Corona en werkzaam in onderwijs.

Alles hierover te vinden op rivm zwangerschap. Ik heb inderdaad ook meegekeken dat jenvanaf 28 weken wegens besmetting gevaar en risico's idd niet meer met kinderen mag werken. Ik werkte op een kdv. Maar met 20 weken is mijn contact niet velengt dus zit ik ziektewet ivm bekken. Maar uwv wist niks van die regeling 28 weken. Ook moet je het denk met je werkgever bespreken. Maar ik zou je er idd zeker op verdiepen.
 
Mijn collega’s hebben allemaal gewoon doorgewerkt tot de 34 of 36 weken. Ik vraag me af of zij dit wisten. Ik werk in het basisonderwijs dus afstand houden is er niet bij! Ik werk zelf met kleuters en dan is afstand houden natuurlijk helemaal onmogelijk. En die sporadische keren dat een kind spuugt of een vieze broek heeft ga je zo’n kind toch helpen. Met het gevolg dat je letterlijk heel dicht bij het kind komt. Ik hoef niet zo nodig met 28 weken uit de klas, wel zou ik het fijn vinden als iemand de “vieze” taakjes uit handen zou kunnen nemen, al is het maar vanwege het feit dat mijn maag inmiddels omdraait bij dergelijke ongelukjes.
 
Inmiddels 30 weken zwanger, dus ben na de zomervakantie niet meer gestart met mijn klas. Het is heel eerlijk dat mijn verloskundige aangaf dat het echt beter is om niet meer voor de klas te staan. Inmiddels is deze regel ook opgenomen in het basisprotocol van het basisonderwijs. Mijn schoonzus werkt in de thuiszorg en daar geldt de regel nu ook. Dus ik zou je goed laten informeren!
 
Goed dat je het zegt. Ik zal me goed laten informeren. Ik vind het idee er met 28 weken uit te gaan nu al lastig. Het lerarentekort speelt ook bij ons een rol. Zoals ik het nu interpreteer is het een advies en dat maakt dat een stichting het makkelijk naast zich leer kan leggen.
 
Terug
Bovenaan