creatieve moeders...

hey judith

ik maak de scraplessen in paint shop pro.
(programmatje wat je kan downloaden via google.
(even paint shop pro intoetsen en je krijgt verschillende sites waar je hem vanaf kan downloaden)
als je psp hebt, ga je weer naar google, toets scraplessen psp in en je krijgt tig scrapsites :D

succes

liefs, do

Erg leuk om te lezen dat er nog veel meer crea meiden zijn!

@marieke; ben zeker te weten al in de nieuwe winkel geweest, in de openingsweek ben ik gelijk gegaan!
Ik woon op 15 minuten rijden van p&p en Daniël houd het er vaak redelijk uit, dus dat is zeker een favoriete bezigheid.
Naar p&p gaan is al een hobby op zich, hihi.
Het nieuwe koffieapparaat is ook super, neem er nu als ik er ben, vaak een bakkie.

@czaar; Echt super!
Heb je die wandschildering zo uit je hoofd over getekend of hoe je heb je dat gedaan?
Ik heb idd dat stoeltje helemaal rechts gezien, ziet er voor zover ik kan zien echt leuk uit.
Als ik goed gekeken heb is het een lapje van ikea, heb je er dan niet heel snel slijtage van omdat het geen meubelstof is?
Hoe heb je het precies gedaan?

@Trudi; heb even gekeken maar je hebt echt super scrapfoto's op de site staan.

@do; Pfff, ben dus niet de enige met een overdadige liefde voor fotoalbums, en is er nog iemand met een 2e album bezig.
Ik ga deze week nog effe kijken hier bij de fotograaf voor een 3e album, want het 2e album is nu vol.
Heb nu nog 9 foto's die ik graag wil inplakken.
Het 2e fotoalbum is precies van april 2008 tot april 2009, wel heel leuk om te zien.

Het scrappen via de computer ziet er wel heel leuk uit, maar vinden jullie het niet vervelend om, het neuzen in de hobbywinkel... het voelen van de materialen en het papier, en het echt in je handen kunnen houden, te moeten missen?
Want laten jullie dit alles dan op de computer staan?
Het uitprinten lijkt me   namelijk wat minder leuk staan, omdat je de 3d en het werken met verschillende laagjes dan niet echt kan zien?

Ben heel benieuwd naar jullie reacties,
Hier gaan we vanmiddag denk ik weer aan het scrappen (Heerlijk!)
Ik zet Daniël in de box, en schuif de bos naast mij bij de eetkamertafel en ga dan scrappen, vaak geef ik hem ook iets van een kwast  en een koekjeofzo in de box en dan vind hij het allemaal wel goed, als hij maar lekker erbij zit en dan van alles kan doen.
Loslopen is dan geen optie, dan ben ik een aantal dure designpapiertjes kleiner.

Eerst maar even heel gauw wat in huis doen, wasje, strijkje, etc en dan heb ik vanmiddag nog wel 2 uurtjes over.

liefs Marina

Hallo,

Hier nog een fanatiek scrapper, zal binnenkort keertje foto's plaatsen. Het kost een hoop tijd,maar vind het heerlijk om te doen, en leuk voor later.
Ik woon redelijk dicht bij Voorburg (+/- half uurtje rijden) en daar zit de winkel van ScrapbookNederland, daar heb ik al aardig wat eurootjes uitgegeven ;-)
En we zijn pas in Rijswijk in de DarlingMarket naar de creabeurs geweest, mijn mams was ook mee en die heeft ook het een en ander betaald, maar we durfde niet eens uit te rekenen hoeveel geld we hebben uitgegeven, hahaha.
In het verleden heb ik ook 3d kaarten gemaakt, maar daar heb ik geen tijd meer voor, een heel enkele keer voor een speciale gelegenheid. En jaaaren terug heb ik geborduurd.

Groetjes Bianca
oh ja, paper & pictures ken ik wel uit de scrapbookbladen !

trouwens czaar, wat een geweldige schildering heb je op de muur gemaakt ! Dat kan ik dus weer niet, ik ben een ramp met tekenen, ik heb me beperkt tot stickers van vlinders op de muur...

