Contractverlenging tot aan mijn verlof

Vorig jaar door omstandigheden geswitscht van werk. Daarom had ik nu weer een tijdelijk contract. Dat contract loopt volgende week af en daarom vroeg ik vorige week of ik niet een keer een gesprek moest hebben over eventuele voortgang. 'ohja, dat moest nog wel even gebeuren'. Ik ging er dus al vanuit dat het wel verlengd zou worden, want anders hadden ze me dit toch al wel medegedeeld. Vanmiddag gesprek gehad en daarin werd ook gevraagd hoeveel ik straks eigenlijk wilde gaan werken. Ik werk nu 40 uur maar straks wil ik graag drie dagen gaan werken. Op zich was dat geen probleem. Maarrrr, toen kwam de aap uit de mouw. Eigenlijk wilden ze me nu een verlenging aanbieden van 5 maanden. Met andere woorden; precies tot het begin van mijn verlof. Na de bevalling moest ik dan maar weer eens op gesprek komen voor een eventueel vervolg op dit kantoor. Ik ben er nog steeds een beetje beduusd van. Het voelt een beetje als uitstel van executie. Natuurlijk ben ik blij dat ik er nu niet meteen uitlig, maar dit voelt ook raar.
Er werd heel erg gepraat in de trant van; ik ging een enorme verandering tegemoet en misschien veranderde ik daardoor wel helemaal, misschien wilde ik wel niet meer werken straks als ik de kleine in mijn armen had gehad, ik moest er niet te lichtvoetig over denken, bla bla bla. Misschien veranderde mijn man wel en wilde hij ineens minder gaan werken, zodat ik dan zou besluiten de kostwinner te worden, of misschien wilden de oma's wel eens iedere dag oppassen, zodat ik toch kon komen werken. Misschien vond ik de afstand van huis naar werk wel ineens teveel. Kortom; het was voor mijn eigen goeddunken om niet nu al beslissingen te hoeven nemen, bla bla bla. Ik heb zelf het gevoel dat ik straks in maart ook niet meer terug hoef te komen, ik heb natuurlijk geen poot om op te staan; ik kan weer aangenomen worden, maar waarom zouden ze dat doen? Ik werk nou eenmaal in een hele zakelijke wereld met voornamelijk mannen en vrouwen die alleen maar op carrière zijn gericht.Nou ja, ze bekijken het maar. Ik zal mijn volgende contract ook netjes uitdienen en ga dan in november op verlof met een dubbele taak; baby werpen en nieuw werk zoeken. Rare wereld. Of denk ik echt te lichtvoetig over de 'hele verandering in mijn leven'?
 
he meis, nee het is heel erg voor je, kan het niet zo zijn dat je baas zoiets heeft van dat hij je het verlof niet wilt betalen? want kost hem geld en dat gaan ze natuurlijk niet zeggen dus dan krijg je zo dat het aan jou ligt.

ben jij de eerste die zwanger is in dat bdrijf of zijne r meer vrouwen die zwanger zijn geweest, probeer daar eens achter tekomen en probeer te vragen aan die persoon hoe dat het bij hun gegaan is.

s6 ermee

liefs
 
ha,

maar zwangerschapsverlof krijgt een bedrijf terug van het UWV, volgens mij mogen ze je pas aan het eind van je verlof ontslaan. Ik weet alleen niet hoe het zit met tijdelijk contract. Zal het wel even goed navragen
 
ff een rare tip maar als je je ziek meldt voor je verlof ingaat of contract ophoud en het is zwangergerelateerd dan krijg je je hele verlof 100% doorbetaald.vraag maar even goed na bij uwv.
groetjes
 
Ja je krijgt sowieso nog een zwangerschapsuitkering hoor. Kreeg ik ook op m'n werk terwijl ik daar toen n nul uren contract had.
Altijd als je de afgelopen 6 maanden ervoor hebt gewerkt of je contract nu afloopt of niet.
Ik had ook geen werk meer na de bevalling. En heb heerlijk kunnen genieten gelukkig van m'n verlof na de bevalling. Was eerst ontzettend gestressed over geen baan hebben.
Maar het komt echt altijd wel goed!
Ik zou toch op je werk eens goed praten over de toekomst. Zoals ze nu tegen je praten vind k nogal raar eigenlijk.
Als jij aangeeft 3 dgn te willen gaan werken hebben ze dat toch aan te nemen. Ze hoeven niet voor jou te denken over wat als dit en dat.
En als dat niet in hun plaatsje past kunnen ze je dat nu ook al vertellen. Geeft jou tijd om aan t idee te wennen en naar ander werk te zoeken.
Succes ermee!
 
Ik heb t idee dat werkgevers over aanstaande
Moeders denken van: die is straks niet meer geïnteresseerd in werk, wil zich niet meer inzetten en is geen volwaardige werknemer meer. Hebben we niks meer aan.
Kan me daar zo ontzettend boos over maken!
Alsof je met kind alleen nog maar
Moeder bent, geen vrouw die geïnteresseerd is in ook andere dingen. alleen nog maar goed om
Luiers te verschonen.
Grrr
 
Nou ja!!! Typisch een geval van ' hoe kom ik onder betalen van zwschapsverlof uit.." Echt schandalig hoor.. Maar goed op zich doe je er niet veel aan. Mijn contract loopt binnenkort af en wordt ook niet verlengd dus heb al eea uitgezocht. Je hebt sowieso recht op een zwangerschapsuitkering van het uwv van 16 weken (zonder sollicitatieplicht). Maar je moet even navragen hoe dat zit als je contract net voor je verlof afloopt, vlgs mij moet de wekgever dan nog wel je verlof doorbetalen (bij mij zit er net te lang tussen..) Ik wens je veel sterkte en ga vooral lekker genieten, je vind wel weer wat anders!!! (ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zou weten of ik in jou situatie weer terug zou willen naar deze werkplek..)
Liefs mvtwee
 
Als jij nu een contract hebt dat langer dan 5 maanden duurt, moeten ze dit verlengen met minimaal een contract voor dezelfde duur. Die 5 maanden zou dus eigenlijk niet kloppen. (Dit zeg ik als personeelsadviseur.)
Daarnaast riekt dit naar discriminatie. Als het om een mannelijke medewerker zou gaan, zou dit gesprek niet eens hebben plaatsgevonden.
Heel vervelende situatie voor je. Sterkte en succes.

Gr,
Mariska1973
 
Terug
Bovenaan