consultatieburo

Lieve Marjolein,

Laat je niet opjutten meid, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er onzeker door gaat voelen.
Het ene CB zegt dat ze het liefst zien dat je tot 6 maanden alleen maar de fles geeft en bij jou op het CB hebben ze het al over brood. Zo zie je maar weer dat er niets zo veranderlijk is als een mens. Maar je bent mama, en ik denk dat jouw hart je wel ingeeft wat goed is voor jouw kleine.

Heel veel succes en groetjes
Diana

 
Bij mijn dochtertje ben ik met brood begonnen toen ik zag dat ze een beetje begon te kauwen althans de beweging. Nu is ze 9 maanden en nu krijgt ze van mij pas een boterham in stukjes op een bordje. Vond het eerst ook doodeng. Een krentebol zodra ze doorhebben dat ze wat vast kunnen houden is ook lekker. Die van mij weet nu wel dat als ze een te groot stuk in haar mond heeft dat ze die niet hoeft en dan gaat dat uit haar mond, ze pakt het zelf, en geeft het aan de hond. Kinderen zijn slimmer dan wij denken.
 
hoi marjolein.
ik ben wilma en ben ook een jonge moeder van 22 en mijn zoontje is nu 3 maanden oud bijna 4 maanden. doe zelf wat je hart je ingeeft je weet zelf het beste wat hij wel kan hebben en niet.
trek je niet al te veel van het consultatiebuo aan de ene zegt dat en de andere weer dat.
mijn zoon is dan wat jonger dan die van jou maar doe zelf wat je hart je ingeeft.
als hij verder tevreden is dan is het toch altijd goet.
groetjes en heel veel sterkte van wilma
 
Hoi,
Ten eerste: Laat je niet gek maken hoor, door niemand!!
En als moeder zijn we allemaal wel eens onzeker als bv de kleine ineens begint te huilen of zo. En ik ben 33 en heb daar ook wel eens last van.

Van mij zul je op dit moment alleen positieve dingen horen van het CB.
Zij hebben voor het eerst ontdekt dat Amy niet de dingen deed die ze zou moeten doen.
Nader onderzoek heeft uitgewezen dat ze een oogaandoening heeft en (waarschijnlijk) daardoor in haar motorische ontwikkeling een paar maanden achterblijft.
Ik vind het  leuk als ik weer naar het CB mag, vooral als de afspraak staat met de verpleegkundige. Isabelle is werkelijk een schat. Ze heeft erg meegeleeft met ons toen wij zo onzeker waren over Amy. Toen ik een paar weken geleden ging voor de afspraak op 7 en een halve maand kreeg ik ook te horen dat ik gerust mocht proberen of ze brood zou willen eten. Amy is er dol op hoor. Maar ook bij ons wordt er dus mee begonnen als de kleine een maand of 7 is.

De adviezen die ze geven zullen echt wel goed zijn. Maar jij als moeder maakt je kindje 24 uur per dag, 7 dagen per week mee. Dus jij kan zelf het beste inschatten of jullie ergens aan toe zijn.

Groetjes Audrey
 
Beste allemaal,

Het enige wat ik nogmaals kan zeggen is: laat je niet gek maken !!!! Toen ik vorige week op het consultatieburo was bij de arts en aangaf dat ik me zorgen maakte omdat onze kleine man (4 maanden)  met veel moeite 700 cc dronk en vroeg of wellicht een fruithapje of iets dergelijks nu een optie was, was het commentaar van deze (vrouwelijke notabene) arts: doe maar niet je bent nog zo aan het klungelen met die flessen !!!!   Toen ik thuis kwam was ik dus ipv alleen maar wijzer alleen maar onzekerder geworden.

Gelukkig dacht onze kleine man: mijn mamma fop je niet en wonderbaarlijk maar waar sinds onze thuiskomst drinkt hij keurig 5 flessen van 180 cc.

Eind goed al goed.
 
Terug
Bovenaan