cosultatie bureau

sparkelgem

New member
hoi hoi iedereen

hoe is het met de zwanger onder ons?

ik heb hele tijd terug ruzie gehad met het consulatie bureau en moet er nog soms aan denken dat ik aan mezelf ga twijfelen dus dacht ik ik post het toch ff hier.

op het consultatie bureau vonden ze mijn dochter namelijk aan de dikke kant zeg maar dik....
ze is ongeveer 80 cm en weegt 12,5 kg
maar ze ziet er zeker niet dik uit gewoon gezond en ze eet niet te veel en beweegt ook heel erg veel
ze rent veel en loopt ook echt veel

ze eet gewoon wat een kindje mag eten en krijgt eigelijk bijna geen snoep of zo alleen 2x per maand of zo

wat vinden jullie?

kuss
 
ik ben hier eigenlijk nooit meer en bij toeval kijk ik nu ff...

maar wat een onzin! het ene kindje is wat dikker dan de ander en als een kind vrolijk is, gezond eet en veel beweegt dan is dr toch nix aan de hand!?

soms is het cb erg handig maar soms vind ik ook dat ze wel wat overdrijven!

geniet jij gewoon van je gezonde leuke blije dochter en over een half jaar zeggen ze vast dat ze wat aan de magere kant is hihi ;-)
 
Ik zou me niet al te veel zorgen maken als ze niet al te veel ongezonde dingen krijgt. Hoe zit ze in de curver van de lengte/gewicht. Zit ze ver boven de lijn of valt dat wel mee?

Ik denk dat je er gewoon voor moet zorgen dat ze goed beweegt en gezond eet en als ze dat doet en ze is nog steeds aan de mollige kant dan is dat toch gewoon haar bouw. Ik ben zelf ook altijd wat mollig geweest, dat komt vanzelf goed (als je natuurlijk wel gezond blijft leven).

Hier gaat het trouwens goed met een zwangere, ik ben nu 33 weken en ik moet nog 1 week (3 halve dagen) werken en dan heb ik lekker verlof.

 
mara is 80 cm en 9,5 kilo

is wel 3 kilo verschil en mara heeft stevige benen maar verder is het maar een iel kind
iedereen vind haar zo klein en mager

ach als ze normaal eten en goed bewegen

cb is toch doffe ellende

laat ze praten zeg ja en amen en ga lekker je eigen gang
 
Lasse was in januari 85cm en 13 kilo ok das een jongentje maar ze vonden hem zelfs iel en hij mocht wel iets zwaarder zijn...

T is nooit goed bij die lui...gewoon de vragen stellen die je hebt en verder de inentingen en de rest...1 oor in...ander uit...

Dat heb ik bij Nova al geleerd dus zit ze nu altijd maar gewoon aan te kijken en te knikken...ik gaap er nog net niet bij en wij zijn altijd zo klaar ik denk dat de hint wel over gekomen is daar...
 
cb is hier thuis gewees ivm mijn baby, heb mijn klachten wel gezegd.
zij hebben mij nooit gehoord en geholpen met Mara's reflux, zij hebben mij nooit gewezen op dat ze een huilbaby kon zijn, zij gaven nooit tips of hielpen nooit als ik vragne had

ik gaf aan dat ik nu met 2 kids heel eigenwijs ben en een stuk zekerder, Jonna is al over op speciaal voeding en ik ben er zo blij mee.

haar reactie: vooral eigenwijs zjin, je bent moeder en je hoort voor ze te vechten. volg je eigen gevoel en jammer dat het zo gelopen is met Mara

Zo CB excuses en ze staan achter me dat ik mijn eigen weg ga, dat is een verandering. Zal ik nu beter naar hun luisteren ? nee!
in december heb ik nog aangegeven dat MAra zo weinig dronk en was niet erg zeiden ze, kinderarts dacht er wel anders over hoor!

binnenkort horen ze dat ik de operatie in umc groningen (ivm de kiewboogrestant) een jaar uitstel bij MAra ivm alle onrust thuis afgelopen tijd.
benieuwd wat ze ervan vinden

groetjes sabine
 
Terug
Bovenaan