curretage

Hallo allemaal,

Ik was na de 1e clomidkuur in blijde verwachting ,maar helaas is het mis gegaan.
Woensdag word ik gecurreteerd.
Ik zie hier heeeeeel erg tegenop. Stiekem hoop ik dat het vanzelf loslaat.
Maar sommigen van jullie hebben vast wel ervaring met een curretage....
Nou heb ik gelezen dat je een narcose krijgt, maar dat zie ik niet zo zitten eigenlijk.
Je kan toch ook een plaatselijke verdoving krijgen??
Je maakt het wel bewuster mee dan waarschijnlijk en dat is ook niet echt prettig,maar wil echt geen narcose.
Wat is jullie ervaring?
Wat zijn de voor en nadelen van allebei de opties??

alvast bedankt,

liefs Jacqueline (Bri)

Hey meis,

Ik kan je geen andwoord geven op je vraag, ik heb daar geen ervaring mee.
Maar ik wil je toch even heel veel sterke wensen voor de komende tijd!!

Liefs Annemiek
23w3d

Heel veel sterkte meid.

Ik hoop voor je dat het alsnog vanzelf afkomt, dat schjeelt je een narcose. Zelf heb ik nooit een curretage gehad (altijd spontaan losgekomen), maar vorig jaar hebbenz e wel na de geboorte met 18 weken, de placenta operatief verwijderd. Denk dat dat vergelijkbaar is met een curretage. Zelf heb ik het ook niet zo op een narcose. Ben daarna altijd verstopt, mijn haar wordt er giga slap van, etc.

Of het met een plaatselijk verdoving kan, ik heb er wel eens van gehoord, maar ik denk dat ze dat niet standaard doen, waarom vraag je er niet naar.

Liefs
Miep

Hoi Jaqueline,
Ik heb een paar maanden terug een curretage gehad.
Onder volledige narcose, er is mijn ook geen andere optie gegeven. Het valt allemaal reuze mee, je wordt de ok ingereden, en  zodra je een infuus krijgt ben je binnen 3 seconden volledig in slaap.
Ik werd redelijk fit wakker en kon niet voelen dat er iets gebeurd was.
Het lijkt me niks om het bij bewustzijn mee te maken, maar dat zal je eigen keuze moeten worden. Sterkte

Hoi Bri,

Allereerst wil ik je zeggen dat ik het heel erg vind dat jullie dit moeten mee maken.