Crematie, wel of niet gaan???

Hallo Bianca,

Als eerst nog gecondoleerd. Ik heb toevallig deze week het zelfde meegemaakt als jou. Mijn oma is vorig weekend plotseling overleden (ben morgen uitgerekend) en ben afgelopen woensdag  wel naar de begrafenis geweest. Ik denk dat jij alleen kan beslissen als je er wel of nietnaartoe gaat. Ik denk dat  het verdriet dat je voelt (tijdens de dienst)  niet slecht is voor je baby. Het stressen voor het wel  of niet gaan lijkt  me erger.  Ik zou me niet te druk maken en op je gevoel afgaan.

Groetjes Anne
39wk en 6 dagen zwanger

Hoi Bianca,

Gecondoleerd en wat moeilijk joh! Mijn zus heeft (ivm verblijf in buitenland) begrafenis van mijn opa gemist, zij heeft daardoor heel veel moeite gehad met de verwerking en afsluiting! Als ik in jouw schoenen stond, zou ik wel proberen te gaan (dan kan je achteraf ook nooit spijt krijgen enzo) en trek je het op een gegeven moment niet meer dan kan je altijd nog weg gaan en volgens mij kan je kindje wel een stootje hebben hoor!
Nou heel veel sterkte met het nemen van een beslissing!

Groetjes

quote: Bianca1983 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-03-2007 08:59:09'));

Hoi Allemaal,

Na lang ziek geweest te zijn (kanker) is gistermiddag op 47 jarige leeftijd  mijn tante overleden. We hadden altijd veel contact, samen op vakantie etc etc. Nu is donderdag de crematie en ik ben bijna uitgeteld (nog 3 weken). Ik ben van mezelf al heel emotioneel en nu ik zwanger ben is dat nog erger geworden. Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik wel moet gaan. Is het wel goed voor de baby zoveel stress? Straks gebeurt er wel iets (dat zou ik mezelf nooit vergeven). Maar ja, aan de andere kant, straks krijg ik spijt dat ik niet naar de crematie ben gegaan. M'n oom en de rest van de familie hebben gezegd dat ze het geen probleem vinden als ik niet kom, ik moet nu aan m'n baby denken. Maar toch blijft het een heel dubbel gevoel. Niemand kan voor me beslissen of ik wel of niet moet gaan maar hebben jullie nog tips en adviezen? En wat zouden jullie doen?

Groetjes Bianca

Hoi Bianca,

Ik zie niet in waarom je niet kunt gaan! Dat maakt écht niet uit voor de baby hoor! Ze kunnen echt wel tegen stress! Maak je daar niet al te veel zorgen over.
En tenslotte ben je over 3 weken al uitgerekend, als de baby eerder komt, das geen probleem, hij mag al komen.
Het is volgens mij juist góed om te gaan. Zo kun je beter omgaan met je rouwproces!
Dit soort gebeurtenissen heb je helaas niet in de hand in het leven... dus moet je niet anders handelen nu je zwanger bent, denk ik!
heel veel sterkte de komende tijd!

Hoi Meis,

Gecondoleerd met je tante dat is een enorm verlies. Het is een moeilijke beslissing en als je het aan kan dan zou ik gaan maar die keus ligt bij jou en daar kan niemand over beslissen. Maar het blijft wel moeilijk en kan je hier ook niet echt mee helpen wel wil ik je heel veel sterkte wensen met deze moeilijke tijd en veel succes met je beslissing.

Gr Fruit Girl

Hoi!
Gecondoleerd met het verlies van je tante. Het is nooit leuk om iemand te verliezen en zeker niet aan zo'n ziekte op een jonge leeftijd.
Ik kan mezelf (helaas) een beetje in je verplaatsen. Ik ben nu 24 weken zwanger en toen ik 13 weken zwanger was is mijn vader, ook na een lang (kanker) ziekbed, overleden op 56 jarige leeftijd. Uiteraard was dit een enorme klap voor ons, maar mijn VK zei toen al tegen mij Je kindje krijgt daar eigenlijk niet zoveel van mee. Ik moet zeggen dat ik in die tijd wel regelmatig wat harde buiken kreeg, en me daar ook wel wat zorgen om maakte, maar je kindje zit toch wel erg goed beschermd en zolang je niet weken/maanden in stressvolle periodes verkeert komt dat allemaal wel goed hoor.
Ik denk ook dat het voor jezelf wel goed is in je rouwproces!
Ik hoop dat je voor jezelf de juiste beslissing maakt en wens je veel succes toe!
Groetjes Anne-Marie

Gecondoleerd meissie!!

Ik zie meer een probleem in de 2 uur rijden indien de bevalling zou starten dan in het verdriet van de begrafenis. Als jij daar in huilen uitbarst kan dat echt geen kwaad voor je kindje.

Sterkte
lfs ing

Terug
Bovenaan