Coronavaccin

Hi, ik heb zelf in het tweede trimester mn vaccins gekregen (moderna). Inmiddels 35 weken zwanger en de kleine maakt het goed.

Het blijft altijd een lastig besluit maar zelf vond ik het risico op corona tijdens je zwangerschap (en de baby dan mogelijk al halen met 28wkn) groter dan het risico van het nemen van de prik. Vooral omdat je geen echte ziektemakers toegediend krijgt met Moderna of Pfizer. Ook is er nog dat kleinere onderzoek van dat corona je placenta kan aantasten, dat vond ik zelf ook best een eng idee…

Succes met het maken van je beslissing!

Hey.. ik heb mijn eerste prik in mei laten zeten mijn 2de prik begin juni en 4 juli naar het ziekenhuis gegaan omdat ik mijn kindje niet meer voelde bewegen.. hartje was gestopt ik was 24 weken zwanger.. autopsie laten doen mri laten doen maar alles was in orde met mijn dochtertje en geen oorzaak gevonden waarom ze is gestorven in mijn buik.. de dokter zegt dat de natuur erover heeft besloten en dat het absoluut niet de schuld is van de vaccinatie.. we zullen het nooit weten als het door dat komt of niet.. ik ben nu bezig om terug zwanger te geraken en ik heb voor mezelf de beslissing genomen om geen boosterprik te laten zetten.. gewoon omdat ik zo bang heb nu ik neem gewoon het zekere voor het onzekere en zal gewoon heel voorzichtig moeten zijn als ik terug zwanger ben.

Een lastige keuze he! 
Ik baseer mij toch op het meest recente onderzoek. Evidence based birth is een (amerikaanse) website waar alles wat er qua onderzoek bekend is rondom geboorte en zwangerschap verzameld wordt en uitgelegd wordt. Ze hebben een maandelijkse nieuwsbrief over covid. 
https://evidencebasedbirth.com/covid19/ 
Alles wat nu bekend is over vaccinatie wel/niet en de gevolgen hebben ze daar verzameld. Heel fijn om het zo te kunnen lezen, omdat iemand die verstand heeft van wetenschap beter het kaf van het koren kan scheiden waardoor je echt relevant onderzoek leest, ipv hier en daar een verhaal hoort. 

Succes met je keuze!

Hoi! Ook ik heb heeeeel lang getwijfeld.om het vaccin te nemen toen ik begin dit jaar zwanger bleek te zijn ... Ik heb heel veel onafhankelijk onderzoek gedaan en met veel instanties etc gebeld . Toen ik 35 weken zwanger was en ik toch echt wel benauwd werd heb ik de knoop doorgehakt en toch her vaccin genomen.
Het laatste wat ik wilde was met covid op de ic te belanden en ze mijn kindje zouden halen terwijl ik in coma lag.
Dus met 35 weken 1e prik, 38 weken 2e prik.

1 dag voor de uitgerekende datum bevallen, bevalling begon uit zichzelf.
Een mooie gezonde dochter op de wereld gezet, die het ontzettend goed deed in de kraamweek en nu bijna 3 maanden is en een flinke 6 kg weegt.

Maar!! Uiteindelijk blijft het je eigen keuze . wat je ook kiest is goed! Voor mij voelde dit uiteindelijk goed maar voor een ander voelt iets anders goed.
Hier is geen goed of fout in , want je doet wat jij denkt dat het beste is voor jou en je baby.
Ik weet dat het een moeilijke keuze is, voor mij ook wel echt se.moeilijkste ooit geweest.
Succes !
Groetjes.cindy

Er zijn volgens mij voor zover bekend geen directe bewijzen dat miskramen na vaccinatie ook echt door de vaccinatie kwamen.
Het is wel bekend dat er kindjes doodgeboren zijn door aantasting van de placenta door corona te krijgen.
Het is spannend en nieuw maar denk dat je de moderne geneeskunde ook echt niet moet onderschatten.
Ik zelf ben nu 29 weken zwanger en zit met smart op mijn boosterprik te wachten. Juist ook zodat de baby iets mee krijgt en ik zelf met een geruster hart wat kraamvisite kan ontvangen als meneer er is?

Terug
Bovenaan