curretage

Hallo allemaal,

Ik was na de 1e clomidkuur in blijde verwachting ,maar helaas is het mis gegaan.
Woensdag word ik gecurreteerd.
Ik zie hier heeeeeel erg tegenop. Stiekem hoop ik dat het vanzelf loslaat.
Maar sommigen van jullie hebben vast wel ervaring met een curretage....
Nou heb ik gelezen dat je een narcose krijgt, maar dat zie ik niet zo zitten eigenlijk.
Je kan toch ook een plaatselijke verdoving krijgen??
Je maakt het wel bewuster mee dan waarschijnlijk en dat is ook niet echt prettig,maar wil echt geen narcose.
Wat is jullie ervaring?
Wat zijn de voor en nadelen van allebei de opties??

alvast bedankt,

liefs Jacqueline (Bri)

Hey meis,

Ik kan je geen andwoord geven op je vraag, ik heb daar geen ervaring mee.
Maar ik wil je toch even heel veel sterke wensen voor de komende tijd!!

Liefs Annemiek
23w3d

Heel veel sterkte meid.

Ik hoop voor je dat het alsnog vanzelf afkomt, dat schjeelt je een narcose. Zelf heb ik nooit een curretage gehad (altijd spontaan losgekomen), maar vorig jaar hebbenz e wel na de geboorte met 18 weken, de placenta operatief verwijderd. Denk dat dat vergelijkbaar is met een curretage. Zelf heb ik het ook niet zo op een narcose. Ben daarna altijd verstopt, mijn haar wordt er giga slap van, etc.

Of het met een plaatselijk verdoving kan, ik heb er wel eens van gehoord, maar ik denk dat ze dat niet standaard doen, waarom vraag je er niet naar.

Liefs
Miep

Hoi Jaqueline,
Ik heb een paar maanden terug een curretage gehad.
Onder volledige narcose, er is mijn ook geen andere optie gegeven. Het valt allemaal reuze mee, je wordt de ok ingereden, en  zodra je een infuus krijgt ben je binnen 3 seconden volledig in slaap.
Ik werd redelijk fit wakker en kon niet voelen dat er iets gebeurd was.
Het lijkt me niks om het bij bewustzijn mee te maken, maar dat zal je eigen keuze moeten worden. Sterkte

Hoi Bri,

Allereerst wil ik je zeggen dat ik het heel erg vind dat jullie dit moeten mee maken.

Maar ik wil je ook geruststellen over een curetage. Bij mij is het beide (ja, 2x een mk gehad) keren onder narcose gedaan. Een vriendin van mij heeft ook een mk gehad, en die is onder plaatselijke verdoving geholpen. (ruggeprik) Dit omdat ze in de avonduren erg begon te vloeien, en doordat ze pas gegeten had is er toen voor een ruggeprik gekozen. Maar zij gaf aan dat dit niet prettig geweest was. Ten eerste omdat je met je benen bijna in je nek schijnt te liggen. (vandaar mijn spierpijn in mijn benen!) Maar ook omdat je alles mee krijgt van wat er gebeurd. Je hoort dus dat het vruchtje uit je lijf gehaald word. Sorry als dit hard klinkt, maar ik kan het niet anders omschrijven. Dit maak je dus onder narcose allemaal niet mee. De miskraam op zichzelf is al moeilijk genoeg. Ik ben blij dat het bij mij beide keren gewoon onder narcose gedaan is, want ik weet niet of ik het wel aangekunnen had om het bewust mee te maken. (ook al krijg je wel een pilletje waar je rustig van word hoor!)

Dus meid, denk goed na over wat je wilt en of je dat aankunt. De miskraam op zich is al emotioneel erg zwaar.
Sterkte!
Groetjes, Kat

owjee owjee

Ik wist niet dat plaatselijke verdoving een ruggenprik betekende hahaha
Ik ben anti ruggeprik....brrrr daar kan ik echt niet tegen!!!!

heh bah ik heb er totaal geen zin....
Mijn hoop dat het voor morgen zelf losgaat is ook helemaal weg!!

Nou had ik ook iets gelezen over soort zetpillen die je vaginaal in moet brengen en dat je dan een soort weeën krijgt en het vruchtzakje uitdrijft??
Weet iemand hier iets meer over??

ik ben een echte schijterd hoor!! ik wil helemaal geen narcose of ruggeprik....!!!
Maarja een miskraam wil je ook niet.
Ik moet het maar over me heen laten komen,hoe moeilijk dat ook is.

Is er verder nog iets wat ik eigenlijk moet weten?
Moet je bijv. gegeten hebben? Krijg denk ik geen hap door mijn keel...bleh!
Moet ik nog wat meenemen? Maandverband neem ik aan?

Tis allemaal nieuw voor me dus ik weet helemaal niks..

Alvast bedankt...

liefs Jacqueline

Hoi

Ik wil je heel veel sterkte wensen morgen.
En als je al veel vragen hebt zou ik als ik jou was eerst even bellen vandaag. Het is logisch dat je wilt weten waar je aan toe bent. En het brengt jezelf ook misschien wat rustiger. ik kan je helaas niet helpen met je vragen dus ik zou er een expert bij roepen als ik jou was. Of even op internet kijken.

Liefs Elina

Hallo Jacqueline

Ik heb zelf 18 februari jl. een miskraam gehad, maar omdat ik te veel bloed verloor, moest ik naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis kreeg ik ik alsnog een curretage.
Ik vond het heel eng, maar het was wel beter. Omdat ik zo verdrietig was hebben ze besloten om mij helemaal te verdoven, op dat moment vond ik dat ook de beste oplossing. Ik wens jou heel veel sterkte!!!
 Droetjes Dewi79

Terug
Bovenaan