curretage eigen keus

hallo allemaal,ik wil even wat kwijt,want ik lees dat velen van jullie "gewoon"gecureteerd zijn, ik kreeg 3 weken geleden tijdens de termijnecho ook te horen dat het kindje niet meer leefde, ik was toen 11weken zwanger en het kindje was gestopt met leven met 10 weken, natuurlijk erg geschrokken en verdrietig,we werden na huis gestuurd met een afspraak voor twee weken later we moesten eerst maar afwachten of het vanzelf los zou komen. maar het voelde niet goed voor mij,ik heb er een paar dagen over nagedacht en wilde toch echt gecurreteerd worden ik vond het afwachten vreselijk,dus heb ik de verloskundige gebeld dat ik gecureteerd wilde worden,maar dat ging zomaar niet zei ze ik moest eerst nog maar een keer langskomen voor een echo om te bevestiggen dat het kindje echt dood was en dan zou ze het er eerst nog met ons over hebben????? toen ik 5 dagen later bij haar kwam voor de echo was ik net een heel klein beetje gaan vloeien,dus moest ik toch maar eerst afwachten. en dat heb ik geweten vrijdags kreeg ik buikpijn en verloor ik het kindje,zonder vruchtzak ,ik verloor heel veel bloed,dus ben ik naar het ziekenhuis gebracht,daar moest ik dus alsnog gecurreteerd worden en blijven omdat ik zoveel bloed verloren had,ik ben nu weer thuis maar onzettend zwak ik kan eigenlijk niks. als ik gewoon gelijk was gecurreteerd was al deze ellende me misschien bespaard gebleven.ik heb het er nog met de verpleegsters over gehad en het schijnt de normale gang van zaken tezijn dat ze eerst afwachten tot de miskraam vanzelf op gang komt.ik ben door dit hele gebeuren erg bang geworden,want het was echt vreselijk allemaal en ik kan het hele gebeuren ook niet echt uit mn hoofd zetten, zwanger worden hoeft van mij voorlopig niet meer ookal zou ik mn dochter van 4 zo graag een broertje of zusje geven. hadden jullie wel zelf de keus afwachten of cureteren???? ik wens iedereen op dit forum veel sterkte en heeeeel veel geluk bij eenvolgende zwangerschap. p.s gisteravond kreeg ik opeens weer vreselijke krampen in mn buik en verloor ik allemaal enorme stolsels daarna alleen nog maar licht gevloeid wie weet of dit normaal is ik ben er weer erg van geschrokken zag mezelf alweer in het ziekenhuis liggen.

Hoi Pino,
Wat een naar verhaal. Ik schrok ook wel een beetje want ik heb deze week ook te horen gekregen dat het vruchtje dood is en moet ook wachten op een spontane mk.
Ik weet dat er pillen zijn om het op te wekken maar die worden nog maar door weinig ziekenhuizen uitgeschreven.
Ik zou dat zelf een prettige methode vinden.
Ik begin nu een beetje te vloeien en heb wat last van buikpijn. Ik hoop dat het me beter zal vergaan dan bij jou.
Ik kan me voorstellen dat je ontzettend bang geworden bent en de curratage leek dus ook niet helemaal goed aangezien je nog stolsel verloren hebt.
Ik hoop dat het nu helemaal achter de rug is voor jou en dat je het toch binnenkort weer aandurft om zwanger te worden.
Je was uiteindelijk niet voor niets zwanger je wilde graag nog een kindje.
Veel sterkte toegewenst.
Groetjes van Caroline

Lieve Pino,

Wat vreselijk zeg, ik heb hier echt geen woorden voor. Ik vind het afschuwelijk voor je wat er gebeurd is. Ik vind het eigenlijk bijna onmenselijk om nog een stapje verder te gaan.

Wij zijn er op 17 januari door een pretecho achter gekomen dat het vruchtje + de vruchtzak hoorde bij een zw. schap van hooguit 6 weken, terwijl ik toen ruim 9 weken zwanger was. 19 januari naar het ziekenhuis, een inwendige echo gehad, hetzelfde verhaal als bij de pretecho. Toen een week gewacht (vreselijk, wat duurt een week dan lang) weer terug naar het ziekenhuis en toen was het 100% zeker, de zw. schap was al een tijd geleden gestopt. Natuurlijk wil je dit zeker weten, eerder wil je niet gecuretteerd worden en zullen ze dit ook niet doen. Maar nadat afgelopen maandag met 100% zekerheid gezegd kon worden dat het fout was, kregen wij de keuze van de gynaecoloog. Wij hadden het laatste woord in wat we wilden.

