Curretage; hoe daarna eisprong herkennen?

<p>Hi meiden! </p><p>Ik en mijn man willen graag voor een tweede kindje, ik was direct zwanger, wat een feest was dat! </p><p>Echter had ik een leeg vruchtzakje, onwijs verdrietig. </p><p>Ik ben 10 dagen geleden met cytotec begonnen en had goede stolsels, na vijf dagen flinke bloedingen en moest ik terug voor extra controle. Wat bleek; alles zat er nog, vandaag voor een curretage gegaan. Dat viel me achteraf alles mee, het personeel en de gyn waren allemaal erg lief! </p><p>Over twee weken nog even een check om te zien of alles daadwerkelijk schoon is.</p><p>Nu mijn vraag; wanneer kun je je eisprong verwachten na een curretage, hebben jullie ervaringen? Deden jullie ovulatietesten? Hebben jullie 1 cyclus gewacht, zo ja/nee? </p><p>Hoor graag jullie ervaringen!</p><p>Bedankt, liefs X </p>

Hey,
Wat verdrietig dat je dat mee hebt moeten maken. Ik hoop dat je snel zal herstellen en het een plekje kan geven.
Ik heb 12 april een curettage gehad omdat ik bang was om cytotec te nemen na veel slechte verhalen in m’n omgeving. Gelukkig ben ik snel hersteld en inmiddels bijna 14 weken zwanger, meteen na de curettage dus. Ik heb geen ovulatietesten gebruikt omdat die nog lang vals positief kunnen zijn door de miskraam. Wel heb ik getest met zwangerschapstesten totdat die negatief waren zodat ik zeker wist dat een positieve test van een nieuwe zwangerschap zou zijn. 
Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer een positieve test in handen hebt zodra je er weer voor wilt gaan.
Liefs Danah 

Hoi 
Wij hoorde op 23 april dat het niet goed was en dat wij een leeg vruchtzakje hadden , gekozen voor pillen en ik dacht dat ik alles kwijt was maar helaas , na 4 weken van vloeien toch nog met spoed gecuretteerd . Ik kreeg na 5 weken weer een menstruatie en ben daarna gaan testen met sensitest om mijn ovulatie op te sporen en hoppa daar was ie ! 
Daarvoor heb ik ook getest maar iedere keer een licht streepje tot aan mijn menstruatie ! 
Wacht eerst een menstruatie af en dan weet je het gewoon weer. 

@DanaH
Bedankt voor je reactie, fijn om te lezen. En slim ook die manier! Het HcG moet ook zakken toch? Hoe lang had je eigenlijk nog positieve testen? Nooit zo bekeken. 
Ben er nog niet helemaal uit over wat we willen. Dit heeft al best een nasleep van zichzef, duurde allemaal langer dan gedacht helaas. Nu kunnen we dit mooi afsluiten. 

@Rosybo
Bedankt ook voor je reactie. Dat is ook nog zeker een idee. Jij had ook een lange nasleep dus. Ben je een beetje goed hersteld nog?
Bizar hoeveel meiden/vrouwen hier toch mee te maken hebben. Voor mij hadden enkele vriendinnen dit ook gehad, nu ik er zelf in zit lijken het nog eens meer! 

Graag gedaan , klopt idd een hele lange na sleep . Ze hadden mij verkeerd beoordeeld bij de na controle op 9 mei . Op 15 mei hele heftige bloedingen gebeld naar het ziekenhuis .... ach mevrouw dit is u menstruatie ?ik moest me niet druk maken ... heb licht gevloeid tot 28 mei , toen begon ik weer heftig te vloeien ... gelijk ziekenhuis gebeld omdat wij op vakantie waren , mocht langs komen en toen bleek dat er nog een stuk weefsel van 3 cm vast zat ... mijn bloedwaarden waren zo laag dat ze direct zijn gaan curetteren ... daarna voelde ik me gelijk heel goed ... en na 5 weken menstruatie ... nu het gevoel dat ik weer zwanger bent maar als je het graag wilt gaat je lichaam je ook vaak in de maling houden hihih ff wachten tot donderdag want dan is mijn NOD .... 

O wauw! Echt pittig zeg Rosybo!
Ik moet zeggen, bij alles wat er is, mag en kan ik het ZH bellen, ze nemen alles ook heel serieus. Nadat ik enkele dagen later hefige bloedingen had, moest ik ook de volgende dag komen. Ze zeiden dat ze het niet helemaal vertrouwde, gelukkig was het ook zo en werd er direct duidelijk dat het zonder de curettage het waarschijnlijk niet ging worden. 
Ondanks de spanningen die het met zich mee bracht, blij dat het is gebeurd. Ik voel mij redelijk goed, en geen spanning meer of het 'echt' wel eruit is. Nu op naar een goed herstel en hopelijk binnenkort een menstruatie :)
Ik hoop heel erg voor je dat je niet ongesteld gaat worden, spannend!!! Hou je taai! x

Dank je wel ... hoop het ook echt ... wil zo graag dat blije gevoel van een positieve test weer voelen ... jullie ook heel veel succes 

Hoi NoukV, heb je inmiddels al meer duidelijkheid over je cyclus? Je bent nu weer 2 weken verder. Is bij jou het HCG al weer helemaal uit je lijf?
Ik heb een paar dagen na jou een currectage gehad, op 31 juli. Dat was precies 2 weken na de echo waarop we hadden gezien dat het hartje niet meer klopte (op de echo op 28 juli, met 7+6 weken, klopte het nog! Vanwege een flinke bloeding de 31ste een controle en toen bleek het mis).  2x Cytotec geprobeerd zonder resultaat, dus uiteindelijk na 2 weken curretage. 
Nu zijn we dus precies 2 weken verder. Ik heb bijna geen bloedverlies gehad, minder dan een menstruatie eigenlijk. Vanmorgen was mijn zw-testje nog maar een licht streepje, precies zoals hij op mijn NOD ook was, dus dat is niet veel HCG meer. 
Wij willen ook gewoon verder gaan. Dus nu ben ik natuurlijk ook heel benieuwd of ik wie weet, heel misschien wel, nu alweer een eisprong zou hebben. Ovulatietest is positief van de HCG, dus tja, daar heb je niks aan.... we vrijen maar gewoon gezellig, toch al blij dat we dat nu gewoon weer kunnen want dat mocht 3 weken niet (vanaf de miskraam tot na het stoppen van de bloeding na de curretage), dus helemaal geen straf, haha. Maar het helemaal niet weten waar ik ergens in m'n cyclus zit vind ik toch wel lastig hoor. 
Nou...aangezien we ongeveer tegelijk de curretage hebben gehad ben ik benieuwd hoe het met jou gaat!

Terug
Bovenaan