Coronavaccin begin zwangerschap ervaring?

Hoi,
Ik ben gevaccineerd met 13 en ik geloof 25 weken, allebei pfeizer en inmiddels 37 weken zwanger van een klein gezond mannetje.

Nergens geen last van gehad, behalve wat spierpijn in mijn arm beide keren.

Hoi allemaal,
Heb de afgelopen dagen research gedaan en ben achter het volgende gekomen:
Vanaf het tweede trimester beschermt het vaccin ook je kindje: via de navelstreng komen de antistoffen bij het kindje en is je kindje al het waren dus ook gevaccineerd.
Helemaal top. Dus nog even wachten.
Groetjes 

Ik ben zelf 7 wkn zwanger maar heb ook me oproep gehad voor me booster in juni/juli 2021 1-2e prik gehad, maar ik durf het niet aan, mijn oom en mijn schoonzus hebben beide gehad maar allebei hebben ze een longembolie gehad helaas is me oom er aan overleden en mijn schoonzus leeft nog wel maar was op tijd in ziekenhuis anders was er ook niet meer geweest, dit maakt me best angstig om die booster te nemen.. Vk gebeld maar die zei dat veilig was, maar durft dan nog niet aan in deze nog prille zwangerschap van me 2e, aangezien mijn zoontje van 5 ook in eens vaccin moet hebben??

Ik heb eerste vaccinatie voor zwangerschap en 2e bij 6 weken zwangerschap. Inmiddels ben ik 33w+3 en met mij en de kleine gaat het goed.
Begin komende week ga ik ook de boosterprik halen, ik heb astma en geeft voor mij naast de zwangerschap extra risico om ernstiger ziek te worden.

Ik snap je onzekerheid, heb dat ook erg. Ik heb mijn laatste vaccinatie gehad in augustus, nog voor mijn zwangerschap. Ondanks dat vaccinatie bij zwangere wordt geadviseerd, ook gynaecoloog en huisarts zeggen dat vaccineren geen kwaad kan, twijfel ik nog steeds over de boosterprik.
Ik ben nu 15.5 week zwanger.

Heb inmiddels de post van onsop3 op YouTube gezien met de risico's voor zwangerschap en corona. Een ding is wel duidelijk: corona icm zwangerschap is niet zo'n positief vooruitzicht.  Ook las ik dat vanaf het tweede trimester je baby de voordelen van het vaccin mee pikt. Ik wil dus hierop wachten. Zodat we twee in een klap hebben. De andere Kids hebben al eens corona gehad waarvan 1 astma heeft. Dat wil ik niet nog eens meemaken. Ik wacht dus nog even maar ga hem wel halen uiteindelijk.
@bloemetje86 een kind is niks verplicht. Het is een keuze die je als ouder (met kind) maakt. Onze kinderen (6 & 3) krijgen hem nog niet. We hebben het gehad en ik verwacht dat de antistoffen bij kinderen langer blijft. Volgend jaar kijken we daar pas verder naar.

Terug
Bovenaan