consultatieburo

Vandaag weer naar het buro geweest. Vinden jullie dat ook zo'n ramp? Mijn zoon Pip is nu 6 maanden en zo gauw we er binnen stappen betrekt z'n gezichtje. Als ik hem dan op de aankleedtafel leg zet hij het op een brullen (alsof ik hem pijn doe ofzo) En thuis doet hij dat nooit! Echt niet gewoon! Ik doe de zelfde spelletjes, laat hem z'n voetjes pakken, Niets helpt! Als een andere baby begint met huilen is het helemaal raak! En ik ben een hele jonge moeder (21 jaar) en voel me dan ineens heel erg onzeker. Hallo mijn zoontje is nu ruim 6 maanden en ik ben zo trots dat hij zo goed fruit eet. Nu behoort hij ook al boterham met smeerkaas en leverworst te eten en groente gemengd met aardappel en vlees! Deden jullie dat ook al met 6 maanden>? Ze maken me onzeker en als ik thuis kom heb ik hoofdpijn en ben ik helemaal gestrest! Help! Wie heeft tips of herkend dit?
Liefs Marjolijn
 
Het consultatieburo is er om je te helpen, niet om je onzeker te maken. Je gaat er vrijwillig heen en je mag zelf uitmaken wat je met hun adviezen doet. Ik vind 't ook wel raar hoor, dat hij nou ineens al aan het brood en de aardappels zou moeten zitten. Neem lekker de tijd om je kindje aan ander eten te laten wennen hoor!
 
Meid,
Laat je niet opjutten door het consultatiebureau. De een zegt dit, de ander zegt dat. Al die tegenstrijdige adviezen. Het kan niet anders dan dat je daar onzeker van word. Heel veel kindjes beginnen pas met zes maanden te wennen aan groente en fruit, die ga je dan toch ook niet meteen brood en aardappelen voorzetten?! Gewoon je eigen tempo aanhouden. Het is toch hartstikke goed dat hij al fruit eet, daar moet je trots op zijn. Lekker doorgaan en je niet onzeker laten maken, als je kindje het goed doet, lekker vrolijk is enzo, dan doe je het als moeder goed. Pak die dingetjes uit de adviezen die aansluiten bij je gevoel en laat de rest langs je heen glijden.
Groetjes.
 
niet van je stuk laten brengen hoor. Mijn dochtertje begon pas met haar eerste fruithapje toen ze 6 mnd was. Vanaf dat moment hebben ze ook bijvoeding nodig. Gewoon lekker je eigen ritme volgen en dingen uitproberen, jij kent je kind het beste toch?

gr en sterkte sandra (ps ik ben een wat oudere moeder nl 37 en ook ik was wel eens onzeker in het begin hoor, mijn dochtertje is nu 14 mnd)
 
Onzin hoor... dat 'ie al brood enzo zou moeten eten!
Ik zou langzamerhand 's avonds een groentepotje gaan geven en dan eens kijken wat hij daarvan vindt. Vooral niet overhaast ineens van alles voor zijn neus zetten!
De wat zoetere groenten vinden de meeste kleintjes lekkerder dan sperzibonen ofzo... worteltjes, bruine bonen met appeltjes zijn goede starters!

Succes en niet onzeker zijn... nergens voor nodig!!!!
 
Hoi nou ik ben het eens met alle dames hierboven. Laat je niet opjutten. Mijn kleine meid kreeg ook haar eerste fruit hapje pas bij zes maanden toen ze na drie weken daaraan gewend was gaf ik haar 's avonds groenten. Ze is nu 8 maanden en nu krijgt ze dus potjes voor kindjes van 6 maanden.. En af en toe geef ik haar een piep klein stukje brood om te kijken wat ze ermee doet. Dus gewoon je eigen gevoel volgen. P.s. ze kijken op een gegeven moment wel het eten uit jouw mond en daar zie je ook aan dat ze misschien wel wat anders willen proberen. (ik ben trouwens 27 en ik zal je vertellen over veel dingen blijf je onzeker omdat het allemaal nieuw is. Maar luister naar jezelf!!!
 
Hoi
Toch wil ik ook even reageren.
Bij ons op het consultatie bureau word gezegt dat je ze vanaf zeven maand pas brood mag geven. Mijn zoontje is 8 maand en krijg pas 3 weken brood met smeerkaas omdat hij het brood uit mijn handen keek. Ik heb hem een stukje gegeven en hij vond het lekker.
Gewoon doen wat jij wilt. Ik ben ook pas met 5 maand met fruit begonnen en met 6 maand groente.

Groetjes
 
HOi,

Die onzekerheid heeft niks met leeftijd te maken hoor, ik ben 35 en heb een dochter van 7 maanden en weet het ook nog steeds niet altijd even goed, ben soms nog best onzeker of ik het wel allemaal goed doe. Ik mag haar nu brood gaan geven maar vind dit doodeng, bang dat ze erin stikt enzo terwijl groente ne fruit toch goed gaan, ik stel het nog maar even uit en probeer het volgende week wel een keer. Blijf het eng vinden.
 
Terug
Bovenaan