cyclus na curretage

Hello dames,

Ik zal er woensdag ook eens naar vragen bij mijn gyn.
Gisteren heb ik een opgewekte miskraam gehad na een missed abortion. Mijn gyn heeft uiteindelijk het vruchtzakje verwijderd met een tang, dus geen curettage met zo'n stofzuigertje.
Zij zei ook 1 menstruatie wachten, omdat dan alles het weer schijnt te doen.
Maar zal eens vragen naar de HCG waarden.

Rian-Sanne, zeker spannend!!
Sterkte met het wachten!

Hey meiden,

Bedankt voor de reacties!
Rian-Sanne, spannend zeg. Hoop dat het goed blijft. laat je het weten?
ik vind het wel apart dat de verloskundigen/gynaecologen verschillende dingen zeggen. mijn gyn zei dat ik het gelijk ervoor mocht gaan, als wij er aan toe waren. de dokter aan mijn bed zei dat het beter was om af te wachten.
nog een x aan de gyn gevraagd en dat was om meer duidelijkheid te hebben voor de echo.
ik heb ook niets gehoord over de waardes.
ik mocht juist van de gyn na een cyclus van meer dan 35 dagen na de curretage naar haar toe (voordat ik zwanger raakte, had ik een lange en onregelmatige cyclus)
volgende week maandag heb ik de afspraak met de gyn. ben benieuwd wat ze zegt.
as zaterdag ga ik maar weer een test doen. ik ga zaterdag uit eten, wil natuurlijk wel weten wat ik kan eten en evt drinken.
@5936236 sterkte met het verlies. laat ons maar weten wat jouw gyn zegt..

liefs

Hallo dames!

Ik ben bij de eerste echo op 28 juli ook erachter gekomen dat ik een missed abortion had. Ik was 8 weken en t vruchtje was gestopt bij 5 weken. Op 4 augustus opgewekt met cytotec toen heb ik veel bloed en stolsels verloren. Ook t vruchtzakje. Toen is het bloeden eigenlijk na een dag gestopt, maar een paar dagen daarna weer heftig verder. Precies een week erna begon t eigenlijk weer en heb ik weer enorm veel stolsels verloren en daarna alleen nog maar bloed. In totaal 14 dagen gebloed. Mijn lichaam is weer exact zoals ervoor, alleen nu wachten op menstruatie... en dat duurt veel te lang voor mijn gevoel. Ik heb wel zo'n gevoel alsof ik ongesteld moet worden maar dat had ik ook toen ik zwanger was. Alleen geen gevoelige borsten nu dus ik denk dat ik niet opnieuw zwanger ben. Maar wat ik me afvraag is.. Waarom hoor ik dat sommige mensen zo vaak bloed mogen prikken? Ik heb een keer bloed geprikt, op de dag dat ik de pillen ging nemen, en niet eens gehoord hoeveel hcg er in m'n bloed zat. We zijn nu bijna een maand verder en ik weet niet hoeveel hcg er nu in m'n bloed zit. Testen zijn nog steeds knal positief .. Heel verwarrend allemaal...

Hoi,
Ik had vergelijkbare ervaring. Curretage gehad ipv pillen maar na 6 weken nog steeds geen menstruatie. Toen bloed geprikt om te kijken over er nog HCG hormoon was en idd was er nog. Bleek nog een restje in de baarmoeder te zitten. Maand nog aangekeken en vervolgens een tweede curretage...Die is nu 8 weken geleden (4 weken oestrogeen voor herstel geslikt dus dan kan je niet menstrueren volgens Gynacoloog) ik mag eind oktober terugkomen mocht menstruatie niet zijn begonnen....
Uiteindelijk maar 1 keer bloedprikken gehad en 1 x id 6 weken controle....

Gebruiker277904

Hoe is het verder afgelopen voor je? Ik zit in een soortgelijke situatie en ben heel erg benieuwd hoe het voor jou verder ging

Terug
Bovenaan