Creche problemen?

Hallo,

Mijn zoontje ging ook met 3 maanden al naat het kdv. Wij zijn met bijvoeding pas begonnen met 6 maanden ook ivm evt. allergieën. Ik heb dit ook duidelijk gezegd op het kdv. Bij mijn zoontje op het kdv heeft ieder kind een eigen mandje, met zijn/haar naam en geboortedatum erop, daar zitten dan de luiers en reserve kleren in. Het kdv zorgt voor het eten en drinken, dus bij ieder kindje staat precies wat het kindje mag eten, hoeveel cc  en wanneer het iets krijgt. Mijn zoontje is inmiddels 14 maanden en ik moet zeggen dat ik op heden nog geen klachten heb gehad. Ze wachten echt totdat ik aangeef dat er iets moet veranderen bijvoorbeeld op advies van het cb of zo. Ik zou er gewoon over praten!

Groetjes, Moontje
 
Hoi Meiden

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik heb na deze gebeurtenissen nog eens duidelijk benadrukt dat Marco geen roosvicee of danoontjes krijgt, alleen water en melk. Dat is toen goed gegaan. Nu is hij een half jaar geweest en mag hij natuurlijk al veel meer eten. Toch wil ik nog steeds niet dat hij zoetigheid krijgt. Gelukkig houden ze zich daar nu wel redelijk aan.
Ik accepteer hoe het nu is.

Caroline
 
Hallo,

mijn dochter zit een dag in de week op een KDV.
Bij ons werken ze met een soort mapje waar ze alles van die dag in bijhouden.
Ik deed in dat mapje gewoon een briefje met daarop precies haar dagindeling.
Bijv 10.00u fruithap
          11.00 u tot 14.00 u slapen
           15.00 u melkfles
enzo.
Misschien werkt dat voor de meiden daar wat prettiger en jij weet precies waar je aan toe
bent als ze dat briefje volgen.
Groetjes en succes.
D-tje
 
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ook wij hebben regelmatig problemen met het KDV. Ze houden zich niet aan het ritme van ons zoontje en geven hem dus ook weleens Roosvicee, ik heb hier al herhaaldelijk iets over gezegd, ze doen er weinig tot niets mee. Ik geef dus nu een beker van thuis mee met lauwe thee (mijn zoontje drinkt graag lauwe kruidenthee). Maar het komt nog regelmatig voor dat ze hem toch Roosvicee in zijn beker doen. Ik begrijp dat niet, maar volgens hen vinden ze het anders zielig voor hem omdat de andere kindjes wel Roosvicee krijgen. Ik vind het helemaal niet zielig, hij heeft zijn eigen drinken en snapt heus nog niet dat andere kindjes ander drinken krijgen (mijn zoontje is inmiddels 1, maar het gaat vanaf de eerste dag al geregeld mis daar).
Ook houden ze zich niet aan mijn dagindeling wat eten en drinken betreft. Helaas hebben we voorlopig nog geen andere oplossing en erover praten heeft tot nu toe geen enkel resultaat opgeleverd. Gelukkig gaat mijn zoontje maar 1 dag per week en brengen we hem laat en halen hem vroeg weer op. Binnenkort ga ik weer langdurig met verlof omdat we een tweede kindje krijgen. Dan hebben we de tijd om op zoek te gaan naar een andere oplossing.  Ik ben dus niet meer zo'n voorstander van het KDV, hoewel ik dat voor  de  geboorte van mijn zoon wel was.  Groetjes Cato
 
Hoi,

Omdat ik vooraf al bedenkingen had bij het kdv heb ik gekozen voor een gastouder. Dat hebben geregeld via een officieel gastouderbureau. Dan kom je ook in aanmerking voor belastingteruggave en zo. En je weet dat het niet zomaar iemand is die je kind opvangt.
Ik kan jullie zeggen, ik wil niet anders meer. Op drie dagen draait Merel mee in dat gezin. Altijd dezelfde gezichten en ik kan makkelijk duidelijke afspraken maken met de gastmoeder. Ik vind het ideaal. Misschien een optie voor jullie?

succes
Esther
 
Na een jaar op een kdv stage te hebben gelopen weet ik dat helaas sommige leidsters het idd een beetje hoog in hun bol hebben zitten. Het is zo dat ze het schema van jouw kind aan horen te houden! Zeker op een babygroep. En die "dat is zielig" verhalen zijn te zot voor woorden. Met 5,5 maanden heeft een kind nog genoeg aan de borstvoeding en mag nog helemaal geen brood hebben! Vaak staat in het pedagogisch beleid van een kdv dat ze op de babygroep het thuisschema van een baby aanhouden. Dit doen ze kennelijk niet dus kan je ze met hun eigen beleid om de oren slaan. Ik zou zeker een gesprek aanvragen met de mededeling dat wanneer dit weer gebeurt, je je kind resoluut van het kdv afhaalt. Er zijn meestal meer kdv ´s in een woonplaats dus dit zou ik zeker doen! Laat je kind nergens achter waar je het niet vertrouwt!

groet,
Jinny
 
Hoi,

Nee jij bent niet moeilijk, ze moeten op de creche beter opletten !!
Misschien is het een idee om een sticker op de beker te plakken met de tekst : ALLEEN WATER I.V.M. ALLERGIE !!
Bij ons op de creche werkt dit prima, je kunt ook gewoon je eigen drinken meegeven en dat gaat dan met naam erop in de koelkast.
En een beetje boos helpt niet,  niet leuk maar  erg boos is beter, het gaat tenslotte om de gezondheid van jouw kindje !!
Succes,

Wendelien.
 
Terug
Bovenaan