curretage maar nu al bruine afscheiding

Hoi,
ik moet maandag voor curretage maar ik krijg nu al meer bruine afscheiding en lichtelijk bloedverlies, weet iemand hoe dit zit, kan je dan evengoed voor curretage gaan ook al begint het uit zichzelf al los te komen? Is dat niet  erg    voor degene die de curretage gaat doen? Je hebt dan toch maandverband in enz.
Of mag je dan helemaal niet. Het zal waarschijnlijk dit weekend nog wel erger worden.
Ik hoop dat iemand het weet.

gr. Stella

Hoi,

Ik ben 2 keer gecurreteerd (heb  daartussen een gezonde zoon van anderhalf). De eerste keer begon het ook uit zichzelf. Toen moest ik wachten tot het uit zichzelf kwam. En dat begon ook met bruinige afscheiding, wat later helderrood werd en waarbij jik toen ook krampen kreeg. Ik heb toen veel bloed met stolsels verloren. De volgende dag moest ik naar de gyn om te kijken of ik alles verloren was, maar omdat er nog zoveel weefsel zat, moest ik toch nog de curretage. Daar was ik wel blij om, omdat ik krampen bleef houden. Mijn baarmoeder was nog bezig om alles er uit te werken. Toen ik die curretage kreeg, vloeide ik dus ook nog best erg en ook toen ik een inwendige echo kreeg bij de gyn. Baalde er echt van, voelde het lopen, bah. Maar de gyn keek er niet van op. Tis meer voor jezelf dat het vervelend is.

Maar misschien hoef je wel geen curretage meer, als alles er uit komt, is het niet nodig. Dan heeft je lichaam het zelf gedaan.

Sterkte hoor!!

Groetjes Cath

Halloo,

Het kan inderdaad zijn dat het op gang komt, maar het wil niet zeggen dat het vóór maandag al gebeurd is. Ik begrijp uit het vorige bericht dat je dan alsnog gecurreteerd kunt worden. Bij mij begon het op zaterdag een beetje en pas op maandag werd het erger. Veel krampen en stolsels verloren. Uiteindeijk kwam pas woensdag het vruchtje. Mijn zwangerschap is gestopt met 7 weken ongeveer en ik kon het verschil tussen dat en de andere stolsels wel duidelijk zien. Zelf wilde ik in eerste instantie ook gecurreteerd worden, maar heb uitiendelijk gekozen voor de "natuurlijke" weg omdat het toch al vanzelf op gang kwam.  Hoewel ik dat wel als pijnlijk heb ervaren, was het ook wel weer goed voor het verwerkingsproces. Je bent op een gegeven moment zo blij dat het voorbij is.
In ieder geval heel veel sterkte de komende dagen en laat nog weten hoe het met je gaat

groetjes Empe

Hoi,

dat je bruinverlies en bloedverlies krijgt wil niet zeggen dat het op gang komt. Ik heb 3 weken bloedverlies gehad en toch kwam het niet vanzelf. Ik heb een curettage gehad op 13 december en vond het erg meevallen. Daarna nog een dag of 13 licht bloedverlies gehad. Wacht nu op de eerste menstruatie (die volgens de gyn binnen 6 weken na de curettage moet komen).
Heel veel succes maandag !

groetjes Jos78

Als jij denkt dat het op gang komt kan je ook voorstellen om de curretage niet uit te laten voeren.

Enw at bedoel je met maandverband in? Bedoel je daramee tampons? Die zou iknu maar even niet gebruiken.

Bedoelde je gewoon maandverband in je slip. Ach ze zijn wel wat egewend hoor.

Heel veel sterkte meis.

miep

Hoi,
Ja ik bedoel gewoon maandverband in je slip. Nou het is dus inderdaad flink doorgezet dit weekend. Ik kreeg vrijdagnacht heel erge buikpijn en verloor stolsel bloed enz. Overdag gister nergens last van en savonds begon de buikpijn weer. Het was hele erge buikpijn nog erger dan vrijdag nacht. Weer veel stolsels verloren. Nu weer geen buikpijn. Wel vreemd alleen snachts buikpijn. Maar ja ik zit er dus nu nog meer mee wat moet ik morgen doen? Ik moet ook al om 7.30 erzijn wordt als eerste geholpen. Zal ik gewoon maar heen gaan en daar vragen wat het beste is? Ik heb zoiets als het meeste er nu al uit is lijkt het me ook niet goed om nog een curretage te doen? Wat een gedoe allemaal zeg.
Gr. Stella

Hoi Stella,

ik begon na 10 weken met vloeien, na een echo bleek dat het vruchtje al met 6w3d was gestopt. Ik ben na veel pijn en weeen doorgestuurd naar de gyn. Ik mocht kiezen wat ik wilde, de natuurlijke weg, de gyn zou het zelf proberen of een curretage. Ik heb toen gekozen voor de natuurlijke weg maar ik moest wel de volgende dag terugkomen. Je wil niet weten hoeveel en hoe groot de stolstels waren die ik verloor. De volgende dag bij terugkomst bleek er gewoon nog teveel weefsel zat dat de natuur niet zelf los kon krijgen. Ik ben toen alsnog gecureteerd. Die gyn keek nergens raar van op. Ook niet van die gigantische stolsels die bij hem op de onderzoekskamer op de grond vielen (sorry niet zo fris). De curretage is me 100% meegevallen. Nog een tip, ik weet niet of ze hebben gezegd of je nuchter moet zijn maar drink geen melkproducten want dat had ik wel gedaan en heb toen 3 ½ uur moeten wachten omdat het lang duurt voordat dat je maag uit is.

Heel veel sterkte morgen.

Groetjes Miranda

Terug
Bovenaan