Consultatieburo ........................... zucht ................

Hoi Trudi,

Jeetje, ik geloof dat het cb hier niet zo'n  goed bureau is!
Ze kunnen echt hier nog wat leren van communicatie, denk dat er hier bij een aantal mensen nodig eens iets mis moet gaan voor ze realiseren dat ze totaal verschillende adviezen geven!
Ik kan me erg goed voorstellen dat je boos bent, en je hebt alle recht hiertoe!
Eerst weten ze niet waar je voor komt en dan geven ze Jasmijn een prik die ze  volgens mij  nog niet mag hebben, want  je bent er nu toch...  (want ik neem aan dat ze met 11 maanden de laatste pneu/hib/dktp heeft gehad) en dan moet je alsnog terug met 14 maanden!
Ik wil je niet ongeruster maken maar ik zou morgen even contact opnemen met de huisarts of dit inderdaad wel goed is gegaan.

Heb je trouwens al een uitslag van het ziekenhuis over de MRI? Volgens mij zouden jullie die gisteren krijgen?
Ik hoop zo voor jullie dat het goed is.

Ik begin het cb ook een beetje beu te worden.
Allereerst vandaag allemaal nieuwe gezichten.
Op zich geen probleem, Isabelle denkt dan alleen maar: hey! nieuwe mensen om in te palmen!
Dan heb ik een afspraak om 9.15uur, ben er 9.00uur.
Pas 9.40uur aan de beurt, in de tussentijd maar met een pop gespeeld (goed idee voor haar verjaardag).
Krijg een heel verhaal over dat ze nu toch wel zich op moet gaan trekken tot staan   (wat ze wel probeert, maar nog niet lukt want door de spreidbroek zijn haar beentjes gewoon nog niet zo sterk) en dat ze nu toch wel van de fles af had moeten zijn (hallo, ze is 11 maanden!!!) en geven de beide leuke prikken.(1 huilde ze niet, bleef maar glimlachen naar de wv in opleiding  en de andere ging ze een beetje huilen)
Vertel vervolgens dat ik graag naar haar longetjes will laten luisteren omdat ze weer zo er hoest, voornamelijk  's nachts, mag naar de arts als ze klaar is en voila: ik sta weer buiten!
Waar zijn nou al die adviezen etc.?
Begrijp me niet verkeerd, ik kan mijn vragen stellen indien nodig, maar een beetje meer aandacht voor mijn kind mag wel.
De arts was overigens erg aardig, luisterde naar waarom ik bezorgd was en stelde me echt gerust (alles is goed).

Isabelle weegt nu met 11 maanden 10065gram en is 74.3cm lang!

Goed, het was niet de bedoeling om ook mijn verhaal er meteen bij te zetten, maar ik herken het heel erg wat je beschrijft.
(kan natuurlijk goed komen doordat we bij hetzelfde cb zitten)

Ik wilde jullie heel veel succes wensen en ik zie je zowieso volgende week zondag.

Liefs Monica

Hoi!

Had niet goed gekeken, zag nu net het supergoeie nieuws onder  "schedel Jasmijn".

Nogmaals gefeliciteerd!

En jij trouwens bedankt voor je felicitatie omtrent het staan van Isabelle!

Liefs Monica

Hoi,

Jeemig wat een verhaal, niet leuk maar ik moest er wel een beetje om lachen want je kon het zo goed verwoorden.
Ik heb zowiezo niet zo'n hoge pet op van het CB, ik vind het leuk om te weten hoe groot en zwaar ze is en verder hoeft het van mij niet.
Wij kregen ook commentaar dat Brenda nog niet kroop, althans, ze kwam wel vooruit, maar niet zoals je hoort te kruipen. Ze ligt zeg maar op haar buik, en met 1 handje trekt ze zich vooruit en meestal heeft ze dan een speelgoedje in haar ander hand. En met 1 been zet ze zich af en het andere been staat dan omhoog, ziet er heel typisch uit, maar ja, als ze ongeveer 1,5 zijn lopen ze allemaal en geen mens die dan nog kruipt, dus het zal mij een worst wezen! En bovendien hebben we laminaat, dus ze glijdt ook gewoon weg. Soms probeerd ze het wel hoor.

