cyclus na curretage

Hey meiden,

ik heb een vraagje:
23 november heb ik een curretage gehad vanwege een missed abortion.
vanaf dat moment ben ik nog niet ongesteld geworden. mijn cyclus was daarvoor al onregelmatig en lang (langste was 47 dagen).
maar nu ben ik al bijna 8 weken niet ongesteld.
hebben jullie hier ervaringen mee?
Verder ga ik eind jan naar de gyn ivm cyclus. hebben jullie ervaring met het nemen van de ovulatie tabletten?

liefs didi

Hoi Didi,

Heb na mijn curretage van vorige week ook geen enkel idee wanneer ik weer een eisprong en menstruatie ga krijgen. Vooralsnog geeft een zwangerschapstest nog steeds 'zwanger' aan (was ff nieuwsgierig of het HCG al uit mijn lijf was maar niet dus). Ik denk dat het nog wel even kan gaan duren hier... Ben benieuwd naar andere ervaringen.

Hoi Blond Amsterdam,

wat vervelend voor je dat je ook een curretage gehad heb. sterkte ermee!
ik heb twee weken terug en vorige week getest of ik zwanger was, maar dat was het niet.
ondertussen test ik elke week, maar dat vind ik iedere keer weer moeilijk.

Hoi, zelf ben ik in september vorig jaar gecureteerd en ik werd pas 9 weken later ongesteld. Ik werd toen ook ongerust en heb geinformeerd, maar zolang het binnen de 3 maanden is, dan is het prima hadden ze gezegt.

Hoi Didi,

Dit is per persoon verschillend. Ik heb 1 november ook een currettage gehad i.v.m. missed abortion. Op 10 november heb ik weer een paar dagen bloed verloren en 6 december werd ik echt goed ongesteld. Had vlak daarvoor ook een test gedaan om te weten of het HCG uit me lichaam was. Zodra het uit je lichaam is zou je weer ongesteld kunnen worden. Het kan natuurlijk nu ook wezen dat je nog te weinig HCG hebt aangemaakt en dat je wel opnieuw zwanger bent. Wens je heel veel succes met afwachten.

Groetjes,

Joyce

Hoi Did en blond Amsterdam,

Ik heb in okt een curratage gehad na een missed abortion en ik ben 6 weken lang iedere week naar het ziekenhuis moeten gaan om mijn bloed te laten prikken je HCG daalt niet snel omdat het niet Angelo af is gekomen.

Vraag het maar even aan je gun of vk die kunne je meer vertellen.

Ik mocht ook niet zwanger raken totdat het HCG gehaald was tot beneden de 5%.

Heel veel succes met herstellen en hoop natuurlijk voor jullie dat jullie toch snel weer Wagner zijn.

Ik ben zondag 7 weken zwanger en hoopvol dat het nu goed gaat.

Liefs Rian

Hoi Rian-Sanne,

Dank voor je reactie. En super natuurlijk dat je weer zwanger bent! Ik lees hier en daar wel dat je mogelijk extra vruchtbaar zou zijn na een miskraam. Dat zou in ons geval (de dames van dit forum) dan nog een keertje goed nieuws zijn in deze vervelende tijden.

Hmm, die waarde van HCG van max 5% die ken ik nog niet. Heeft je gyn ook gezegd waarom? Ik weet alleen dat het na een miskraam vanuit planningsoogpunt door sommigen wordt aangeraden om eerst een menstruatie af te wachten. Als je niet meer tussendoor ongesteld bent geweest, weet je nl. niet wat de termijn van een eventuele volgende zwangerschap is. Aan de andere denk ik dan: 1 termijnecho en je weet 't...

Maar die HCG waarde, ben benieuwd naar de reden?

Groetjes!

Hoi blond Amsterdam,

Ik geloof dat als je HCG te hoog blijft het gevolgen kan hebben bij een volgende zwangerschap dan kan het weer fout gaan.
Het verstoord je nieuwe HCG geloof ik.

Maar vraag het anders nog eens na aan je vk,misschien kan zei het nog beter toelichten.

Bij een gewone miskraam daalt je HCG meteen drastisch,maar bij een curratage niet.

Hoop dat ik je iets meer weet.

Liefs Rian.

Probeer dit een peke te geven ik weet hoe moeilijk het is ik heb het beide meegemaakt en ik ben echt zo bang dat het weer fout gaat.
Ik ben zondagavond om 21:00 nog bij de verloskundige geweest voor een echo had namelijk weer een bloeding en buikkrampen,maar we zagen nu een hartje kloppen en het klopte echt razendsnel wat heel goed is,maar toch blijft het door mijn hoofd spoken bij alles wat ik oel.

1 februari hebben we een nieuwe afspraak bij de vk.spannend!!!M

Terug
Bovenaan