Corona maatregelen verloskundige

<p>Hoi hoi, morgen (21 juli) mag ik eindelijk weer naar de verloskundige (13 mei ben ik voor het laatst geweest). Helaas kreeg ik vandaag vervelend nieuws, mijn vriend mag nog altijd niet mee naar de verloskundige. <br />Ik ben nu ruim 26 weken zwanger, en ben bang dat mijn vriend, hoewel hij echt betrokken is, een belangrijk stuk mist, waardoor hij zich minder hecht. <br />hoe staat dat bij jullie? Mogen jullie partners al weer vaker mee? En mogen jullie weer gewoon op alle normale controles komen? </p>

Ik ben nu ook 26 weken maar mijn partner mocht met 19 weken mee voor de 20 weken echo.. datt kregen we volgens mij te horen toen ik 17 weken was.

Hij mag zelfs mee naar controles evt
Kinderen en grootouders mogen hier nog steeds niet mee
Ligt misschien aan het gebied waar je woont.. wij wonen in Overijssel

Ik kreeg twee weken terug te horen dat mijn man komende controle weer mee mag (ben nu 34 weken en ga vrijdag weer langs). Bij de groeiecho met 32 weken mocht mijn man er ook bij zijn gelukkig. Met de 20 wekenecho was ik nog alleen. Ik woon in de Randstad. 

Met controles mag hij hier ook weer mee, maar eerlijk gezegd gaat hij nooit mee. Vind ik ook niet nodig, ik doe de controles bij de VK net zo lief zelf.. sta in 5 minuten weer buiten en vind het onzin dat mn man mee gaat haha. Alleen bij echo's gaat hij wel mee natuurlijk.

Hier in Zeeland mag de partner ook alweer een tijdje mee naar de controles. Mijn man gaat eigenlijk nooit mee, alleen met de echo's. Kinderen mogen hier helaas ook nog niet mee, dat vind ik wel heel irritant, je moet steeds weer oppas regelen voor dat halve uurtje dat je weg bent. Maar goed, het is niet anders. Alles voor de veiligheid zullen we maar zeggen :)
Hopelijk mag jouw partner ook snel weer mee. De belangrijkste afspraak die je nu nog zal krijgen is de afspraak waarin ze uitleggen wat je moet doen als de bevalling begint. Miss kan je partner er dan met videobellen oid bij zijn. 

ik snap dat het voor sommige mensen als onzin kan klinken, maar mijn vriend is nog niet een keer mee gemogen. 
het meest rare vind ik dat een vriendin van me in regio Uden/Veghel wel gewoon maandelijks op controle gaat, samen met haar vriend. Hier in de regio is Corona veel minder heftig geweest maar zijn de maatregelen (zonder partner en veel minder controles) dus nog steeds van kracht. 

ik denk dat we maar gewoon een stukje verder gaan rijden en een pretecho gaan laten maken. Ik wil hem zo graag dat bijzondere moment laten ervaren.

Hier in Zuid-Holland wordt gevraagd om de controles zoveel mogelijk alleen te doen. Partners mogen wel mee naar de echo’s en belangrijke gesprekken/afspraken. Kinderen of andere mensen mogen nog altijd niet mee. Maak me er niet zo druk om, misschien ook omdat ik ons tweede kindje verwacht en alles net iets bekender is dan bij een eerste kindje.

Hier mag m'n man ook weer mee. Hij mocht mee met de 20 weken echo en ben nu alweer bijna 29 weken. Naar controles gaat hij ook niet mee, maar snap wel dat je het leuk zou vinden als het wel kan. Je zou ook het hartje luisteren kunnen opnemen met je telefoon. Kan hij het toch nog horen. 

Terug
Bovenaan