Creche

Dag anoniem,
Het eet- en slaapschema heb ik heel geleidelijk aan zo gekregen. Daar moet je even de tijd voor nemem. Soms verschuift het wat omdat Wouter later wakker is of eerder honger is. Belangrijker vind ik dat hij binnenkrijgt wat hij nodig heeft en als dat een keer wat later is, dan is dat zo. Neem vooral de tijd en kijk naar je kindje, dat heeft mij geholpen.

En Inge, succes, ik hoor graag of het je gaat lukken.
 
Hoi Marieke.
Ik heb nog een vraagje over jouw schema. Wat was jouw schema hiervoor. Ik heb nl. van het cb een ander schema gekregen waar ik zelf en ik denk ook de creche niet zo heel blij mee ben. Het cb wil nl. nog een lange tijd de avondfles van 19.00 uur erin houden en zeggen dan dat ik de fles van 15.00 uur moet verlaten naar 17.00 uur en er dan een groentehap met 100 ml melk van moet maken.Maar ik denk dat mijn zoontje die nu nog 4 flessen krijgt dat niet pikt. Ik kan toch gewoon de fles van 15.00 uur vervangen door yoghurt en dan de fles van 19.00 uur handhaven??Dus dan 7.00 uur fles,9.00 uur fruit,11.30 fles/brood, 15.00 uur yoghurt,17.30 uur groente en 19.00 uur fles???
Klopt jouw emailadres???
 
Dag Irma,
Lastig he, die schema's die je allemaal opgelegd krijgt. Ik word ook wel eens heel erg moe van die cb's, de een zegt dit, de ander weer dat. Ik heb daar met mijn schoonzusje ook vaak gesprekken over. Maar goed, ik denk dat wat jij wilt doen, prima voor jouw zoontje past. Het is toch het belangrijkste dat jij het gevoel hebt dat hij daar tevreden mee is? Ik blijf dat maar zeggen en misschien wil je dat helemaal niet horen (en ik vind het soms ook moeilijk hoor!), maar jij weet wat het beste is voor kind. Vertrouw op je gevoel! Eerlijk is eerlijk, ik ben ook wel eens wanhopig, maar dan kijk ik naar Wouter en zie hoe hij in z'n vel zit, dat hij gezond en vrolijk is en dat weet ik wel weer dat ik het goed doe. Het blijft toch iedere keer zoeken naar een nieuw evenwicht, of het nou over slapen of eten gaat. Om de zoveel tijd liggen alle schema's weer overhoop.
Succes en je mag altijd even mailen. Mijn mailadres is inderdaag mnoordam@isis.nl (marieke@isis.nl werkt ook).
 
Echt wel lastig het schema. Hier op het consultatiebureau zijn ze heel makkelijk . Gewoon kijken naar je kindje en wat hij of zij aangeeft. Maar dat vind ik ook niet zo makkelijk hoor. Want wanneer weet je nu wat goed of slecht is. Mijn dochterje van 5 maanden huilt namelijk bijna nooit. Ook niet voor de fles. Ze krijgt nu al bijna een maand 4 flessen en dat gaat goed. Ben vanmorgen nog gaan wegen en ze komt nog steeds goed aan dus zal het zo wel goed zijn....
Iedereen succes!
groetjes
hanneke
 
Hoi Meiden,

Schema's, schema's ik dacht ook alleen in schema's. Het cb zegt dit, een vriedin iets anders, je moeder weer iets. Pfff wat een stress. We zijn zo gewend te plannen dat het af en toe zo moeilijk is dat los te laten.Doe gewoon waarvan je denkt dat het bij je kind past en wat jezelf handig vind. En geniet er vooral van! Als ie 's ochtend al vroeg wakker is en niet meer naar bed wil, neem je 'm toch lekker in je eigen bed! Het wordt gelukkig steeds makkelijker!
 
Hoi Angela.
Da's makkelijk praten, als hij 's morgens vroeg wakker is neem je hem toch in je eigen bed? Dat wil hij helemaal niet!Hij wil vroeg uit de veren ( nu zelfs 6.00 uur), eten en spelen, hij gaat echt niet meer terug, niet in zijn eigen bed en niet bij ons in bed. Dus zit ik al om 6.30 uur in de woonkamer en met dit seizoen is dat niet echt gezellig. Hopelijk als hij ouder wordt gaat hij toch wat langer slapen. Stel straks gaat de klok ook nog een uur terug!!!
 
Terug
Bovenaan