Cursussen om rustig te blijven tijdens bevalling?

Lieve allemaal,
Welke cursussen bestaan er allemaal om wat rustiger te beginnen aan je bevalling?
Wat zijn jullie ervaringen?

Ben nu 16 weken en wil binnenkort wel gaan kijken naar een cursus die een beetje aansluit bij mij!
Ben van mezelf vrij bazig en opvliegend, en wil tijdens de bevalling rustig zien te blijven ;)

gym, yoga, hypnose, zwemmen etc heel veel. wil je leren ontspannen en minder controle leren hebben is yoga een mooie. wil je praktisch wat doen is zwemmen heel mooi. gym is de ouderwetse en die vinden de meesten ook wel fijn omdat het gewoon is. hypnose is een manier om leren rustig te zijn en pijnbestrijding, schijnt ook leuk te zijn. ik ben ene kant bazig, controlling maar ook spiritueel en ik vind yoga heel fijn, rustig, leren ontspannen wat ik weleens vergeet en je lichaam goed leren kennen is nu ook wel fijn. volgende week mag ik voor het eerst starten. 1 uurtje voor mijzelf en lekker rust. succes met zoeken en keuzes maken. oja ik heb ook een bon voor 1 keer zwemmen, die ga ik wel gebruiken, want zwemmen lijkt mij nu zo fijn

er zijn er zoveel..gewoon even googlen ofzo!
ik heb het zelf nooit gedaan..omdat ik het uiteindelijk toch weer op mijn manier wil doen en beetje luister naar de gynecoloog en verloskundige hahaha :)

Ik heb ook geen cursus gedaan, ik betwijfelde of ik echt kon denken aan wat ik tijdens een cursus zou leren tijdens de bevalling. Van tevoren weet je niet hoe je gaat doen. Ik heb normaal gesproken graag de controle over alles wat er met me gebeurt maar tijdens mn bevalling was ik erg in mezelf gekeerd en kon ik het allemaal goed handelen, ook de aanwijzingen van de verpleging en gynaecoloog kon ik goed opvolgen. daar verbaasde ik mezelf over.

Maar als je graag een cursus wil doen dan zijn er inderdaad genoeg te vinden, even zoeken wat er bij je past. En voor tijdens de bevalling vooral vertrouwen hebben in jezelf en je eigen lichaam. Die kleine moet er toch uit en je kan het dan ook gewoon :)

Heb wat gegoogeled, maar vind de cursusomschrijvingen allemaal wat sumier en onduidelijk. Alles klinkt even geweldig en leuk, maar wat doe ik er nu echt ;)

van Samen Bevallen heb ik nog niet gehoord, dat ga ik eens even uitzoeken!

Dank jullie wel!

Weet niet waar je vandaan komt maar ik zou je aanraden om bij Mother in Motion te kijken in Rotterdam. Zit daar zelf ook. Je hebt 1 uur in de week een soort van aerobic er echt op gericht om je bekkenspieren e.d. te trainen. Na dat uurtje is er een uurtje "theorie"met elke week een ander onderwerp. Zoals wat te doen tijdens de bevalling, ademhaling, borstvoeding .. De 7e les is er een partneravond waarin je partner ook precies uitgelegd wordt wat hij moet doen en waar hij op moet letten. Daarnaast kun je, als je dat wilt, een programma voor jezelf op laten stellen zodat je daar ook kan fitnessen. Uiteraard helemaal gericht op je zwangerschap.

Ik heb twee keer zwangerschapsmensendieck gevolgd. Heel prettig, omdat je leert hoe je tijdens de zwangerschap je rug kan ontzien en je bekkenbodem eerst kan versterken om je buik te ondersteunen en om hem later (tijdens de bevalling) te ontspannen.
Maar, het gaat eigenlijk allemaal t.z.t. vanzelf. Het allergrootste voordeel van een zwangerschapscursus zijn de contacten met andere moeders, die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend.

Sterkte,
Anne

Terug
Bovenaan