Op dat moment was ik ruim 10 weken zwanger en was het al 4 weken geleden afgebroken! Wij wilden het er zo snel mogelijk uit en gisteren ben ik gecuretteerd (toen had ik precies 11 weken zwanger moeten zijn...). Ik wilde perse niet afwachten totdat de miskraam me alsnog na al dit tijd zou overvallen. Ik vind het heel erg voor jou dat jij die keuze niet gehad hebt.

Het is al zo'n vreselijk moeilijke tijd die je moet doormaken en het is nu nog veel erger geworden. Ik leef met je mee en hoop dat je weer snel zal opknappen. Ik voel me zelf nu ook nog heel wankel op mijn benen en heb ook best wel pijn na de curretage. Maar dit gaat over een paar dagen beter en het gevoel dat ik "schoon" ben van binnen, is het belangrijkste.

Dikke knuffel van Luna

Hoi Pini

Je vraag was of wij de keuze hebben gekregen om gecuretteerd te worden. Wij hebben het volgende meegemaakt:
Toen ik 11 weken zwanger was, verloor ik bloed. Omdat ik al erg onzeker was over deze zwangerschap, kwam dit voor mij niet als een verassing. Toch was het een grote schok dat je bevestigd wordt in je vermoedens.
Wat bleek: Het vruchtje was al met 6-7 weken gestopt met groeien. Daarom wordt er dan door de gyn. besloten dat je geruretteerd moet worden. Je lijf heeft dan dus al een maand de tijd gehad. Na de curretage voelde ik me ongelofelijk klote, want ik vond de ingreep echt tegen vallen. Het is nu een week geleden en ik heb nog steeds buikpijn en voel me nog steeds slap. Ik vind dit erg tegen vallen, juist als ik lees dat het bij iedereen zo is meegevallen!
Ik ga er ook zo snel mogelijk weer voor hoor! En ik hoop dit nooit meer mee te maken. Moet je trouwens perse 1 menstruatie afwachten want daar heb ik eigenlijk helemaal niet zo'n zin in.

Groetjes Jikke

lieve caroline bedankt voor je lieve berichtje,ik wens jou heel veel sterkte met wat er komen gaat,laat je niet te bang maken dooe mijn verhaal,want dit is natuurlijk een extreem geval,meestal gaat het op een wat rustiger manier,ik heb voordat ik mn dochter kreeg ook een miskraam gehad en die verliep ook heel anders,natuurlijk wat krampen van te voren en wel wat bloedverlies maar niet zo n drama als deze keer,laat je nog een keer weten hoe het met je gaat ,ik denk aan je!

lieve luna jij ook bedankt voor je lieve berichtje,ik had je verhaal al gelezen op t forum en volgens mij ook op het "zwanger worden"forum toen je nog bezig was zwanger te worden heb ik je gevolgd. ik vind het echt super sneu voor jullie,ik hoop dat je snel opknapt en snel weer zwanger word van een gezond kindje!!! good luck kus

lieve jitske, balen dat het je zo is tegengevallen die curretage,ik hoop dat het snel weer beter met je gaat. volgens mij verloskundige mag je gelijk weer zwanger worden na een miskraam/curretage, dus sterkte en succes met opnieuw zwanger worden,duim voor je.

Lieve Pino en alle anderen,
Ik wacht nog steeds op een spontane mk.
Soms lijkt het te beginnen en dan stopt alles weer.
Ik zal hier nog wel laten horen hoe het afloopt.
Ik hoor zulke verschillende verhalen over opnieuw zwanger worden. De één zegt 1 maand wachten de ander niet.
Ik wil ook helemaal niet wachten.
Ik ben 39 en wil zo snel mogelijk weer zwanger worden. Hoe staan jullie hier nu tegenover.
Groetjes van Caroline

Terug
Bovenaan