Cravings

Bij mijn eerste zoutigheid en vet ja. Nooit eet ik mcdonalds en ineens was het niet aan te slepen. Kaasbroodjes. Broodje kroket. Toen de misselijkheid weg was weer gezond. Maar toen was het kiwi en grapefruit. Eet ik normaal ook niet zo vaak. 
Deze zwangerschap juist zoetigheid. Gebak, snoep, koek, ijs... Dat vind ik lastiger. Dat wil ik echt maar beperkt eten. Maar met de misselijkheid toch vaker naar gegrepen. Nu heb ik zwangerschapsdiabetes. En ik moet het doen met mijn dagelijkse bolletje ijs. Verder gezond tot het extreme. Zelfs fruit mag niet onbeperkt. Dus deze craving vind ik veel zwaarder. ?

Ik heb dus helemaal géén cravings! Meer moeite met eten (wat het ook is, alles gaat met tegenzin). Ik eet wel gewoon al m'n maaltijden, alleen zou willen dat ik weer eens 'zin' zou hebben in iets.
Ben nu 9 weken zwanger, dus misschien dat die cravings pas later komen? Of hadden jullie dat al vrij snel?

Bij de eerste waren de kilo's aardbeien niet aan te slepen. 
Tot nu toe vooral zure dingen, augurk, zilver uitjes en zure snoepjes. 

Ik had niet echt cravings. Wel vond ik kipfilet op mijn brood ineens enorm lekker! Toen mijn moeder zwanger was van mij werd ze al misselijk als ze gesneden kipfilet rook ?
Voor de rest was ik voor de zwangerschap gek van gesmolten kaas (bij een ovenschotel ofzo) en brie. Pas aan het eind van het 3e trimester vond ik dat pas weer lekker ?

Ben nu 10wk, maar net als gebruiker111771 heb een ontzettende craving voor kaassoufles! Ik heb in de afgelopen 4wk, gelukkig maar totaal 4 kaassoufles op. Dus het is nog redelijk onder controle te houden. Ik mag ze nu ook niet meer kopen van mezelf. 
Opeens heb ik ook veel zin in Haribo snoep, had ik echt nooit in huis. Laatst een emmertje gehaald, in 3 dgn op (ook vriend heeft hier zijn aandeel in gehad). 
Verder valt het gelukkig mee :D ik begin gelukkig ook weer normaler te eten. Voor de zwangerschap at ik veel yoghurt. Nu wilde ik alleen maar brood (met name bolletjes!). Ik eet nog meer brood dan ik normaal altijd deed, maar de yoghurt doet langzaam zijn intrede weer.
Ben blij dat ik elke dag met de hond wandel om het een beetje onder controle te houden qua gewicht :p en dat het nog lukt om 2x per week te sporten naast al het wandelen. 

Terug
Bovenaan