Creche hoeveel dagen??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Feline zit nu 2 dagen op de creche en ze gaat vanaf januari ook een dag in de week naar opa en oma tot de creche plek heeft.
Dus dan gaat ze straks 3 dagen per week, wat vinden jullie daarvan en hoeveel gaat jullie kindje naar de creche of misschien helemaal niet of alleen naar oma's en/of opa's?

groetjes Mariska

Hoi,
Lieve gaat ook twee dagen per week naar het kdv, echter werk ik daar zelf ook, wel op een andere groep..maar toch.
Zoontje ging altijd drie dagen mee, maar nu werk ik tot 1-4-09 maar twee dagen, dus hoeft ze maar twee dagen mee.
Ze deden deze keer wel moeilijk, en het mag alleen het eerste jaar..zei mijn manager..
Die is tegen die tijd toch weg, dus dan zien we wel weer.
Als ze naar een ander kdv moet worden overgeplaatst, gaat ze er ws af, om dat ik dat gewoon zot vind..
Brengen voor half acht op een ander kdv is niet mogelijk, als je zelf ook die tijd moet beginnen. En ophalen kan ik na 18.00 ook niet, als ik zelf zolaat moet werken he!
Het gaat zo goed, en ik kan er prima mee omgaan.
Mijn vriend werkt vaak lange dagen, en hij kan niet  wegbrengen en ophalen.
Hoe gaat het met Feline op kdv?
Doet ze het goed?
Lieve doet het prima..
Groetjes Rina

quote: RW 72 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-12-2007 19:31:06'));

Hoi,
Lieve gaat ook twee dagen per week naar het kdv, echter werk ik daar zelf ook, wel op een andere groep..maar toch.
Zoontje ging altijd drie dagen mee, maar nu werk ik tot 1-4-09 maar twee dagen, dus hoeft ze maar twee dagen mee.
Ze deden deze keer wel moeilijk, en het mag alleen het eerste jaar..zei mijn manager..
Die is tegen die tijd toch weg, dus dan zien we wel weer.
Als ze naar een ander kdv moet worden overgeplaatst, gaat ze er ws af, om dat ik dat gewoon zot vind..
Brengen voor half acht op een ander kdv is niet mogelijk, als je zelf ook die tijd moet beginnen. En ophalen kan ik na 18.00 ook niet, als ik zelf zolaat moet werken he!
Het gaat zo goed, en ik kan er prima mee omgaan.
Mijn vriend werkt vaak lange dagen, en hij kan niet  wegbrengen en ophalen.
Hoe gaat het met Feline op kdv?
Doet ze het goed?
Lieve doet het prima..
Groetjes Rina

Hoi Rina,

Stomme manager zeg... en naar een ander kdv zou inderdaad heel raar zijn....
Ik moet 8 uur beginnen en breng Feline tussen half 8 en kwart voor 8 weg. Mijn man moet meestal eerder beginnen, en ik rijd er toch langs. Ophalen tussen kwart over 5 en 6 uur. Ze is er dus   wel de hele dag. In het begin ging het niet zo goed, slapen echt belachelijk slecht. Maar nu is ze aardig gewend (sinds 1 oktober gaat ze er heen) en slaap prima en is ook veel aan het lachen.

groetjes Mariska

ps ik vraag dit eigenlijk omdat ik misschien nog meer ga werken en dan moeten we kijken of mijn man dan minder moet gaan werken of Feline nog vaker naar het KDV. Wat is jouw ervaring als leidster?

Hoi,

Kyra gaat nu nog 3 dagen naar het kdv maar zodra er plek is gaat ze 4 dagen. Mijn gevoel zegt af en toe dat het wat veel is maar goed... ze heeft het naar haar zin en ik vind het ook prima.... alleen als ik dan lees dat sommige mama's 1 dag al te veel vinden dan komt bij mij dat schuldgevoel een beetje boven borrelen.

Groetjes,

Frieda

Hoi Mariska,
Veerle (28-5) gaat twee dagen naar de creche toe en 1 dag pas mijn oma op. Als mijn moeder niet had willen oppassen dan was Veerle nog een dag extra naar de creche toegegaan. Ik breng en haal Veerle ook altijd van de creche. Veerle gaat vanaf 20/8 naar de creche toe en ik merk dat we nu een goed ritme hebben gevonden. Ze slaapt en eet nu goed op de creche, maar is wel moe als ze thuis komt.
Groetjes,
Floor

waarom moet jij een schuldgevoel hebben frieda? helemaal niet doen, dat schuldgevoel. jijn maakt jouw keuzes. De ene moeder vindt dit, de ander dat. Jouw eigen gevoel en dat van je man/vriend, dat is het belangrijkste.
onze kinderen gaan 3 dagen naar een oppasmoeder. gaat prima, voor  de kinderen  is het een tweede thuis.

Hoi Mariska,
Reactie op je vraag..
Ik vind drie dagen niet te veel hoor, mijn eigen kids gingen ook vaak drie dagen per week.
1 Dag vind ik zelfs echt te weinig, en ik zie vaak dat die kids moeilijker in het kdv ritme komen, zodat ze elke week opnieuw moeten wennen.
Dat duurt dan veel langer ook.
Dus als je kindje het naar haar zin heeft drie dagen prima.
4 dagen zou ik weer niet voor kiezen, omdat het kdv dan de plaats word waar ze het meeste zijn..Maar ook heb ik respect voor de keus van ouders die daar wel voor kiezen/ of moeten kiezen.
Altijd beter 4 dagen het kdv, dan drie verschillende adressen door de week heen is mijn mening.
Ik zie natuurlijk hoe de kids overdag zijn, en ze spelen erg leuk met de anderen hoor. Ze leren ervan, en ook met het omgaan met regels, en opdrachten.
Wachten en delen is ook een belangrijk aspect.
En wat dacht je van het zelfstandig dingen doen, en conflicten oplossen met anderen.
Nee hoor, ik vind er niets mis mee.
Groetjes Rina..[ werk er nu al bijna 16 jaar!!]

quote: janetdegraaf reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-12-2007 11:25:01'));

waarom moet jij een schuldgevoel hebben frieda? helemaal niet doen, dat schuldgevoel. jijn maakt jouw keuzes. De ene moeder vindt dit, de ander dat. Jouw eigen gevoel en dat van je man/vriend, dat is het belangrijkste.
onze kinderen gaan 3 dagen naar een oppasmoeder. gaat prima, voor  de kinderen  is het een tweede thuis.

Grappig dat zinnetje... mijn eigen gevoel en die van mijn vriend zijn het belangrijkste.....
Mijn vriend is het er niet echt mee eens dat ik meer ga werken. We hadden eerst iemand anders voor 2 dagen maar dat was echt een regelrechte ramp. Nu ga ik uiteindelijk maar een halve dag meer werken. ben woensdagmiddag en donderdag dan vrij. De woensdag kan ik dan kiezen of ik Kyra gelijk op haal ja of nee. Als ik dan zin heb kan ik ook wat voor mezelf doen. Mijn vriend denkt dat ik het te vermoeiend  vind. Dus dat ik het niet vol hou. Ik denk juist van niet. Maar vind het soms wel moeilijk om te zeggen dat mijn kind straks 4 dagen naar het kdv gaat. Je krijgt van die scheve blikken. Zo van dan had je beter niet aan kinderen kunnen beginnen.... en daar baal ik best wel van.

Groetjes,

Frieda

Terug
Bovenaan