Cursussen om rustig te blijven tijdens bevalling?

Het is goed om je van tevoren voor te bereiden op de bevalling. Hoe moet je de weeën opvangen en hoe verloopt alles. En je leerde oefeningen over hoe je je bekkenbodemspieren moest leren trainen. Ik vond dat wel nuttig. Ik heb dat op een cursus geleerd... we deden ook aan beweging... tenminste dat was de bedoeling... het stelde niet veel voor.. we dronken meer koffie en kletsten bij dan dat we flink bewogen. Daarom zou zwangerschapsfitness voor mij een betere keuze zijn. Dan blijf je ook echt in beweging en dat is heel goed, want je moet fit blijven om snel te herstellen.

bedenk je doel: ik ga yoga doen omdat ik dat heerlijk vind, omdat ik dan 1 uurtje per week voor mijzelf heb, omdat ik dan 1x per week helemaal lekker ontspan en omdat ik voor de bevalling leer om iets meer te ontspannen en niet zoveel controle willen houden. en omdat ik dan kan kletsen met medezwangeren over alle kwaaltjes en leuke gekke dingen. wat is jouw doel? wat ligt jou? praktisch bewegen of zweverig?

Zweverige dingen zijn helemaal mijn ding niet! Ben daar veel te nuchter voor ;)

Wil eigenlijk gewoon een beetje een indruk krijgen wat ik te verduren krijg en hoe ik daar het best mee om kan gaan! Denk dat een bevalling je toch wel rustiger maakt, omdat je aardig moe wordt op den duur...

Ben me aan 't orienteren, bedankt voor jullie reacties!

Helaas woon ik niet in Rotterdam, want het klinkt wel heel goed, Jill

Terug
Bovenaan