Crisis met slapen

Heb ook niet de tip voor je, want wij hebben hetzelfde probleem. Jasper slaapt 's middags niet meer en hij houdt het zonder problemen vol tot 8 uur. Eerst dachten we nog dat het spoken 's avonds kwam, omdat hij 's middags nog een uurtje sliep, maar dat maakt dus helemaal niks uit!

De laatste week is het echt niet leuk meer. Ook wij hebben alles al geprobeerd, lief zijn, boos worden, negeren en niks helpt. Als we het nu zat zijn dan zetten we hem op de slaapkamer die op slot kan (klinkt hard, maar zo weet hij dat ie echt straf heeft). Een week lang hielp dat meteen, maar sinds twee avonden wordt ie nog wel boos en zegt hij dat hij wil slapen, maar zodra je hem op bed gelegd hebt en weer naar beneden loopt staat ie al naast je voor je het weet.

Ik wil zelf vanavond proberen om hem te laten huilen. Eén keer naar boven, en daarna is het feest over. Mocht het werken, dan laat ik het je weten!

Groet,
Jacqueline

Nog een vervolg stukje van mij: heb er ook niet al te veel een probleem van gemaakt. Als ze het toch voor elkaar krijgt om een paar keer te roepen en eruit te komen, dan laat ik haar ook weleens boven roepen  of even huilen, maar dan ga ik na een paar minuutjes toch even kijken.

Ik vind het belangrijk dat haar slaapkamer een plaats is waar ze kan rusten en waar ze zich veilig weet. Het moet voor haar geen strafplaats zijn, dus zal ik ze niet opsluiten o.i.d. Ik zet haar dan ook niet voor straf op haar slaapkamer. Ik kan me die behoefte wel voorstellen. Soms als ze boos is en zo tekeer gaat, breng ik haar wel eens naar haar kamertje om bij te komen, maar dat is dan niet voor straf. Maar om tot rust te komen, omdat ze dan beneden niet uit die driftbui komt. Een andere omgeving helpt bij haar dan wel.

Even laten huilen doe ik wel. Dan weet/merkt ze dat mama niet bij elke kik naast haar bed staat. Als ik dan na een paar minuutjes naar boven kom en haar zeg dat ze echt moet gaan slapen, heeft ze tot nu toe wel geluisterd en is rustig gaan slapen.

Groetjes, M7806

@7806:

Waarschijnlijk heb ik het verkeerd neergezet. De kamer waar we Jasper uiteindelijk opzetten en die op slot kan is natuurlijk niet zijn eigen kamer! Dat zou ik nooit doen, want dan zou ik inderdaad het veilige gevoel weghalen en dat wil ik niet. En als we hem gewoon op zijn eigen kamer laten huilen, dan komt ie altijd tierend naar beneden (hij huilt vanaf het begin dat we hem in bed hebben gestopt totdat ie eindelijk slaapt). Om dit tegen te houden zetten we hem voor straf dus uiteindelijk op die ándere kamer, omdat we het dan gewoon echt niet meer weten.....

Groet,
Jacqueline

This echt wel weer een (soms lange) fase!
Tessa heeft het weer drie weken volgehouden om iedere avond wel 3 keer nog even te schreeuwen / roepen / gillen om papa of mama. Ze gaat dan goed naar bed, maar roept dat dat de knuffel niet goed ligt, dat er een haar aan haar duim zit of dat ze haar knuffel (in haar armen) kwijt is. En dat iedere avond hetzelfde. Concequent blijven, niet te veel aandacht schenken en heel saai zijn......

Nu doet ze het niet meer en gaat het al weer een tijdje goed. Tessa slaapt tussen de middag nog anderhalf uur en gaat om 19:00 - 19:30 naar bed. Dus wachten wat ze nu weer verzinnen..........Denk dat de fase ik moet plassen ook nog wel komt....)

Lisenka mv Tessa en Meike

Terug
Bovenaan