Contactlensje voor mijn kleine vent

Hoi,hoi,

Ben vandaag voor het eerst op de forum en ben wat aan het lezen.
Ik zal mij eerst even voorstellen, mijn naam is Ingrid en heb een zoontje van bijna 20 maand(21-03-2008).

Ja een contactlensje dus.
Toen onze kleine vent ongeveer 14 maand was zijn we door de huisarts doorgestuurd naar een oogarts.Dit omdat hij wat loensde en zijn re-oog soms bleef staan en niet meebewoog.Volgens de huisarts had hij ws een lui oog en groeide hij hier wel overheen.
Eenmaal bij de oogarts moesten er eerst een aantal testjes gedaan worden.Vrijwel direct zagen ze dat er iets goed mis was en dat hij een behoorlijke afwijking aan zijn re-oog had.Volgens deze oogarts had hij een sterkte van -8.
Op dat moment keken mijn vriend en ik elkaar aan en sprongen de tranen in mijn ogen.
We werden doorgestuurd naar het UMCG in Groningen.
Daar bleek dus inderdaad dat hij een afwijking heeft van -8.
Het is al mis gegaan met de ontwikkeling van zijn oog tijdens mijn zwangerschap.
Ben hier erg verdrietig om geweest en was bang dat er weinig aan gedaan kon worden

Om een lang verhaal kort te maken heeft hij dus op 27-08 jl zijn eerste contactlens gekregen.Men hoopt dat zijn hersenen nu weer prikkels krijgen zodat hij in de loop van de tijd goed kan gaan zien met zijn lens.In het begin werdt zijn lens door verpleegkundigen in en uit gedaan,inmiddels kunnen we het zelf al kost het nog wel veel moeite maar oefening baart kunst.

Ben erg benieuwd als er nog meer kindjes zijn die slechtziend zijn en om te horen hoe het bij hen gaat.

Groetjes van Ingrid.

Hoi Ingrid,

Allereerst welkom op het forum!

Jeetje je zal inderdaad wel geschrokken zijn. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van kindjes die zo jong een lensje moesten. Wat lijkt me dat lastig om in en uit te doen. Moet er bij mezelf al niet aan denken, laat staan dat ik het bij mijn kind zou moeten doen. Hoe vind hij het? Laat ie het makkelijk toe?

Mijn dochter heeft gelukkig geen last van haar ogen, maar er zijn wel een aantal moeders op dit forum van wie hun kindje een brilletje heeft.

Ik hoop voor je dat zijn zicht beter word. Sterkte ermee.

Liefs Trudi

Hoi Ingrid,

welkom op het forum . En wat leuk dat jij ook op Goede Vrijdag 2008 bent bevallen van een zoon!!

Het doet veel met je als er iets met je kindje is he? Ikzelf heb ook een ernstige zichtbeperking, ik mag er zelfs niet door autorijden, dus ik weet hoe het is om het te hebben. Ik hoop dat het andere oogje van je zoon geen afwijking heeft, hoe vreemd het ook klinkt, hij kan er dan echt nog heel goed mee uit de voeten hoor!

Groetjes van Rina

Welkom!

Ik had er ook nog nooit van gehoord. Vind je zoontje het geen probleem met die lens?
Is er geen operatie mogelijk dan? En waarom een lens en geen bril?
Kan me goed voorstellen dat jullie erg waren geschrokken, het is toch je kindje hè!
Ik hoop dat hij over een tijdje goed kan zien met zijn lens!

Groetjes.

Hoi Ingrid,

Ik ben moeder van twee dochters. De jongste, Renske, is van 10-03-2009, zij begon na haar eerste verjaardag scheel te zien.
Dus naar de huisarts, cb en uiteindelijk naar de oogarts.
Na meting bleek dat onze dochter +7 en +8 heeft. Twee slechte ogen dus. Ze heeft een bril gekregen, en dat gaat goed.
Heeft jouw zoon een lens omdat het maar aan 1 oog is?
De oogafwijking van mijn dochter in de plus is, volgens de oogarts, nog lang geen slecht zien. Het ging echt om plaatjes in een boek kijken. Voordeel van een plus afwijking is ook dat het minder kan worden als het kind groeit. Al zal Renske nooit zonder bril kunnen, eventueel op volwassen leeftijd laseren, als het naar +6 gaat.
Nu heeft de broer van mijn man ook aan een oog een - afwijking van ongeveer 7, en het andere oog is normaal. Hij heeft een bril en je merkt helemaal niets aan hem. Het heeft hem ook nooit beperkt in iets.
Maar het is wel even schrikken he!! Als je zoiets hoort. Ik moet zeggen, nu ik zie dat Renske zich met bril prima redt, het rotte gevoel snel weg is.
Maar leuk is anders.

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

Het is inderdaad erg moeilijk om het lensje in & uit te doen.We doen het dan ook samen,mijn vriend houdt hem stevig vast en ik haal/breng het lensje uit/in.Maar hij verzet zich wel flink,wat een kracht heeft zo'n klein ventje dan.

Met een - afwijking krijg je erg dikke glazen is ons vertelt.En men heeft in het UMCG goede ervaringen om op zo'n jonge leeftijd met een lensje te beginen.

Hij redt zich verder ook prima.Alleen loopt hij nog niet.Dit komt ws omdat hij geen diepte zag zonder lens. Nu wel en het gaat super hij loopt al tussen ons in.
Hij is trouwens ook een billenschuiver en men zegt dat ze dan vaak ook later zijn met lopen.

Hoi Ingrid,

Welkom op dit forum, ik lees wel altijd mee maar reageer niet zo vaak omdat ik daar te weinig tijd voor heb.
Maar hier wilde ik even op reageren omdat ik OOK ben bevallen op 21 maart 2008 van een zoon net als jij en rina77.

Groetjes Frida

Renske kon ook moeilijk diepte zien, zonder bril. Ze maakte hele grote stappen bij een opstapje. Ze hield zich ook vast bij deurposten.
Met bril gaat dat helemaal goed.

Terug
Bovenaan