cursus samenbevallen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

wij hebben ons zojuist aangemeld voor de cursus samen bevallen.
wie heeft dit ook gedaan of gaat dit nog doen en was dit leuk om te doen? in plaats van de "reguliere" zwangerschapscursus lijkt ons dit leuk omdat de partner er ook gelijk bij betrokken wordt.

Alvast bedankt voor de reaktie!

Groetjes Ro

Hai,

Wij hebben toevallig net onze eerste les gehad. Wij vonden het erg waardevol. Ok in een groepje met vrouwen is gezelliger en veel onderbroekenlol denk ik maar mijn man was erg blij met deze cursus want hij heeft er nu al veel aan gehad. (en het is echt een heel nuchter type die normaal dit soort dingen niet zou doen)

Aanrader dus!

gr.Ing

Wij hebben het gedaan met onze eerste. De nadruk ligt erg op de informatie, wat kan je verwachten tijdens de bevalling. Het is fijn dat als je partner dat ook weet. Je gaat toch samen het proces in. Dat vond ik erg positief.

Wel vond ik dat er weinig aandacht besteed werd aan ademhalingsoefeningen. Maar als ik er achteraf op terugkijk denk ik, je doet toch wel instinctief wat goed voor je is tijdens de bevalling. Je zoekt vanzelf een houding en ademhaling die past bij jouw weeen. Soms is grommen ook lekker in plaats van verplicht puffen.

Al met al wel een aanrader, zeker als je geen zin hebt in oeverloos pijntjesgebep wat bij  zwangere  vrouwen onderling  nogal de kop op steekt. (En dat had ik absoluut niet!).

Ingeborg

Leuk topic! Ik ben namelijk ook erg benieuwd naar ervaringen van anderen over de cursus Samen bevallen. Afgelopen week heb ik mij en mijn man hiervoor opgegeven, 12 juni hebben wij onze eerste bijeenkomst.

Het grote voordeel vind ik dat we hier nu meer samen mee bezig zijn. En mijn man wil er graag bij betrokken worden. Ik heb wel lang getwijfeld tussen zwangerschapsgym, mensendieck en deze cursus. Uiteindelijk toch de knoop door gehakt en gekozen voor deze cursus.

En, ik weet niet meer wie het noemde, ik had ook geen zin om een vrouwengroepje te zitten waar elk kwaaltje breed uitgemeten wordt en de babykamer en kinderwagens uitgebreid besproken worden. Misschien is dat ook een vooroordeel van mijn kant, ik zal er nu nooit achterkomen :).

Dus ben benieuwd hoe het wordt. Ik laat wel weten hoe de eerste bijeenkomst was!

Groetjes, Line (21w4d)

Mijn moeder, oma en vriendinnen hebben dat allemaal niet gedaan en het kwam er moeiteloos (zover je dat kan zeggen bij een bevalling) uit, het is namelijk een groot deel instinct en vaak vergeet je toch de technieken bij je werkelijke bevalling.

Dus geen cursus voor ons gewoon rustig blijven en werken. Bovendien vind ik het veelste veel kosten, heb ik liever leuke pretecho voor of fotoreportage van mijn buik.

Het is inderdaad duur maar het wordt vergoed hoor!! Het kan als zwangerschapscursus of als natuurgeneeskundig consult worden ingediend. Niks zelf betalen dus en dat geld voor de pretecho wel!

gr.Ing

hoi,
Wij hebben bij ons 2e kindje de cursus gedaan. Ik vond het vooral gezellig, maar
mijn man had er enorm veel aan. Hij voelde zich heel zelfverzekerd toen ik moest
bevallen omdat hij er nu gewoon veel meer vanaf wist.
Het is dus echt een aanrader!
veel plezier!
groetjes Daan

Terug
Bovenaan