Contractverlenging tot aan mijn verlof

Dit verhaal klopt van geen kant!!
Als eerste, ze krijgen jouw verlof gewoon betaald via het UWV. Dus kost het ze helemaal niets.
Daarbij vraag ik me zeer af of dit wettelijk mag!!
Ik weet niet of je een rechtsbijstandsverzekering hebt? Maar daar zou ik eens advies inwinnen!! Succes!!!
 
Helaas kunnen ze een tijdelijk contract gewoon 'van rechtswege laten eindigen'en hoeven ze het niet te verlengen, ze hoeven daar niet eens een reden voor aan te geven. EN ik ben het met mijn voorgangers eens dat een bedrijf vergoeding krijgt via het UWV maar het kost ze vaak toch nog wel geld omdat ze en jou moeten doorbetalen en vaak een vervanger.. (die wrs minder productief is dan jij bent..) In jouw geval geven ze wel heel duidelijk aan dat het met je zwangerschap te maken heeft en dat mag natuurlijk niet..dus daar valt mss nog iets uit te halen voor je maar ik vrees dat je niks kunt bewijzen, een tijdleijk contract kunnen ze nu eenmaal gewoon niet verlengen. Ik zit helaas in dezelfde situatie; baas vol lof over mijn functioneren, ben zels benaderd voor leidinggevende funtie.. totdat ik zwanger werd..5 juli loopt mijn contract af, begin augustus ga ik met verlof.. Maar hoef dus ook niet meer terug te komen.. Sterkte ermee!
Liefs mvtwee
 
Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik weet dat ik gewoon 100% doorbetaald krijg tijdens mijn verlof. Mijn werkgever weet dit ook. Ik werk op een accountantskantoor, met een vaste personeelsfunctionaris in de directie, dus men is heel goed op de hoogte van hoe en wat. Weet je; ik heb geen zin in toestanden. Ik zal nog even contact opnemen met het UWV over eventuele ww-uitkering na mijn verlof, maar ik dien dit nieuwe contract gewoon uit en ga in mijn verlof op zoek naar nieuw werk. Op zich is dat, gelukkig, met mijn cv nog wel te vinden. Mijn collega's zijn enorm boos over het hele gebeuren, en ik kan wel stennis schoppen, maar ik wil gewoon nog een leuke tijd tegemoet gaan en hier verder zo min mogelijk energie in steken. Desalnietemin ben ik erg blij met jullie lieve reacties; dat steunt mij wel in het idee dat ik tenminste niet de enige ben die dit een rare situatie vindt.

Bedankt dus en ik zal nog even laten horen wat het UWV zei.

Gr. Louise
 
@mvtwee. Ik begrijp je reactie niet helemaal, hoe kan het een bedrijf dubbelop geld kosten. Een bedrijf hoeft niks "door te betalen" voor een zwangere vrouw met verlof.
 
Je krijgt toch via je werkgever je salaris uitbetaald? En je werkgever krijgt dat dan weer terug van het UWV? Tenminste zo ging het de vorige keer bij mij..Maar vlgs mij kun je ook rechtstreeks via het uwv betaald krijgen.. Dat kost ze dus niks maar voor mij moesten ze wel een tijdelijke kracht aannemen en die was dan weer minder produktief..(op zo'n korte termijn iemand goed inwerken was niet echt mogelijk).Dus kost in die zin geen extra geld maar een vervanger die hetzelde kan is vaak lastig te vinden.
 
Dat gepraat over hoe je leven verandert als je bevallen bent - dat klopt natuurlijk wel. Ik ben nu net weer aan het werk maar het valt me vies tegen als ik eerlijk ben.
Maar iedereen is anders - ieder reageert op zijn eigen manier en ieder maakt zijn eigen keuzes. Je hebt nu een plan voor hoe je leven en werk is na de bevalling. Er is geen reden waarom dit niet zou kunnen, het kan ook anders gaan. Geen zorgen over maken - dat merk je wel als het zover is.Ik zou niet teveel waarde hechten aan dat soort praatjes omdat dit je eigen zaken zijn.

Ik zou wel bij een vakbond of via cao of UWV oid informeren of je werkgever dit zomaar mag doen, je contract verlengen tot aan je verlof. Je moet ontdekken wat je rechten zijn en dan nogmaals gesprek aangaan met je werkgever. In gesprek aangeven dat je gemotiveerd bent om na je bevalling je weer in te zetten voor het bedrijf voor een bepaald aantal uren. Je kan ook aangeven dat het niet prettig voelt om zo je verlof in te gaan als je onzeker bent of je nog terug mag komen of niet.
Veel succes
 
Terug
Bovenaan