creche of niet

Hallo Jetty

Ik ben het helemaal met irenedelft eens! Ik werk zelf in de opvang van 0/4 jaar. Ik als moeder zie dat mijn jonge (niet moeder) collega's toch een hoop missen qua ervaring. Als ik merk dat een baby krampjes heeft dan heb ik een heel leger aan oplossingen. Als een kind honger heeft weeet ik dat, aan het huiltje hoor ik wat het kind wilt of behoefte aan heeft. Mijn jonge (niet moeder) collega;s missen dit inzicht. Dit leer je namelijk niet op school!

Ik vind het dus erg moeilijk om voor een dagverblijf te kiezen omdat ik deze ervaring heb. Bij ons bedrijf worden vooral jonge meisjes aan genomen, terwijl ik mijn kindje liever bij een oma of moeder achterlaat dan bij een net afgestudeerde 20er.

Ik zie ook erg positieve dingen hoor bij de opvang. Zo zijn de kindjes die als baby komen vaak sneller qua ontwikkeling zowel lichamelijk als geestelijk ze hebben namelijk een hele groep kinderen als voorbeeld. Ze zijn socialer minder eenkennig enz enz.

Nou zo als je ziet zit ik ook met een keuze probleem. Voor mijn gevoel wil ik een gastouder, maar verstand zegt opvang. Hierbij komt dat wij samen een erg goed inkomen hebben, dus als het te duur wordt dan stop ik met werken want dan is dat voordeliger.

susses ermee

groetjes

Ik werk zelf op een kdv.
1 dag per week is voor mij de max.
Voor babys vind ik het kdv niet goed.
Veel te druk...te veel prikkels en geluiden en veel bacterien en te weinig aandacht. Voor iets oudere kinderen vind ik het minder belastend. Maar dan nog is de dag wel erg lang. Als het kan de eerste 2 jaar thuis in rust en regelmaat en dan naar een speelzaal. Dat is gericht op leren en spelen. Veel gerichter dan dat ze dat op een kdv kunnen.
Maar ja.. helaas heeft niet iedereen enn keus!

Terug
Bovenaan