curcus borstvoeding

Aanrader! Heb een avond borstvoedingscursus gehad. Heel veel wijzer geworden. Moet nog gaan bevallen, maar met de tips en trucs zie ik de borstvoeding zitten. Blijkbaar mocht de man mee, maar dat wist ik niet. Is misschien wel handig, dan weet hij ook wat erbij komt kijken en hoe hij jou daarbij kan ondersteunen.

Je hebt meer aan een hele goede kraamverzorger. De mijne heeft me in die 8 dagen alles geleerd. Dan heb je tenminste ruim de tijd en ze helpen je iedere voeding met aanleggen enzo op alle mogelijke manieren. Ik zou niet weten wat een cursus daar aan toe had kunne voegen. 

Ik ga over 3 weken naar een info avond. Mij werd met klem gezegd dat het fijn was om er samen heen te gaan, dus mijn man gaat mee.

Ik heb na een vervelende eerste ervaring met borstvoeding nu besloten om toch naar de info avond te gaan. Mét partner.. lactatiekundigen gaven aan dat ze het waarderen als de partners meekomen want zij kunnen veel voor je betekenen, maar het is natuurlijk niet verplicht.
ik heb mijn vriend vooral meegenomen om alles te onthouden, gezien mijn brein/geheugen aardig is aangetast deze zwangerschap?

Ik heb zo'n eenmalige informatie avond voor  borstvoeding gedaan voordat mijn eerste kindje geboren werd. Ik heb mijn man toen niet meegenomen. Maar daar staat iedereen anders in. Zelf ben ik nogal nuchter en wilde ik mijn man er niet eens bij hebben. Hij stond er ook echt niet om te springen om mee te gaan. Dus voor ons was dit prima.
Eerlijk gezegd heb ik die avond niet heel veel geleerd, in de kraamweek heb ik meer geleerd van de kraamzorg. En ik werd die avond een béétje gek van al die vrouwen/cursusleidster die compleet into the borstvoeding zitten en duidelijk laten merken dat flesvoeding zooooo slecht is, want je moet minstens een jaar borstvoeding geven en blablabla. Laat je niet gek maken!! 
Ik heb het 3 maanden volgehouden bij mijn dochter. Toen overgestapt op flesvoeding en ik kreeg er een veel tevredener meisje voor terug!! Achteraf had ik dit veel eerder moeten doen. Ze is nu 1.5 en kerngezond, NIKS mis met flesvoeding!
Ik ben nu 34 weken zwanger van mijn tweede kindje en ik heb er deze keer heel bewust voor gekozen om nu niet aan borstvoeding te beginnen!

Terug
Bovenaan