creche of niet

hoi allemaal

Na je zwangerschaps verlof weer aan het werk moeten, Ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen. Helaas moet ik zelf me kindje naar een kinderdagverblijf brengen. ik werk zelf ook in de kinderopvang, maar vind het wel moeilijk denk ik om dalijk me eigen kind ook weg te moeten brengen.
Als we het financieel op konden brengen zou ik met alle liefde thuis blijven, maar helaas dat lukt tegenwoordig niet meer zo.

Wat gaan jullie doen? ook naar de opvang of kunnen op en oma oppassen. Of heb je de luze dat je inderdaad thuis kan blijven?

liefs

ik heb mijn zoontje ook bij de opvang (3 ochtende)en deze baby gaat ook. Ook al zou ik thuis zitten..dan toch zou ik ze naar de opvang doen. Daar lere ze zó veel !!!
Opa en oma is heel leuk maar die hebben de neiging om altijd iets te doen waar je als ouders niet blij mee bent.
het is ook goed voor de kinderen om meerder gezichten te zien. Als zijn.haar wereldje beperkt wordt tot papa,mama, opa en oma worden ze ook snel eenkenning.Ál ben ik wel jaloers op de vrouwen die thuis kunnen zitten. Het lijkt me herlijk om zoveel tijd met je kind te kunnen doorbrengen.

Doe wat jou het beste lijkt. Je bent een moeder en doe wat je gevoel zegt, dat is meestal wel goed. En natuurlijk naar je beurs kijken. Want ook al zou ik 40 uur willen gaan werken het is niet mogelijk. 5 hele dagen opvang kost +/- 1000 euro. Met 2 kinderen is dat 2000 euro. Nou dan kan je inderdaad beter niet gaan werken.

succes met je beslissing

Ik ben van plan thuis te blijven als ons zoon geboren word. Ik heb nu een tijdelijke baan bij de post (die geven nu allemaal maand contracten en ontslaan vaste mensen, echt belachelijk!) en dat betaald minder dan wat ik zou uitgeven aan opvang dus wat geld betreft is het voordeliger om thuis te blijven..

Ook heeft mijn zus net een baby gekregen en moet zij haar opleiding nog afmaken en stage lopen, dus volgend jaar heb ik twee baby's thuis :)

Persoonlijk denk ik dat het niet veel uitmaakt wat je beslist opvang/thuis maar dat het er omgaat dat je baby veel liefde krijgt en genoeg aandacht om zich te ontwikkelen

Mijn kindje gaat 3 dagen in de week naar het kinderdagverblijf . Ik werk zelf ook in de kinderopvang en vind dat de kinderen er enorm veel van elkaar kunnen leren. Natuurlijk lijkt het me ook heel moeilijk om straks mijn eigen kleine baby weg te brengen . Maar gelukkig heb ik een leuk kinderdagverblijf uitgezocht. Waar ik hoop ik met alle vertrouwen mijn kindje kan brengen.

Liefs mij

Ik ga, als het kan, 1 dag minder werken (32 uur nog). Mijn vriend is 1 dag per week thuis. En dan hopen we dat oma's en opa's en tante 1 dag op willen passen in de week. En dan nog 2 dagen opvang. Maar hier (omgeving Utrecht) zit alles bomvol. Dus duimen dat we die 2 dagen wel geregeld krijgen!
Voor jezelf is het denk ik wel fijn als je nog werk hebt straks. Dat je niet alleen maar thuis zit met je kleine. Want dan wordt je eigen wereld zo klein.

ik werk parttime, en mijn dochter gaat nu naar een gastouder, mijn 2e kindje gaat daar straks ook naartoe.
ben heel tevreden over mijn gastouder, dus breng ze met een gerust hart weg, tuurlijk zou het de 1e keer weer moeilijk zijn, maar als ik kijk hoe gek mijn dochter op de gastouder is, en andersom maak ik me geen zorgen voor mijn 2e kindje.

Ha! Ik weet echt nog niet wat bij mij past... 1e kindje... denk aan de ene kant heerlijk om met mn kindje de hele dag te zijn en alles te doen maar aan de andere kant... heb ik veel uitdaging nodig!!! Daarom nu besloten om in elk geval met mijn onregelmatig werk te stoppen want dat past dan echt niet meer ons leventje (man studeert en werkt over en dan zie ik hem nooit meer) en dan zie ik wel hoe het loopt... begeleid nu 1 iemand thuis en misschien dat ik zelf gastouder ga worden??? Of iets overdag... zie het wel wat ik dan fijn vind, want tja een extraatje elke maand hebben we wel nodig. Maar ik zelf zou mn kind nooit naar de opvang doen, dus tja tzijn zulke persoonlijke dingen, let your mommy feelings speak ;-) suc6!

Hallo Jetty,

Ik ga zelf minder werken. De ene week 24 uur en de andere week 16 uur. Mijn man kan 1 dag in de week voor de kleine zorgen en mijn moeder past de ene week 1 dag op en de andere week 2 dagen.

Ik ben geen voorstander van een creche. Kinderen op een creche zijn toch vaker ziek. Ook vind ik het een prettiger idee dat mijn kleintje bij mijn moeder is en niet bij onbekende vaak jonge meiden die nog niet zoveel ervaring hebben in oppassen als mijn moeder die twee dochters heeft groot gebracht. Op een creche moet vaak 1 leidster op meerdere kinderen passen en heeft jouw kindje dus niet altijd alle aandacht.

Het voordeel is ook dat als je kind koorts heeft het bij oma lekker op de bank kan uitzieken. Vaak in een creche worden ze bij een temp boven de 38 niet meer toegelaten en zal je accuut een oppas moeten regelen.

Ik vind het een heel fijn idee dat ik het op deze manier op kan lossen. Succes met beslissen!

Terug
Bovenaan