consultatieburo geweest misschien Heupdysplasie

Vanavond bij het consultatiebureau geweest. Ze was goed gegroeid weegt nu 5310 gram. Bijna een kilo aangekomen in een maand tijd erg netjes 4 cm gegroeid.

Nu was ze alleen niet zo soepel in de heupjes die kon ze niet helemaal naast zich neer krijgen. Nu zei de arts eigenlijk zou ze ze verder tegen de tafel aan moeten krijgen. Ik controleer er de volgende keer weer op en als het dan nog zo is dan laten we een echo maken om te kijken of ze misschien Heupdysplasie heeft.
Maar we hoeven ons geen zorgen te maken.
Moet ook eerlijk zeggen doen we ook niet. Nu heb ik thuis op internet gekeken en daar word overal verteld het is beter om er zo vroeg mogelijk bij te zijn des te eerder is het over.
Dus nu ga ik morgen maar bellen dat ik liever nu een echo wil ipv over een maand. Voor hetzelfde geld is er niets aan de hand maar je weet nooit.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Onze dochter ligt nu de nachten altijd op haar zij. Maar na alles op internet te hebben gelezen doen we nu ene nacht rechter zij, volgende nacht linker zij en de op haar rug. en zo door. Omdat de beentjes dan ook vaak uit elkaar liggen en dat is beter. Dat is volgens mij ook het enige wat je zelf zou kunnen doen.

ach morgen weer lekker zwemmen, kan ze weer lekker om zich heen kijken en genieten :)

fijne avond

gr

Bij ons werd dat gelijk in de eerste maand ook gezegd omdat Lieke haar ene beentje minder ver kon buigen dan de andere.
Ze heeft in mijn buik weken in dezelfde positie gelegen en was daarna gevormd.
Ze had dus ook een bananen houding, in de 2e maand was die al redelijk verdwenen door haar om en om te voeden. links/rechts.

Afgelopen vrijdag zijn we weer geweest (andere arts) en er is helemaal niets meer aan de hand.
Zij vertelde ook dat de meeste baby`s dat hebben in de eerste 3 maand, daarna was het met fysiotherapie op te lossen.

succes, hopelijk valt het inderdaad mee

Ik zou inderdaad vragen of de echo eerder mag, maar je kunt dat ook rechtstreeks bij de huisarts doen. Ze wilden ons ook naar de huisarts hebben omdat een tante van mij een aangeboren heupafwijking hebben. Moest bij de huisarts dan een echo vragen. Heb ik nog niet gedaan, aangezien er 14 ooms en tantes zijn en maar 1 heeft het, ze voelden ook niets bij hem, dus staat het met alles even op een later plan

milan moet ook een echo maken voor zijn heupjes omdat ik als kind een heupafwijking heb gehad. nou als je het niet vertrouwd zou ik gewoon eerder een echo laten maken dan weet je het zeker. Succes

Lotte heeft vorige week een echo van haar heupjes gehad, omdat m'n zusje en haar dochtertje heupdysplsie hadden. Ze was toen ruim 9 weken. Ik heb op eigen initiatief een verwijzing bij de huisarts gevraagd en een afspraak genaakt voor een echo. De afsprakendame zei dat ik gewoon met 9 weken kon komen, maar de arts zelf zei dat 9 weken te jong is. Afwijkingen kunnen dan nog vanzelf herstellen, met 3 maanden is het betrouwbaarder. Bij mijn zoontje was het met 3 maanden niet helemaal goed en daarom moest hij met 4 maanden terugkomen voor een nieuwe echo. Toen was het wel goed. Het dochtertje van m'n vriendin zat echter met 8 weken al in de beugeltjes en is met 3 weken al voor echo geweest, wellicht ligt het aan de mate van de afwijking? Dat kleine afwijkingen nog wel kunnen verdwijnen, maar grote afwijkingen al eerder behandeld kunnen worden????

Ik zou dus als ik jou was gewoon even informeren in het ziekenhuis wat zij adviseren.

Mijn nichtje had heupluxatie, haar heupje zat helemaal niet in de kom (er was geen kom) zij heeft enorm veel gehuild en pas toen de echo werd gemaakt werd duidelijk waarom.... Zij had geen tekenen die aan de buitenkant zichtbaar waren (bijv beenlengte verschil of extra bilplooi)

@femke zou je niet toch een echo laten maken? Ookal is de kans klein, het is een eenvoudig weinig belastend onderzoek, maar de gevolgen als het niet helemaal goed zit zijn op latere leeftijd wel erg groot (vroegtijdige slijtage etc.) zelf weten natuurlijk....

Het schijnt wel 3x vaker voor te komen bij meisjes dan bij jongens...

Elien moet volgende week woensdag voor een echo van haar heupjes. Dan is ze 3 maanden, Het kon ook niet eerder. Ze heeft namelijk in een stuit gelegen en dan doen ze dat altijd standaard, blijkbaar. Maar dat is puur voor de zekerheid. Er is tot nu toe nog neits mis met haar heupjes. Moet volgende week maandag weer naar het buro en dan kijkt de arts er ook weer naar.

Mickey..het is ook nog niet een vertrokken plan, maar we dokteren al zo met hem dat het gewoon wat teveel wordt. We lopen al bij de kinderarts, zijn nu koemelkallergie aan het onderzoeken (moet misschien later ook nog weer in het ziekenhuis onderzocht worden) hij heeft al medicijnen, lopen bij de osteophaat. Vind het al zo heftig...maar het komt nog wel.

Maar de cb arts voelde niets, de kinderarts heeft er nog nooit wat van gezegd en ook de osteophaat voelt er niets bijzonders aan..dus ik acht de kans niet heel groot. Sterker nog als mijn vader niet mee was geweest naar het cb (als taxi) had ik me nooit herinnert dat mijn tante dit had.
Ik was het het laatste gesprek bij de kinderarts vergeten. Hoop het bij het telefonisch consult te herinneren.

Terug
Bovenaan