Corrigerende tik, wel of niet??

hoi hoi

ik ben erop zich niet tegen alleen probeer ik het toch echt   met woorden eerst
gelukkig werkt dat heel goed zoals laast hij was echt aan het zuigen bloed onder me nagels vandaan ( geen ongelijk peuterspeelzaal vakantie en geen weer voor buiten spelen dus hij verveelden zich stierlijk dus werd mama pesten) op een geven moment wass ik een stomme mama dacht ga er niet op door toen gingn we boodscaheppen doe en hij vroeg of hij een snoepie mocht kopen dus ik zei nee hij waarom niet dus ik zei terug stomme mamas kopen geen snoep nou hij heb er de rest van de dag over na gedacht en toen hij naar bed ging was ik ineens de liefste mama
 heeft het nooit meer gezcht

wat ik wel gdeaan heb is als hij me beet of aan me haar ging trekken dan deedt ik het terug   wel in minderen maten maar heeft het ook nooit meer gedaan wilt nu afentoe zijn grote zus ( dochter van me man ) aan haar haren trekken maar is meer een spel

groetjes mariella
 
Dag,
Ik vind een tik op zn vingers of wat dan ook niet kunnen. Wij vind het een teken van onmacht. Daarnaast wil ik mijn kind bijbrengen dat hij een ander ook niet mag slaan of schoppen dus dan moet ik zelf zeker het goede voorbeeld geven.    
Hij is nu 3 en de keren dat hij op de gang heeft gezeten zijn op een hand te tellen. Bij ons werkt een duidelijke nee en uitleggen waarom iets niet mag het beste.
Groetjes Jeanette
 
quote: mamaatje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-08-2007 12:35:58'));

Dag,
Ik vind een tik op zn vingers of wat dan ook niet kunnen. Wij vind het een teken van onmacht. Daarnaast wil ik mijn kind bijbrengen dat hij een ander ook niet mag slaan of schoppen dus dan moet ik zelf zeker het goede voorbeeld geven.    
Hij is nu 3 en de keren dat hij op de gang heeft gezeten zijn op een hand te tellen. Bij ons werkt een duidelijke nee en uitleggen waarom iets niet mag het beste.
Groetjes Jeanette



Dan heb jij een erg lief kind!
Sil
 
Dag Sil,
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat mijn kind liever is dan alle anderen. Hij heeft ook zijn streken net als ellk kind. Alleen is onze manier van benaderen  in deze situaties blijkbaar anders dan van jou.
Nogmaals, wij vinden de tik, of draai om de oren  onnodig en  hier gebeurd het dus niet.
Groetjes Jeanette
 
quote: mamaatje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-08-2007 19:35:15'));

Dag Sil,
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat mijn kind liever is dan alle anderen. Hij heeft ook zijn streken net als ellk kind. Alleen is onze manier van benaderen  in deze situaties blijkbaar anders dan van jou.
Nogmaals, wij vinden de tik, of draai om de oren  onnodig en  hier gebeurd het dus niet.
Groetjes Jeanette



Beste mamaatje,
Ik had er niet voor niks een dikke knipoog bij gezet. En als je mijn eerdere reactie goed gelezen hebt, dan had je geweten dat ik er hetzelfde over denk dan jij!!
Ik bedoelde alleen te zeggen dat het niet bij ieder kind zo werkt; alleen een 'nee' en een uitleg.
Ik probeer ook niet te slaan, vind het een teken van onmacht, maar de keren dat zij op straf heeft gezeten zijn al lang niet meer op 2 handen te tellen.
Als het bij jou wel op 1 hand te tellen is en een 'nee' +uitleg voldoende is, dan mag je best zeggen dat jet tot nu toe een vrij makkelijk kind hebt.
Maar niet ieder kind is hetzelfde, dus zullen er kinderen zijn die wél vaak op straf zitten.
Nogmaals; ik ben ook tegen slaan en  hieronder valt ook de corrigerende tik bij mij.
Sil
 
op de verjaardag van mijn oudste dochter, waren vrienden met een meisje van net 1,5 jaar. ze gingen naar huis, en ze wilde haar jasje niet aan, beet ze haar vader in zijn vinger gelijk greeg ze een flinke pets in haar gezicht. alle haren op mijn lichaam gingen omhoog. waarom moet het zo, het kan ook anders. ik had echt medelijde, het meisje had al zoveel meegemaakt, diverse operaties omdat ze een hazelipje had.

zelf heb ik wel eenkeer mijn dochter een tik op de billen gegeven. ze was zo onzettend dwars de hele dag. ik was het zo zat, de druppel was dat ze haar zusje van 6 mnd sloeg. ik schrok er zelf van dat ik het dee, en veel spijt van gehad.

misschien dat het nog een keer gebeurd, maar in het gezicht slaan nee dat zal niet gebeuren.

 
Hay Aapjes2,

in het gezicht slaan vind ik ook absoluut fout!!! Snap niet hoe je dat over je hart kunt verkrijgen.
Maar wat ik persoonlijk zou doen, als mijn dochter mij hard zou bijten: Terug bijten, weliswaar niet zo hard, maar wel dat zij even schrikt en snapt dat bijten pijn doen en dat dat dus niet mag!
Maar slaan in het gezicht, nee...

gr CJ
 
Terug
Bovenaan