Bianca

Hoi meiden

Leuk om te zien dat iedereen op zijn eigen manier zo creatief bezig is.
persoonlijk heb ik niet zoveel met scrappen maar ben nu wel begonnen aan het fotoboek van roscos 1ste jaar,pffff vind ik wel veel werk maar ja dan heb je ook wat.
Er waren geloof ik nog wat vragen als ik me het goed herrinner zal ik alle antwoord geven.

Over de stof die is inderdaad van ikea.
Ook al is het geen meubelstof het blijft prima. Ik zoek wel altijd een fijngewevenstof uit
bv van katoen en dit blijft wel een tijd goed hoor het hangt ook af van gebruik.
wij gebruiken deze stoel alleen voor voeden van Rosco en nu dus nog om hem naar bed te brengen(laatste flesje). Ik haal gewoon de oude bekleding van stoelen en gebruik een lucht(compressor)tacker om de nieuwestof er op te maken. Soms moet je een stukje eerst naaien maar dit wijst zich want de oude stof is gelijk je patroon.

Over de schildering, ik heb vorig jaar voor kerst een overheadprojector gevraagd deze kosten op marktplaats ongeveer 50 euro. Dan kun je een plaatje uit een boek printen op een sheet en deze op de projector leggen. Dan kun je de het plaatje vergroot op de muur over tekenen. Daarna kun je het "in"schilderen met de kleuren die je wil.
Zo een projector is ongeveer zo groot als een kratje bier het is eigenlijk echt een ouderwets ding maar superhandig. Ik heb hem bv ook gebruikt om hele grote stickers te maken van dat stickerrollen van de bouwmarkt

heel verhaal maar goed groet czaar

hey marina

heb jij toevallig een action in de buurt?
daar heb je van die grote fotoalbums voor 3 of 4 euro.
met van dat folie er tussen.
verschillende printjes, net als in een fotowinkel,
alleen een heeeel stuk goedkoper :D

dat scrappen op de comp, is meer voor t leuke.
doe er verder eigenlijk niks mee (behalve op mn yves zetten,zodat iedereen ze kan zien whahah)
t is idd niet echt mooi om dat uit te gaan printen, lijkt me.

tja.. mn 2e fotoboek al :D
t was de bedoeling dat ik alleen haar 1e jaar in zo'n boek zou doen,
maar vondt het zo ontzettend leuk om het te maken, dat ik nog een boek heb gekocht hihihi

gisteren ben ik nog even bezig geweest in het foto album.
heerlijk!
maar wel een zooi :p mn grote tafel lag helemaal vol met stickers,stoften,potloden,11 verschillende kartelscharen,gewone schaar,t grote boek en natuurlijk de foto's

waarmee plak jij die foto's vast?
bij de kruitvat hebben ze van die fotostickers.
dubbelzijdig. echt super handig!
zo krijg je geen gedonder met lijmresten, je hoeft niet te wachten tot het droog is, en zo kan je lekker verder werken hihihi

nou, ik ga nathalia een boterham geven :D

liefs, do

@do;
Ik ben misschien wel een hele zeur, maar heb het liefste voor foto's die echt waardevol zijn een Henzo plakboek.
Foto's zijn natuurlijk altijd wel waardevol, maar heb ook plakboeken van de Hema, die zijn ook wel fijn, met gewone foto's voor mezelf.
Daniëls foto's moeten misschien nog wel 80 jaar meegaan, (hoop dat ie gezond oud mag worden) dus dat moet echt goed blijven.
Ik plak alle foto's vast met de fotolijm van de hema, zelf vind ik dat ideaal spul om mee te plakken, als je wat morst wrijf je het zo weer weg en je ziet er niets van.

In een oud schrapbookmagazine, van febr/maart staat een creatie van mij, een winteralbumpje van Daniël.
Ben natuurlijk supertrots erop dat dit is gepubliceerd.

liefs Marina

wat leuk dat je crea in een magezine staat!
goed bewaren hoor :D

misschien een stomme vraag hoor, maar wat is het verschil tussen een henzo boek en andere fotoboeken?? hihi
 voor mij zien ze er allemaal t zelfde uit. hahaha

liefs, do

Terug
Bovenaan