Corona maatregelen verloskundige

Wij hadden 24 juni de intake en 17 juli dr termijnecho. Mijn vriend mocht er gelukkig bij zijn. Vind dat ook heel belangrijk dat het mag en snap de verschillen eerlijk gezegd niet zo.

Of hij zich er echt minder door hecht weet ik niet, maar een pretecho maken is natuurlijk een super leuk idee! Want ik kan me wel voorstellen dat je hem jullie kindje al in je buik wil laten zien, zeker omdat je aangeeft dat hij nog bij geen enkele echo heeft kunnen zijn. Dat is inderdaad toch wel heel bijzonder en ook makkelijk waar te maken door het boeken van een pretecho. Hier mocht de partner de eerste 3 echo's mee (6.4 / 8 / 10.4 we begonnen met iets meer ivm IUI) en daarna niet meer. We wisten toen al dat hij niet mee zou mogen naar de 20 weken echo en hebben toen een babywatcher gehuurd rond de 14/15 weken. Ik weet niet of dat nog leuk is om te doen als je 26 weken bent, misschien is je kindje dan al te groot om in 1x op beeld te krijgen. Vandaag heb ik een groeiecho en dat is dus weer de eerste waarbij hij mee naartoe mag. 

Mijn man is alweer 2x mee geweest, waarvan de laatste keer onze zoon ook mee mocht. Straks ga ik samen met m'n zoon.
Praktijken mogen hun eigen maatregelen bepalen. Bij de mijne hebben ze alles weer terug gedraaid, waar ze 5km verderop nog heel strikt zijn.
Ik ben vrijdag uitgerekend en bijna alle afspraken alleen gedaan. Om de maatregelen, maar ook voor het gemak zodat de oudste niet mee hoeft. Andere beleving voor mijn man, maar denk niet dat hij er minder gehecht door zal zijn. Het is gewoon even niet anders. 

Ik zou me echt geen zorgen maken om de hechting. Bij mannen komt dat sowieso pas na de bevalling écht op gang;) maar wel jammer voor jullie dat hij niet mee mag

Terug
Bovenaan