Contactlensje voor mijn kleine vent

allereerst welkom op dit forum.

ik ben dominique, moeder van nathalia die inmiddels alweer 21 maandjes is.

nathalia heeft sinds kort ook een brilletje.
ook zij heeft net als renske een + afwijking in allebij haar oogjes. ( +6 en +6,75)
en ze kijkt er ook nog eens loens bij. vooral haar linker oog. vanaf haar geboorte al.
hiervoor plakken we het oogje af met pleisters.
elke dag 2 uurtjes.
haar brilletje is om de plus sterkte naar beneden te halen. met een beetje geluk is dit volgend jaar al een heel stuk beter.
ook nathalia zag geen diepte (ik zelf ook niet, en kijk ook loens) we grijpen of stappen regelmatig mis hahaha

poeh he, lenzen lijkt me wel heel erg lastig zeg.
is idd een operatie niks?

nou, we "spreken" elkaar vast nog wel op t forum :D

liefs, do

Hoi Ingrid!

Welkom op het forum!
Geweldig om weer een nieuw "gezicht" te zien en nieuwe verhalen te horen.
Al was dat wel flink schrikken toen ik las dat je zoon een contactlens heeft gekregen, maar wel super dat er een contactlens is voor die kleintjes met zo'n oogafwijking.

Ik ben Monica, fulltime mama van Isabelle, die op 05-04-2008 is geboren.
Hier geen oogafwijkingen behalve dat ik zelf een minimale -1 aan beide ogen heb.

Ik weet wel uit ervaring hoeveel kracht zo'n kleintje heeft wanneer je iets moet doen dat hij/zij niet zo leuk vindt...
Neusspray bijvoorbeeld is een ramp om bij Isabelle toe te dienen, daar moet je echt voor met zijn 2-en zijn!

Ik wens je veel sterkte toe en hoop je vaker tegen te komen op het forum en wie weet ga je een keer mee naar een forumdag!

Liefs Monica

nog even laatste opmerking:
Geweldig dat hij nu gaat lopen!
Voor je het weet rent ie weg voor je!
Geniet er lekker van, iedere mijlpaal is een geweldig moment.

Dag dames,

Bedankt voor de reacties,erg leuk om te lezen dat een nieuwe forum-bezoekster welkom is.
Ik zal dan ook proberen om zo af en toe mee te lezen en te reageren natuurlijk.
Ben net als jullie ws een werkende moeder met een druk huishouden,vrienden enz,enz.Dan weet je het vaak wel,ha,ha.

Om terug te komen op de vraag van dittie,dotjuh en mama momo over een operatie van zijn oogje.
Dit is niet mogelijk, misschien laseren als hij volwassen is maar dat is nu moeilijk te zeggen.

Nou ga er eerst maar weer vandoor.

Daaaaaag gr Ingrid.

Odat het er om gaat dat door middel van het contactlensje de hersenen weer prikkels krijgen om het oog zijn werk te laten doen.Maar het wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook lukt en daarom moet hij regelmatig testjes laten doen in het ziekenhuis.
Het is op dit moment ook moeilijk te zeggen voor hoeveel % hij nu ziet.
Dus het is allemaal niet zo eenvoudig.

Terug
Bovenaan