controle verloskundige

A

Anoniem

Guest
vandaag was het weer zover!
Controle nummer ???
haha
33 weken zwanger alweer! niet te geloven.
om half 12 hadden we de afspraak staan en voor de 2e keer had de Vk het in mijn boekje weer anders gezet dan in de agenda. (2e keer deze zwangerschap!!)
dus mensen kwamen binnen en gingen voor.
om kwart over 12 werden we geroepen door een invaller!
we zitten bij een 5 persoons praktijk en dan heb je iedere keer een andere verloskundige, helaas had ik deze verloskundige mijn hele zwangerschap nog niet gehad en leek het me weer enorm leuk met haar omdat ze ook bij de bevalling van mij geweest is toen ik werd geboren.
een ontzettende spontane lieve vrouw, die weet waar ze het over heeft!
maar goed het mocht dus weer niet zo zijn, ze was ziek.
ik zit vaak vast aan stagiares en invallers.. helaas.

nou genoeg geklaagd.

alles was weer prima met ons meisje, ze lag nog steeds goed in positie en haar hartje ging weer goed tekeer.
ook mijn ijzer is geprikt en was prima, bloeddruk ook toppie!
ik was helemaal niets aangekomen wat een groot verschil is met mijn andere zwangerschappen, nu in totaal 7 kilo toen met 38 weken al 16 kilo.
ach wat er niet aan komt hoeft er ook niet af!!

over 2 weken weer controle!! ben benieuwd wie we ditmaal hebben, heb toch wel wat vraagjes nog en vind het dan wel prettig om een ervaren Vk te hebben waar ik al eens bij geweest ben.

liefs Jenny

Hoi,

Klinkt een beetje zoals de vk-praktijk waar ik bij zit! Maar volgens mij kwam jij niet uit de buurt van Leiden...?!
Ook 5 vk's en gisteren had ik ook een invaller.
Als je bij ons een afspraak hebt om 11.30 uur moet je ook niet verbaasd zijn als je pas om 12.30 naar binnen kan..., alleen niet vanwege fouten in de agenda, maar omdat ze gewoon heel vaak uitlopen.

Ik ben 33,5 weken nu en bij mij is ook alles prima!
Lekker gevoel he, zo'n controle die weer goed is.
Ik moet ook over 2 weken weer terugkomen.... oooooh, wat gaat het snel!

Groetjes en geniet ze!

Michele (33+3 van de 3e)

Ja dit klinkt wel bekend ja. Bij mijn verloskundigepraktijk zijn 5 verloskundigen werkzaam. Tijdens mijn eerste afspraak werd gezegd dat je in het verloop van de zwangerschap iedereen wel eens te zien zou krijgen, maar tot nu toe heb ik telkens 2 dezelfde. Ik zou het denk niet zo prettig vinden als 1 van de ander 3 bij de bevallig is, die heb ik nog nooit gezien, dus straks misschien pas 1 of 2 keer.

@ michelle: zit jij soms bij verloskundige praktijk Lammenschans? Daar zit ik namelijk (in Leiden)

gr. Peet

hey Michelle,
nee ik woon in groningen en zit bij een praktijk vlakbij ons dorp.
zijn dus meer mensen die hetzelfde meemaken.
wel prettig idd als alles weer goed is maar hoop toch echt op 1 van onze eigen verloskundigen volgende keer,

liefs Jenny

@Petra,

Nee, ik zit bij verloskundigepraktijk de Kern (zijstraat van de Burgravenlaan). Ik woon in het oude deel van Leiderdorp, dus dan is die kant van Leiden lekker dichtbij.

De vorige zwangerschap heb ik ook bij die praktijk gezeten, dus ik heb ze gelukkig wel allemaal al een keer gezien. Ik zou  er geloof ik ook niet zo blij van worden als je tijdens de bevalling iemand naast je bed hebt staan die je helemaal niet kent. Aan de andere kant is het denk ik gewoon het belangrijkst dat het klikt met degene die jou op dat moment moet begeleiden... of je die persoon nou al eens hebt gezien of niet.

Tja, hopelijk zien jullie in ieder geval alle verloskundigen nog minimaal 1 keertje voordat het zover is!

Groetjes, Michele (33+4 van de 3e)

Hoi Allemaal.

Vandaag weer bij de verloskundige geweest. Gelukkig hebben wij een kleine practijk, 2 verloskundigen dus we hebben ze allebij al regelmatig gezien. Alleen als ze toevallig allebij bij een bevalling geroepen zijn kan het zijn dat we een vk van een ander bureau krijgen en dus iemand naast je bed die je nog nooit gezien hebt.   Gelukkig gebeurt dat maar hooguit 1 keer per jaar, dus we gaan er maar van uit dat wij dat niet zijn.
Even update. De kleine maakt het goed, de ruimte wordt wel wat klein omdat ik een korte buik heb, dus het wordt tijd dat het in gaat dalen. Dat zouden mijn ribben ook erg fijn vinden . Bloeddruk was super 110/65 en de kleine was druk aan het terugschoppen bij het voelen. Ook het hartje was weer prima. De volgende keer is weer over 3 weekjes, op de verjaardag van mijn man, en dan kan hij eindelijk ook weer een keertje mee. Nog een paar weekjes, wat gaat de tijd toch eigenlijk hard.

Groetjes Natalie
(33w4d)

hoi,

Ook ik herken dit, vorige week op controle geweest en vreselijk lang moeten wachten.
Ook al eerder een keer gehad dat het wel op mijn kaart stond en niet in hun agenda, lekker slordig dus.
Verder heb ik al wel een aantal gezichten gezien, maar maak me er niet zo druk om wie er komt, ik weet nog van de vorige keer, dat het op dat moment echt niet uitmaakt of je degene kent, maar dat het op dat moment klikt is wel belangrijk.
De verloskundige liet me wel even schrikken trouwens, ze dacht dat de beeb in stuit lag, maar later toch weer niet, hij heeft gewoon een rond kontje haha. Toch helemaal overtuigt klonk ze niet dus ik begin er nu wel een beetje nerveus om te worden.
Gelukkig mag ik dinsdag weer, ik hoop dat ze dan duidelijk kunnen zeggen hoe hij ligt.

xx natascha

Hoi hoi!

Gister ook weer bij de verloskundige geweest, groei van de buik en baby is helemaal goed. Ons kleintje ligt al met het hoofdje naar beneden.
Je krijgt bij ons rond de 36 weken ook nog een echo, ze kijken dan of het kindje echt goed ligt en volgens mij kijken ze dan ook naar de groei van het kindje?

Dus over 2 weken nog een keer een echo, je kunt wel niet meer zoveel zien maar is toch leuk!

Groetjes Judith

Terug
Bovenaan