controle verloskundige

Vandaag al weer 36 weken!
De verloskundige was weer zeer tevreden. Alles met de baby prima. Had alleen gehoopt wat minder last van maagzuur en mijn ribben te krijgen, maar omdat mijn kleine zo vroeg was ingedaald gaat dat bij mij niet op. Omdat de baby sindsdien nog zo gegroeid is vult tie alle ruimte die tie gekregen had door in te dalen al weer ruimschoots op. Helaas!
Morgen moet ik een liggingsecho laten maken voor de zekerheid. De verloskundige en ik zijn er bijna zeker van dat het koppie beneden ligt. Maar aangezien ik thuis wil bevallen vond ze het wel zo fijn om het zeker te weten, dat er niet opeens een paar billen naar buiten komen.
Vind het wel een grote en leuke verassing dat ik morgen nog een keertje onze kleine vent of meid mag gaan bekijken!!! Gelukkig kon mijn vriend nog vrij krijgen, gaan we samen nog een keertje genieten!
Ik laat morgen wel even weten hoe de echo was.

Groetjes, Irene

@irene: wat leuk dat je nog op de valreep naar jullie ukkie mag gaan spieken. Ik heb gisteren ook een liggingsecho gehad, en had verwacht dat ik niet veel meer zou kunnen zien. Maar toch hebben we nog hele leuke beelden gezien.

Succes en veel plezier met de echo!!!

groetjes Peet

Wat leuk om de kleine weer ff te zien!!! Koppie lag netjes beneden. Hij/zij is ook helemaal opgeneten en alles zat netjes binnen de curves. Weegt nu ongeveer 2650 gram. Was grappig om te zien dat de kleine al ademhalingbewegingen maakt, blijkbaar oefenen ze dat al in de baarmoeder.
Had wel wat kalkafzetting in mijn placenta. Weet iemand wat dat betekent? Volgens de echoscopiste kon het horen bij het einde van een zwangerschap...

Groetjes, Irene

Die kalkafzetting kun je vergelijken met aderverkalking. Als je ouder wordt, kun je hier gewoon last van hebben, hoe gezond je ook leeft. En je moet het natuurlijk zien dat je placenta ondertussen bejaard is, gezien dat een placenta 9 maanden moet functioneren, en daarvan al een aardig tijdje verstreken is.
Als die kalkafzetting te erg wordt, kan de placenta minder goed fuctioneren, maar zoals je ook al zei, enigzins kalk rond deze tijd in de zwangerschap is niet erg, volkomen normaal!!
Ik zou me er in ieder geval niet druk om maken!!

groetjes Petra
(36+4 wk)

Vandaag weer naar de verloskundige geweest en de kleine meid is eindelijk dan toch ook ingedaald!!
Ik dacht het wel al, want ik heb sinds een aantal dagen van die lekkere steken onderin bij mijn schaambot en de druk op mijn blaas is flink toegenomen!!
Maar toch een hele opluchting, want de vorige keer was ze dat nog niet... Ik had eigenlijk niet zoveel zin om plat te moeten gaan liggen als mijn vliezen breken, dus ik ben erg blij!!
Verder was alles prima, bloeddruk nog steeds mooi laag en hartslag van de kleine prima. Vanaf nu moet ik iedere week op controle, maar ik hoop natuurlijk dat dit niet al te vaak meer nodig is.. ha ha!

Groetjes, Michele (37+4 van de 3e)

nou ik ben ook weer op controle geweest gisteren!
omdat ik zaterdag de extra echo gehad had zag de verloskundige meteen aan me dat mijn kleine meid enorm gezakt was!
als ze nog dieper gaat zitten dan komt ze er wel uit denk ik! haha....
al met al ben ik nu 37 weken en een dag en ik zou het heeel fijn vinden als ze voor de 40e week komt. het word erg zwaar met die andere 2 meiden van ons.
ook omdat ik erg benauwd ben en slecht slaap (wie niet!) maar de Vk heeft me wel verteld dat ze me dan toch zullen gaan helpen omdat het met onze vorige ook niet meer vol te houden was. en die kwam toch pas met 41,5e week.
we zullen zien! volgende week gaan we gewoon weer op controle!
ben erg benieuwd wie het volgende babytje van dit forum gaat krijgen!!!
erg spannend zeg!!

Liefs Jenny

Hey,

Ik ben afgelopen vrijdag op controle geweest. Dit keer waren allebij mijn ouders mee. En natuurlijk mijn zoontje. Ik geloof dat mijn vadder het met name wel heel erg bijzonder heeft gevonden om mee te mogen gaan. Ik denk ook niet snel dat hij het nog een keer mee maakt. Ik denk dat zijn schoondochters toch ook eerder hun eigen vader mee nemen dan hun schoonvader.

Vanaf volgende week gaat mijn man iedere week mee tot het eind. Is nog maar een paar keer dus dan kan hij er ook nog even van genieten.

Bij de controle was trouwens alles goed, behalve mijn bloeddruk die begon weer wat te stijgen. Maar omdat ik nu toch iedere week kom houd hij het allemaal goed in de gaten.

Ik kan in ieder geval ook al  lekker af tellen. Over een paar weken heb ik de kleine lekker ook al in mij armen. Ik  vind het allemaal erg snel gaan  nu in een keer.  
Ook al weet je  dat voor iedereen de laatste loodjes tellen, zelfs als je een eerdere datum weet dan beginnen de laatste loodjes ook al eerder.

Claudia (34+4)

Wij mochten gisteren weer naar de vk. De kleine is nog steeds niet ingedaalt. Onze eerste deed dat ook pas tijdens de bevalling. De vk kon het hoofdje nog helemaal eruit tillen zeg maar. Voor de rest was wel alles goed. Ik hoop dat ze snel geboren wordt!

Groetjes,
Nelly mv Dean en 37w5d

Terug
Bovenaan