Cyclus na zwangerschapsafbreking van 18 weken

@Daann jeetje, dat is ook schrikken! Hadden jullie de NIPT/combinatietest ook gedaan? 
En wat jammer dat je nog geen postieve test hebt gehad. Ben je er veel mee bezig? Kan me zo voorstellen dat de wens nu nog groter is dan dat hij al was. 
 
@Kerhsje 
Wat kan dat dan snel gaan he? Het ene moment ben je nog in de gloria en het volgende moment is je kindje niet meer bij je. Echt onwijs heftig. Begrijp je heel goed, wat word je dan heen en weer geslingerd met je emoties he? En ontzettend spannend of je weer zwanger bent of niet. Ik duim voor je! 
Heb je ook therapie gehad oid, om het een plekje te kunnen geven? En begeleiding voor je volgende zwangerschap? 
 
@JD4 Wat fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Maar poeh... achter elkaar teleurstelling. Hoe sta je er nu in, nu je weer zwanger bent? Kun je er van genieten zoals je bij je eerste zwangerschap deed voordat je te horen kreeg dat het foute boel was? 
 
Mijn gynacoloog vertelde me dat ik vermoedelijk na 8 weken weer ongesteld zou worden en na 6 weken een eisprong zou hebben. Hij heeft me niet verteld of het nu goed is om door te gaan direct of de eerste menstruatie af te wachten. Ik ben daar best benieuwd naar. 
 
 
 
De Gyn zei tegen ons dat het het beste was om 1 of 2 menstruaties te wachten en er dan weer voor te gaan als we er klaar voor zijn. Wij hebben dus 1 gewacht.
Heb maatschappelijkwerk als begeleiding via t ziekenhuis. Nu 3x gesprek gehad, was wel fijn, heeft me wel geholpen en kreeg handvaten hoe je eigen cirkeltje te doorbreken omdat er in mijn omgeving best veel zwangere zijn en ik niet goed weer hoe me te gedragen. Heb heel veel contact met de VK gehad en ga denk ik binnenkort op gesprek bij de POH van de HA dat is ook lekker dichtbij. Maatschappelijkwerk belt mij over 1mnd om te vragen of ik de handvaten heb gebruikt en of ik naar de POH ben gegaan. 
Heb t nog niet echt n plekje kunnen geven is nu bijna 2mnd geleden. Maar als we niet zwanger zijn is het ook niet heel erg op dit moment, ik denk dat ik er nu nog niet van kan genieten maar ik wil ook niet opnieuw aan de anti conceptie. En aan de andere kant wil je zo graag. Herkent iemand dit gevoel? 
 
 
Ik heb trouwens een app cyclus kalender om weer opnieuw inzicht te krijgen. 
Heb toch maar n vroege test gedaan vanmiddag ik hield t niet meer voelde me zo heen en weer geslingerd si paar dagen. Deze was negatief dus nu maar wachten op menstr nr 2. 
Iemand ook behoefte om er over te praten? Hoe gaat t met jullie? En wat hebben jullie gedaan om de draad weer op te pakken? 
 
[quote quote=10107630]Ik heb trouwens een app cyclus kalender om weer opnieuw inzicht te krijgen. Heb toch maar n vroege test gedaan vanmiddag ik hield t niet meer voelde me zo heen en weer geslingerd si paar dagen. Deze was negatief dus nu maar wachten op menstr nr 2. Iemand ook behoefte om er over te praten? Hoe gaat t met jullie? En wat hebben jullie gedaan om de draad weer op te pakken?[/quote]
Oh oh, wat herkenbaar! Ik weet ook echt niet hoe ik om moet gaan met mijn omgeving. En dan bedoel ik vrouwen die zwanger zijn, die het de hele dag maar hebben over hun fantastische zwangerschap. Vrouwen die echo's van 8 weken op facebook posten.. maar ook mensen die totaal geen rekening houden met wat wij net hebben mee gemaakt (voornamelijk mensen die meer van mij afstaan) die bijvoorbeeld steeds maar zeuren dat hun kleding niet meer past, dat ze misselijk zijn, en ga maar zo door. Dan gaan m'n haren rechtop staan. Dan denk ik, wees blij meid! Wees blij dat je dat allemaal mee mag maken. En doe AUB voorzichtig met het posten van dingen op FB, je weet niet hoe het verder gaat, enz. 
En wat is POH? 
Ik herken mezelf heel erg in jouw verhaal! Ik wil namelijk ook heel graag weer zwanger zijn, maar aan de andere kant nog wel even wachten (vnl lichamelijk) 
Wat goed dat je de cyclus kalender hebt. Maar hoe stel je dat in als je nog geen 1e menstruatie hebt gehad? Die moet ik even afwachten he, voor ik hem kan gebruiken? 
Jammer dat je nog geen positieve test hebt gehad. Maar dat komt vast goed! Tijd is een belangrijke factor...
Ben je alweer aan het werk? 
 
Hoi Daantje,
POH is praktijk ondersteuner huisarts.
ja helaas moet je 1 menstruatie wachten voordat je de kalender kunt beginnen, mijn menstruatie is toevallig vanmorgen begonnen. 
Wat naar dat je er zo veel mee geconfronteerd wordt. Bedoel je de confrontatie toen je t wist en nog zwanger was of op dit moment na bevalling. Hoeveel dagen zit je nu na je bevalling? Hoop dat iedereen toch beetje lief is voor je. 
Helaas werd mijn contract niet verlengd toen ik nog zwanger was  ben nu opzoek naar werk. Daarom heb ik zo veel tijd om berichtjes te plaatsen ? en om na te denken. 
 
Hoi .
 
Hier is t alweer 3 jaar geleden dat we ons zoontje (derde kindje) moesten laten gaan bij 18 weken zwangerschap. Hij was gezond maar ik verloor vruchtwater en hij lag droog. Er zou dan dus nooit een longrijping komen en zou hij dus niet levensvatbaar zijn. Longrijpers was t nog veelste vroeg voor. 
Mijn cyclus was eigenlijk gelijk weee normaal maar wij hadden besloten om toch weer anticonceptie te gaan gebruiken en een jaartje te wachten ook al was de wens groot voor weer een kindje in t gezin. Ook had t zo een grote impact op onze dochters dat wij dachten de stress van een nieuwe zwangerschap niet aan te kunnen. 
Wij hebben in dat jaar een nieuw huis gekocht en eenmaal daar gesetteld en na ons zoontjes eerste heavenly birthday zijn we er weer voor gegaan en was ik de tweede maand al zwanger. Nou ik kan je zeggen dat ik bij alles wat ik voelde bang was. Vooral t vele afscheiding wat ik steeds aanzag als vruchtwater. Ik heb dit te kennen gegeven aan mn verloskundinge en ik mocht naast de standaard controles bij de gyn dan iedere twee weken een echo gaan maken bij de vk in t dorp. Dit om stress bij mij te voorkomen. Misschien is dat een idee om alvast te bespreken met je gyn of vk? Om elke twee weken een echo te mogen? T viel bij mij onder medische indicatie en werd dus gewoon verzekerd. De angst werd toch een beetje beter draagbaar waardoor ik ook echt heb kunnen genieten van mn zwangerschap.
Ondertussen is ons regenboogje alweer 20 maanden. En heb ik een wens voor nog een kindje en meer vertrouwen gekregen dat t ons niet nog eens zal gaan gebeuren. 
 
 
 
Terug
Bovenaan