Het is het advies van het RIVM. Fijn om te lezen dat er zwangeren zijn die alternatief werk aangeboden krijgen. Ik heb het hier uitgebreid met mijn verloskundige over gehad, omdat ook ik werk (in de tandheelkunde) met wisselende contacten binnen 1,5 meter. Zij zei dat een werkgever niets verplicht is, en dat het dus erg wisselend is hoe hiermee omgegaan wordt.
Ik krijg dus geen vervangend werk. De verloskundige zei dat als ik het hard wil spelen ik in de ziektewet kan gaan. Maar dan is het gelijk de vraag of als ik terugkom na mijn verlof, of het dan nog wel zo gezellig is…
De verloskundige zei ook nog dat er nauwelijks rechtszaken over geweest zijn. Omdat je dus op het moment dat er geen vervangend werk is eerst heel goed moet nadenken hoeveel gedoe je ervan wil maken. Want waarschijnlijk hebben de meeste zwangeren zoiets ik kom liever na m’n verlof wel weer gewoon terug, zonder allerlei scheve gezichten.
Je kan het dus in ieder geval bespreken. Het scheelt misschien ook dat er in het onderwijs meer administratieve taken zijn dan in de tandheelkunde.