Maar wat een verhaal, kan me voorstellen dat je nu helemaal weinig meer hebt met het CB.

Groetjes Bianca

WWWWAAAAAAAHHH
 Heb ik net een heel lang verhaal geschreven druk ik op plaats bericht geeft ie een error aan  en normaal kopieer ik hem altijd maar dat ben ik uitgerekend nu vergeten......... Kan ik weer helemaal overnieuw beginnen.
Nou nog maar een keer dan .

Ik heb vanmorgen toch maar even de jeugdgezondheidszorg gebeld over die prik. Ik had er slecht van geslapen. Ze krijgen toch niet voor niks de ene prik met 11 maanden en de volgende met 14 maanden. De mevrouw die ik aan de telefoon kreeg was heel begripvol en legde me uit dat het niet zo erg is. Er moet minimaal 2 weken tussen de ene en de andere prik zitten. Nu zaten er 6 weken tussen dus dat is geen probleem. De reden waarom ze de BMR met 14 maanden geven is omdat  ze het kind met 11 maanden zien. Als ze dan de BMR met 12 maanden al zouden geven, dan zit er zo weinig tijd tussen. Als ze dan wachten tot ze 14 maanden zijn dan zijn ze veel verder in hun ontwikkeling. Klinkt logisch toch. Ik ben in ieder geval weer gerust gesteld. Neemt niet weg dat ik het nog steeds niet eens ben met de gang van zaken op het cb natuurlijk.

Een andere dag gaan is voor mij geen optie. Het verschilt toch per keer wie je hebt. Je ziet iedere keer een ander gezicht. Als ze nou alles eens goed aan elkaar zouden rapporteren dan was het misschien wat minder erg geweest. In oktober is er een hemangionoom uit Jasmijn haar nek operatief verwijderd. Op haar arm en op haar borst heeft ze er nog 1 zitten. Als ze die dan zien zegt iedereen: Oh ze heeft ook een hemangionoom........ en dan zeg ik iedere keer weer: ja ze had er ook 1 in haar nek, bla, bla bla.... Iedere keer het zelfde verhaal. En ik heb zelfs het verhaal al een aantal keren aan dezelfde personen moeten vertellen...... Dat is toch niet normaal!!!!
Anyway..... Jasmijn hoeft alleen nog een keer met 14 maanden en ander half jaar en dan nog maar 1 keer per jaar. Dan heb ik wat minder met ze te maken tenminste....................... SHIT .............. Ik wil natuurlijk nog meer kinderen.................
Misschien toch maar opzoek gaan naar een ander buro.....

@Monica: Jij was toch ook gister geweest? Dan was je zeker ook bij Pien en iemand in opleiding?!
Jasmijn trekt zich ook nog niet op hoor! Ze probeerd het niet eens. En ze heeft geeneens een spreidbroek aan. Isabelle probeer het tenminste..... zelfs met een spreidbroek aan . Ik zou me dus absoluut geen zorgen maken, maar alleen maar erg trots zijn!!!

Liefs Trudi

Ps. Waarom is het nou weer zo'n klein lettertype.................... het zit me ook allemaal niet mee

Hoi,

Ja ik moest toch nog een keer reageren
Bij mij zeiden ze het ook van die fles, maar dat zeiden ze toen Myrthe 9 (!) maanden was!
Ik heb ja gezegd en verder niet geluisterd. Ze krijgt nog steeds 's morgens de pap in dr fles, maar als ze ernaar vragen zeg ik altijd dat ze pap krijgt, niet hoe, hihi.

