Creche hoeveel dagen??

Mijn zoontje gaat 2 dagen naar het kinderdagverblijf en 1 dag naar zijn oma en opa.

Dit gaat erg goed, alhoewel ik 3 dagen wel het maximale vind om hem weg te brengen.
Voorlopig ga ik dus niet meer werken.
Misschien als hij wat ouder is en naar school gaat.

Vera gaat 2 dagen per week naar het kdv en mijn man is 1 dag thuis. Als dat niet had gekund, was ze 3 dagen naar het kdv gegaan.
Opa & oma is voor mij geen optie. Ten eerste wonen ze een uur rijden hier vandaan en ten tweede heb ik daar ook weer niet zo'n goede band mee dat ik conflicten met ze op zou kunnen lossen.
Zelf zou ik niet meer dan 3 dagen kdv doen, maar ik zou er anderen zeker niet op aan kijken.

Hoi,

Ik sluit me bij de laatste mening aan. Hidde gaat 2 dagen en dat vind ik echt meer dan genoeg (misschien komt het ook wel omdat 'ie veel ziek is) Ik werk 20 uur de ene week 2 dagen de andere week 3 dagen. Dan proberen we dat mijn vriend thuis is.
Wij zitten ook niet in de positie om opa of oma structueel te laten oppassen. En de familie van mijn vriend woont een uur weg dus dat gaat ook niet.
Ik vind het zo eigenlijk prima. Ben wel benieuwd of ik dat nog steeds vind als er ooit meer kindjes komen....
Groetjes Lynn

Hoi allemaal,

Voordat we verhuisden werkte ik 20 uur in de week. Eva ging toen twee dagen naar een kdv en mijn man werkte één dag thuis. Op maandag hoefde ik dan maar een halve dag te werken, maar dan ging Eva wel een hele dag naar het kdv. Dan had ik dus een vrije middag. In het begin moest ik daar erg aan wennen. Als ik dan alleen in het centrum liep ofzo, dan voelde het een beetje als 'spijbelen'. Maar het wende snel en die vrije uurtjes vond ik heerlijk.

Voor mij persoonlijk vond ik 3 dagen kdv het maximum. Zoals al eerder werd gezegd zijn de kindjes dan nog meer thuis dan op het kdv. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik het verkeerd vind als kinderen vier of zelfs vijf dagen gaan. Je moet als ouder je gevoel volgen.
Ik ben zelf au-pair geweest in de VS. Ik werkte toen ook 5 hele dagen, maar woonde daar natuurlijk ook nog in huis. Billy (mijn oppaskindje daar) en ik raakte erg gehecht aan elkaar. Zo erg dat hij in het weekend (als ik vrij was) het liefst bij mij was. Dat vond ik een ongezonde situatie. Ik heb dus altijd gezegd: Voor mij geen au-pair!

Nu ben ik sinds de verhuizing niet meer gaan werken. Eva en Bas zijn dus gewoon thuis. Die 'vrije uurtjes' mis ik nog wel eens, maar ik geniet enorm van de tijd samen.

Toch vind ik een kdv nog steeds geen slechte optie. Kijk eens naar het spel aanbod! Al het verschillende speelgoed! Andere kindjes waarmee je kunt spelen en stoeien! Leidsters die er voor je kinderen zijn (en niet even een wasje draaien, snel een boodschap gaan doen, een uur met een vriendin aan de telefoon hangen, op een forum met andere mama's aan het kletsen zijn ). Niks mis met een kdv. Zolang je maar achter je keuze staat!

Groetjes, Karin

PS: Tjonge het is een heel betoog geworden.....

Mijn zoon gaat vanaf januari op de 3 dagen dat zijn vader en ik allebei werken naar het kdv. Mijn man is 1 dag per week thuis en zelf probeer ik ook 1 dag per week thuis te zijn (in de weekeinden zijn we beiden thuis). Dat lukt niet altijd en wanneer ik 5 dagen werk, passen opa en oma een dagje op. Werkte bij mijn dochter (bijna 5) prima en ik ga ervanuit dat dat voor mijn zoon dat ook geen problemen oplevert.

Ik werk zelf ook op een kdv en het gemiddelde voor kinderen is 2 tot 3 dagen. Groetjes Martine

Hoi Kaatje,
Moest even lachen om jou stukje...dat leidsters niet even een wasje erin doen bijv...
Was het maar waar!!
Dat hoort ook bij ons vak, en wat dacht je van was vouwen??
Doen we wel op de rustige momenten hoor, en het wisselt, dus je bent natuurlijk met meerdere mensen in huis..haha
Gr Rina

kijk en dat geluk hebben wij dan weer.
Wij hebben op het KDV een huishoudelijke hulp zodat wij (leidster) er alleen zijn voor de kinderen

Trouwens, ik neem mijn zoontje niet mee naar mijn werk. Ik werk in een ander dorp op een KDV en het was om verschillende redenen practischer om hem op het KDV te brengen waar wij wonen.

En schuldig voelen omdat je je kind wegbrengt vind ik helemaal niet nodig.
Op de basisschool zijn kinderen die naar psz of kdv vaak verder in hun sociale  ontwikkeling dan kinderen die tot hun 4 jaar thuis zijn gebleven

Terug
Bovenaan