cyclus 36 dagen of langer en toch zwanger?

Kijk dit noem ik nou eens lekker positieve verhalen!! Ik begon al bijna te denkend dat je met 36 dagen misschien geen ei had.
Maar volgens mijn ovutest is hij eindelijk onderweg, ik denk dat die morgen dik positief is. Dat is dan op dag 22.

Bedankt hoor meiden!!

Hallo Karin,

Ik had op het laatst een cyclus van 40 dagen!!!
Wij wisten op een gegeven moment echt niet meer wanneer mijn vruchtbare dagen waren. De ovluatietesten gaven alleen maar negatief aan. Ik stond op op een punt om naar een arts te gaan (ik heb al 2 kinderen waarvan ik meteen zwanger was).
Tot ik ben gaan tempen, toen bleek dus dat ik pas op dag 30 mijn eisprong had.
toen heb ik ook weer ovaluatietesten gedaan in die periode en toen was ie wel positief! Een maand later was ik zwanger!! We hebben er wel 7 maanden over gedaan voordat we er achter waren.
Dus een tip, voordat je opstaat smorgens even tempen en het is even een gelduitgave maar ga een hele maand ovu testen. Dan wordt je cyclus veel duidelijker.
Ik zou ook niet weten waarom je niet natuurlijk zwanger kunt raken met een lange cyclus, het is alleen even uitvogelen wanneer je dan precies vruchtbaar bent.

Succes! Ris

hallo,

Die ovulatietesten zijn niet altijd nodig als je als vrouw je eigen lichaam kent ook heb je een lange cyclus net als ik zoals ik typte op deze vraag kan er nog een handig middel zijn waar ik hier weinig over lees.

Ik heb namelijk het boek zwanger worden van Marielle croon en daar word je cyclus beschreven. En ook dat je als vrouw "vochtige dagen" hebt. Als je er namelijk op let dan heb je die ook. Kijk maar eens op het wcpapier. blijf dat maar eens doen en heb je die eenmaal ondekt dan is het klustijd die vochtige dagen zijn namelijk ook je vruchtbare dagen.
Ik heb ook ovutesten gedaan om te kijken of ik wel een ei had maar vond het een duur grapje maar door die aanwijzing in het boek en van mijn eigen lichaam ben je zo er zo achter en is een handig hulpmiddel als je geen cyclus hebt van 28 dgn.

liefs moi28

Hoi,

Ik heb na het stoppen met de pil een keer 28 dagen en daarna twee keer 38 dagen cyclus gehad. Daarna was ik gelijk zwanger, dus ik denk niet dat het uitmaakt hoe lang je cyclus is!
Ik heb verder niet getemperatuurd of ovulatietesten gebruikt, gewoon niet teveel mee bezig geweest en pats boem ineens was het raak!
Ik hoop dat dit je weer wat hoop geeft en dat je snel zwanger mag zijn!

groetjes
Sas

Hoi Moi28,

Dit ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb er veel over gelezen, maar ik had echt geen enkele aanwijzing op een ovaluatie. Ik heb de hele maand last van veel afscheiding en die werd echt niet anders met mn ovaluatie en ik had ook geen andere lichamelijk kentmerken.
Toen de test positief werd, kon ik ook niks anders merken aan mijn lichaam.

Het heeft me wat geld gekost voor de testen maar ik ben er echt super blij mee dat die dingen zijn uitgevonden. Trouwens ik heb ze gekocht op sensitest.nl, daar zijn ze echt veeeel goedkoper dan in de winkel.

Groetjes, Ris

Hier nog een hart onder de riem. Ik had vroeger een cyclus tussen de 3 en 8 weken, maar was de eerste 2 keer vlot zwanger. Na de tweede is mijn cyclus regelmatiger geworden; tussen de 4 en 6 weken en ik was nu in ronde 4 zwanger. Nog vlot. Maar ik heb wel het idee dat ik elke maand een eisprong heb, en dat is niet altijd het geval bij cycli van meer dan 6 weken.
Maar eris dus hoop.

quote: Ris reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-06-2009 12:27:15'));

Hoi Moi28,

Dit ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb er veel over gelezen, maar ik had echt geen enkele aanwijzing op een ovaluatie. Ik heb de hele maand last van veel afscheiding en die werd echt niet anders met mn ovaluatie en ik had ook geen andere lichamelijk kentmerken.
Toen de test positief werd, kon ik ook niks anders merken aan mijn lichaam.

Het heeft me wat geld gekost voor de testen maar ik ben er echt super blij mee dat die dingen zijn uitgevonden. Trouwens ik heb ze gekocht op sensitest.nl, daar zijn ze echt veeeel goedkoper dan in de winkel.

Groetjes, Ris

Hoi Ris,

Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn dat wil ik ook helemaal niet maar er zijn vrouwen die dagen wel duidelijk zullen herkennen als ze erop zouden letten. Ik had ze heel duidelijk en heb daar ook gebruik van gemaakt. Ik wil alleen maar aangeven als je erop let en je verder in de maand geen afscheiding hebt dit een heel natuurlijk hulpmiddel kan zijn.

liefs moi28

Normaal was mijn cyclus 29 dagen, maar uitgerekend de cyclus die 36 dagen geduurd zou hebben was ik zwanger...
Ik bleek bij echo een week minder lang zwanger te zijn dan ik aanvankelijk dacht en dat klopte ook met mijn eigen gevoel, want ik had durven zweren dat eisprong rond dag 21-22 was geweest (afgeleid van het heldere slijmverlies, wat ik iedere maand heel duidelijk rond eisprong zelf kon opmerken). En dat was dus ook zo...

Ik denk dat niet zozeer de duur van de cyclus van belang is, maar idd of (en wanneer) je een eisprong hebt. Al heb ik wel eens gelezen dat een cyclus korter dan 20 dagen of langer dan 45 dagen meestal zonder eisprong is (maar goed dat ik bij jou ook niet aan de hand begrijp ik)

Succes!

Terug
Bovenaan