Hier hadden ze nooit gelet op eventuele heupafwijkingen waardoor ik ineens in het ziekenhuis zat met Myrthe. Viel achteraf gelukkig mee, maar je moet er als ouder zelf maar mee komen.
En zooooo denigrerend! Alsof je net 15 jaar bent en stage loopt op een kdv ipv dat je moeder bent!
Ze vragen ook niet hoe je iets oplost, nee ze stellen gelijk eisen HOE je iets moet aanpakken....
Zit me alweer boos te maken om hen, hihi.
Overigens, hier gaven ze Myrthe met 11 maanden gewoon haar prikken terwijl ze al koorts had! Maar ze zag er niet ziek uit, dus dan kon het wel volgens hen

Dus ik begrijp alle frustratie!

Liefs Reneke

BTW over sommige dingen moet ik ook 4x hetzelfde vertellen, ik doe het niet meer. Ik zeg ja dat klopt en hou mn mond

Hallo allemaal,

Wat een vervelende verhalen allemaal. Dan mag ik me toch heel gelukkig prijzen met het CB. Tenminste tot nu toe, want er zit een fusie aan te komen en hoe het er dan allemaal uit gaan zien weet ik ook niet.

Ik moet zeggen dat ik hier altijd bij dezelfde personen ben. Of het moet zijn dat er vakantie is ofzo, dan is er wel iemand anders. Ik heb altijd dezelfde arts of verpleegkundige. Ze nemen alle tijd en onderzoeken Lara ook altijd goed, tenminste dat laatste doet de arts. Als ze ergens niet zeker over zijn dan roepen ze de ander er ook nog bij om advies te vragen.
Verder geven ze naar mijn mening ook goede adviezen. Dingen waar ik tenminste ook echt iets mee kan.
Wat ik ook prettig vindt is dat ze gewoon weten wie er voor hun zit en wat er al allemaal is geweest. Ja ok het staat in de computer die op het bureau staat, maar ik vind het wel belangrijk dat ze ons ook persoonlijk   benaderen.

Ik hoop dat dit na de fusie allemaal zo blijft, ben er zeer benieuwd naar.

Wat de prikken betreft. Hier krijgen ze alleen de prikken als ze niet ziek zijn. Lara was laatst ook niet zo lekker en toen hebben ze aan mij de keuze gelaten om wel of niet de prikken te zetten. Vind dat toch wel erg prettig.

Ik vind het voor jullie allemaal erg vervelend dat jullie zo weinig hebben aan het CB. maar ik wilde toch ook even kwijt dat het gelukkig niet overal zo is.

Groetjes Anne

hoi Trudy,
allereerst wat een raar cb heb je, dat ze zulke tegenstrijdige dingen zeggen en doen. Echt belachelijk.
Maar ik las dat je terug moest komen omdat je kindje nog niet kruipt, mijn dochter is 11 maand en kruipt ook niet. Als ze dan een beweging maakt dan gaat ze rollen.
Maar ze loopt wel, nog niet los. Vraag me nu af of ik me dan zorgen moet maken.
Op het cb hebben ze er niks over gezegd de laatste keer dat ik er was.
groetjes annelies

Hoi Annelies,

Ik maak me ook geen zorgen hoor dat ze nog niet kruipt. Ze is gewoon wat langzaam maar het komt vanzelf wel. Het is meer dat het cb wil dat ze nog even terug komt. Snap ook niet precies waarom. Dat die van jou al loopt en nog niet kruipt is helemaal niks om je zorgen over te maken. Sommige kinderen slaan het kruipen gewoon over. Die van mij loopt ook nog helemaal niet. Sinds kort blijft ze staan als ik haar neer zet (en vast houd). Eerst zakte ze altijd nog door haar benen. Ze maakt absoluut!! geen aanstalte om ook maar een klein beetje de ene voet voor de andere te zetten. Ook hier maak ik me geen zorgen over hoor. Alles op z'n tijd.

Liefs Trudi

Terug
Bovenaan