Contact andere vrouwen

Wij zijn een jaar bezig om een kindje te krijgen. Helaas hebben we 1 miskraam gehad en zitten we momenteel in het traject ‘ovulatieinductie’. Ik ben benieuwd of er andere vrouwen zijn die ook geïnteresseerd zijn om met elkaar in contact te komen en verhalen en gedachten te kunnen delen

Heyyy!
Wij zijn in november 1 jaar bezig. Dus nu al z'n dikke 10 maanden . Waarin ik ook 1 miskraam heb gehad bij 8 weken .
Wij zitten nu in ronde 2 na onze miskraam .
Mag ik vragen wat een ovulatieinducatie precies inhoud ?

Wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. 

Dit houdt in dat hormonen je cyclus regelmatiger geen maken en daardoor een eisprong opwekken door middel van letrozol.

Hopelijk gaat het je helpen een regelmatigere cyclus te hebben .
Ik moet zeggen dat ik ook lange onregelmatige cyclussen heb 'm
Voor mijn miskraam was mijn cyclus tussen de 27 tot 38 dagen .
De laatste maanden wel vaker tussen de 32 a 38 maar vind dat nog vrij onregelmatig 
Gelukkig kan ik wel door middel van mijn ovulatie testen een piek vinden. .

Hey, 

Ik heb ook wel nood aan contact met lotgenoten de laatste tijd. Ik heb gemerkt dat mensen mij gewoon echt niet begrijpen omdat ze niet in mijn situatie zitten en daardoor vaak onhandige dingen zeggen. Ik beschouw mezelf nog niet als heel lang bezig (in oktober een jaar). Maar ik heb endometriose en daardoor wist ik al dat natuurlijk zwanger worden moeilijk of onmogelijk ging zijn. In oktober start ik met ivf. Tot nu toe kon ik redelijk om met de teleurstellingen al ben ik wel heel ongeduldig. Maar nu de laatste keer (vlak voor mijn verjaardag dan ook nog) is het zwaar aangekomen.

Oh en ik heb ook cyclussen die kunnen wisselen van 27 to 38 dagen en een kortere luteale fase (11dagen). Daar was ik ook wel wat bezorgd om. Maar als ik met ivf ga starten maakt dit toch niet meer uit. Alleen was ik graag gespaard gebleven van ivf, door de hormonen gaat mijn endometriose pijnen wellicht erger worden, daar kijk ik niet naar uit.

Wat vervelend dat je endometriose hebt. Ik hoop voor je dat IVF de juiste behandeling voor je is.
Het is logisch dat je wat ongeduldig bent. Je hebt een wens en je wilt het liefst dat deze zo snel mogelijk in vervulling gaat. 

Ik kan me goed voorstellen dat je niet zit te wachten op de hormonen. Ik had zelf altijd het idee dat dit wel mee zou vallen, het gebruik van hormonen. Maar ik heb gemerkt dat het me erg zwaar valt. Ik voel me totaal niet mezelf, maar dat is lastig aan mensen uit te leggen. Vaak krijg je de reactie terug 'je weet waar je het voor doet' en daar hebben ze gelijk in, maar het doet heel wat met mij zowel fysiek en mentaal. 

Hi, 
Wij zijn inmiddels 1,5 jaar bezig. Ze doen bij mij ook ovulatie inductie en nu lijken ook de hormonen die ik nu slik (letrozol) niet goed voor mij te werken. Maandag gesprek over verdere behandeling. Waarschijnlijk worden het injecties. Ik vind de behandelingen allemaal niet zo erg, heb het er graag voor over. Maar vooral het omgaan met de teleurstellingen en iedereen om je heen die zwanger is en het gewoon niet begrijpt of niet weet hoe ze ermee om moeten gaan. Valt me een stuk zwaarder dan ik dacht, ik heb woensdag ook een gesprek bij de huisarts om te kijken of ik wat psychologische ondersteuning kan krijgen. 
Moet jij ook beginnen met letrozol of volg je een andere behandeling?
Zou wel behoefte hebben aan contact met anderen die tenminsten weten hoe het is.

Terug
Bovenaan