contract niet verlengt, en 26 wkn zwanger

Hoi,

Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee, maar weet wel dat bij ons als het contract wordt opgezegd (en juist dat jaarcontract), je dit 2 maanden van te voren moet weten zodat je al kan gaan solliciteren. Als ik jou was zou ik daar nog eens naar op zoek gaan in je contract, want dan kunnen ze je niet meer ontslaan...

En ik denk dat je idd ontslagen wordt omdat je zwanger bent, maar ja dat is natuurlijk van een verre afstand gezegd.

Succes en laat je niet te snel kisten!

Hallo Desiree,

Mijn is ook zo iets gebeurd.

Ik werkte bij een verzekerings advies bureau ik ben daar begonnen op 01-01-2004.
Omdat ze zo te vreden waren over mij kreeg ik na mijn proeftijd van twee maanden gelijk een vast contract. ( ik dacht nog dat is een goed begin ) in feb 2004 heb ik mijn contact getekend. en ik wist niet dat zwanger was.
Tot op een gegeven moment ik veel pijn in mijn buik kreeg naar het sporten dat ik naar de huis arts ben gegaan. en ik bleek toen ik er in april achter kwam al twee maanden zwanger te zijn.
Ik heb het mijn werkgever gelijk de volgende dag verteld. ( en ze waren er zeker niet blij mee )
Dat was een begin van een hel want mijn werk geven maakte me uit als ik iets te eten nam voor dikkertje en van ik moest mijn kleding maar bij een tenten winkel gaan halen als mijn collega's erbij zaten.
Dus op die mannier heeft hij mij we geprobeerd te pesten maar ik bleef altijd heel netjes maar ik ging van binnen kapot natuurlijk!!! en thuis huilde ik heel veel omdat ik echt een goede werkneemster was.
Nou naar mijn vakantie in augustus gebeurde het want ik kwam op mijn werk er toen zeiden ze tegen mij laat je werk maar leggen en ga maar naar huis want wij willen jou contact ontbinden ( en ze vroegen aan mij of ik het papier wou tekenen en dan zou ik een halve maand salaris mee krijg. )
Ik heb toen niet getekend want het geld had ik niet nodig dat had hij natuurlijk verwacht.
Ik ben naar de vakbond gegaan en die hebben een rechtzaak voor mij aangespannen tegen mijn werkgever. ( Goed het deed mij en mijn kindje weinig goeds want ik ben meerdere keren op genomen geweest in het ziekenhuis wegen veelste hooge bloed drukken van de waarschijnlijk van de stress. )
Uit eindelijk heeft er bij de rechter een verhaal van gemaakt dat het slecht ging met het bedrijf en ik op de geboorte dag 01-12-2004 van mijn zoon is mijn contact via de rechter ontbonden omdat hij het op de een of andere manier het heeft kunnen aantonen.

Nu heb ik al ruim een jaar een zw uitkering en ik krijg 100% van wat je verdiend heb je krijgt als je een ww uitkering aanvraagt via cwi een uitkering van 70% van je laast verdiende loon. En je heb dan ook een solicitatie plicht elke week en het is geloof ik maar een half jaar lang die ww uitkering en dan moet je een uitkering aanvragen bij de socialedienst.

Nou meid ik weet hoe moeilijk het is nu je juist zo gelukkig moet zijn met je zwangerschap en straks met je baby. maar ik geef je een tip ga lekker van je zwangerschap genieten want je hoeft echt niet als zwanger te solliciteren dat is echt zo de van je tijd ze nemen je nu toch niet aan! dus vraag een zw uitkering aan en kijk naar je bevalling verder naar werk je heb zo nog een uitkering tot 3 maanden naar je bevalling.

Nou een heel verhaal sorry daarvoor.

Maar mocht je meer willen weten ben ik altijd te bereiken via donnymaria@hotmail.com

Groetjes en heel veel succes met je zwangerschap en je bevalling.

Terug
Bovenaan