Cyclus na miskraam.. ik raar er helemaal geïrriteerd van!

<p>Hallo dames,</p><p>Ik heb een aantal vragen en ik hoop dat iemand me hier antwoorden op kan geven... Gezien het nu weekend is kan ik maandag pas de gynaecoloog bellen.</p>Kun je een eisprong krijgen terwijl je nog bloedverlies hebt van de miskraam?Kun je een eisprong krijgen als je nog HCG in je lichaam hebt?Klopt het dat de baarmoedermond 2 weken na de miskraam dicht is, of is het pas dicht zodra je echt helemaal bent gestopt met bloeden?<p>Ik word momenteel echt even helemaal gek van me lichaam. Inmiddels is mijn miskraam van 8 weken zwangerschap 24 dagen geleden, iedere keer denk ik dat het bloeden is gestopt, en dan opeens komt er weer wat.. het komt echt in golven. Kan zo een dag niets hebben en dan opeens weer bloed.</p><p>Ik ben twee weken geleden al bij de gynaecoloog geweest, zij vertelde me dat me baarmoeder leeg was. Het hele vruchtje was eruit en het bloeden zou ieder moment stoppen.. nou niet dus.</p><p>Eergister dacht ik mijn ovulatie te voelen maar kan het niet bevestigen met ovulatietesten, die zijn op het moment echt compleet nutteloos  aangezien ze continue dezelfde uitslag geven omdat ze ook nog reageren op het HGC in me lichaam. Dus ik weet het niet zeker..</p><p>Ik begin echt me geduld kwijt te raken omdat ik geen idee heb wanneer ik ga stoppen met bloeden, wanneer ik een eisprong kan verwachten, wanneer me NOD is, het frustreert me behoorlijk want ik wil ook wel verder nu.. </p>

Ha, hier helaas een ervaringsdeskundige. Wat een nare tijd he? De miskraam is al heftig en verdrietig, maar van die nasleep wordt je gewoon gek, je wil verder kunnen. 

Ik heb niet op al je vragen antwoord. Bij mij was mijn eisprong denk ik ook al tijdens het bloedverlies, want ik werd een week na het stoppen daarvan al ongesteld. Het bloedverlies ging bij mij ook op en af.

Het antwoord op andere vragen weet ik niet, misschien andere vrouwen hier?

Hopelijk komt je cyclus snel weer op gang en kun je weer met de toekomst bezig zijn. Maar er staat 4 tot 6 weken voor. Veel sterkte! 

Hier ook een miskraam gehad bij 11 weken was het vruchtje overleden, opgewekt met medicijnen. Ik had mijn cyclus na 7 weken weer normaal. Bloede ook nog best lang door en ook net voordat ik ongesteld werd verloor ik nog iets bloed.
Heel normaal dus. 

Bedankt voor je reactie! Het is dus mogelijk om een eisprong te hebben tijdens de bloeding. Heftig is het wel ja, en idd vooral die nasleep.. het lijkt wel een eeuwigheid te duren..

Ik zou zeker maandag de verloskundige bellen want volgens mij is het niet helemaal normaal op nog zo lang bloedverlies te hebben. Heb je wel nacontrole gehad?

@mamaJanssen
Dat idee heb ik dus ook, omdat ik overal lees dat de meeste vrouwen gemiddeld 10 dagen bloedverlies hebben.. maar ja ik heb twee weken geleden een echo gehad bij de gynaecoloog en ze zei toen dat er geen restjes meer in me baarmoeder zaten..

Dan moet het bij jou gewoon wat langer herstellen maar de verloskundige bellen al is het alleen maar om je gerust te stellen mag natuurlijk altijd. Ik heb zelf ook een miskraam gehad voor mijn dochter van 4 met 11 weken maar kan me niet herinneren dat ik nog zo lang bloedverlies heb gehad. Ik geloof een dag of 7. Bij mijn zoontje van 2 ging het bij 14 weken ook even mis krampen en veel bloedverlies maar gelukkig bleef hij wel zitten en heb toen ook niet langer dan 10 dagen bloedverlies gehad 

Hallo Dames,
Zojuist heb ik de gynaecoloog aan de telefoon gehad en volgens haar kan het zijn dat het bloedverlies bij de een langer duurt dan de ander. Er was op mijn echo van 2 weken geleden ook niets te zien van restanten dus ik moet nu maar afwachten wanneer het gaat stoppen.
Volgens haar kun je eventueel wel een ovulatie hebben tijdens het vloeien, alleen is dit gewoon bijna niet vast te leggen met ovulatietest vanwege het HCG hormoon..
Het is dus mogelijk om een ovulatie te hebben tijdens het vloeien, het is daardoor ook mogelijk om weer zwanger te worden tijdens het vloeien. Alleen heb je er niets aan om testen te doen, dus nu alleen nog maar afwachten... en dat wachten en die onzekerheid killt me echt.
Volgens haar is de baarmoedermond naar zo'n 2/3 weken wel gesloten en kun je gewoon in bad en sex hebben.

Terug
Bovenaan