Cyclus van 27 dagen

<p>hoi dames, </p><p><br />Ik heb een vraag, waarbij ik zelf niet bekend mee ben. Sinds kort ben ik begonnen met testen wanneer ik ovulatie krijg. Ik heb cyclus van 27 dagen eerst 28. Ik volg app en daar stond dat ik ei sprong zal hebben op de 24e dus vandaag, ik zal dus 13e ei sprong hebben Echter had ik testje gedaan op de 21 en was zwaar positief. De volgende dag werd de streepjes minder. Dus dat bekend dat ik 2 dagen ervoor al begonnen, betekend dus dat ik 10e dag al beginnende ovulatie had, mijn vraag is nu is dit een probleem of gevolg als je zwanger wil raken.</p><p> </p><p>zelf merkte ik het wel dat het eerder was. Wegens buikpijn en de afscheiding. <br /><br /></p><p>☺️☺️ hopelijk kunnen jullie mij wegwijs maken. </p><p>Hopelijk is het beetje duidelijk. </p>
 
Een positieve ovulatietest betekent dat je binnen 48 uur daarna je eisprong hebt. Een ovulatietest vindt de piek van het LH-hormoon. Zodra die piek afneemt springt je eitje pas. Dus niet direct op de dag van de positieve test. En een cyclus van 27 dagen is heel normaal hoor! Bij mij schommelde mijn cyclus in de maanden voor mijn zwangerschap tussen de 26 en de 31 dagen. En gewoon zwanger geworden daarmee. Is niks om je zorgen over te maken.
 
Inderdaad. De test meet een hormoon dat piekt, en zorgt dat je eitje daarna gaat springen. Gemiddeld 24 uur daarna, maar soms wel 48 uur na de positieve test. Zaadjes hebben wel even nodig om met zijn allen bij het eitje te komen. Dus daarom raden ze aan seks te hebben op de dag van de positieve ovulatietest. 
De fase na je eisprong tot aan je menstruatie heet luteale fase. Deze is niet bij iedereen even lang, en ook niet altijd elke cyclus even lang. Gemiddeld genomen 14 dagen. Maar 9 dagen of 18 dagen kan ook. 
Als jij op dag 11 je eisprong had, dan is je luteale fase deze cyclus 16 dagen lang. Ervan uitgaande dat het weer 27 dagen wordt. Dat is een normale lengte. Maar het kan dus zijn dat het wat schommelt van cyclus tot cyclus. 
 
Ik had voor mijn zoontje ook telkens een luteale fase van 16 dagen (en dus 17-18 dagen voor menstruatie een positieve test). Alles tussen 10 en 18 dagen heet normaal en abnormaal komt ook voor (al hoor ik vaker afwijkingen naar korter dan naar langer - al kan het ook zijn dat vrouwen zich daardoor meer zorgen maken en dus eerder op een forum gaan schrijven). Ik denk dat een wat langere luteale fase eerder minder reden tot zorg is dan meer: het geeft immers een trage innestelaar ook alle kans om goed in te nestelen voordat het baarmoederslijmvlies afgestoten wordt. ;)
Het kan natuurlijk ook dat je eerder ongesteld wordt als je luteale fase toch korter is. Meestal is die van cyclus tot cylus wel ongeveer gelijk, had je al eerder ovulatietesten gebruikt? En zoja, was die toen ook rond dag 10/ 18 dagen voor menstruatie positief?

Ik zou sowieso meer vertrouwen op ovulatietesten (die immers echt wat meten) dan op een app (die alleen maar uitgaat van gemiddeldes en wat je tot nu toe aan gegevens ingevoerd hebt, als je vaker 16 dagen voor menstruatie een eisprong hebt, zal je app daar waarschijnlijk op aanpassen en dus een beter gepersonaliseerde indicatie geven). 
 
Ik heb eerder test gedaan en toen kwam precies 13e dag uit dat ik eisprong had. Nu Rond dag 10 en volgende menstruatie zal zijn 18 dagen verder. 


want wanneer je positieve ovulatie heb bekend dat je 24/48 uur je eitje vruchtbaar is en vooral die dagen seks moet hebben. Want ik ben er zo niet bekend mee.
 
 
[quote quote=10515295]Ik had voor mijn zoontje ook telkens een luteale fase van 16 dagen (en dus 17-18 dagen voor menstruatie een positieve test). Alles tussen 10 en 18 dagen heet normaal en abnormaal komt ook voor (al hoor ik vaker afwijkingen naar korter dan naar langer – al kan het ook zijn dat vrouwen zich daardoor meer zorgen maken en dus eerder op een forum gaan schrijven). Ik denk dat een wat langere luteale fase eerder minder reden tot zorg is dan meer: het geeft immers een trage innestelaar ook alle kans om goed in te nestelen voordat het baarmoederslijmvlies afgestoten wordt. ? Het kan natuurlijk ook dat je eerder ongesteld wordt als je luteale fase toch korter is. Meestal is die van cyclus tot cylus wel ongeveer gelijk, had je al eerder ovulatietesten gebruikt? En zoja, was die toen ook rond dag 10/ 18 dagen voor menstruatie positief? Ik zou sowieso meer vertrouwen op ovulatietesten (die immers echt wat meten) dan op een app (die alleen maar uitgaat van gemiddeldes en wat je tot nu toe aan gegevens ingevoerd hebt, als je vaker 16 dagen voor menstruatie een eisprong hebt, zal je app daar waarschijnlijk op aanpassen en dus een beter gepersonaliseerde indicatie geven).[/quote]
 
Ik heb eerder test gedaan en toen kwam precies 13e dag uit dat ik eisprong had. Nu Rond dag 10 en volgende menstruatie zal zijn 18 dagen verder. 
want wanneer je positieve ovulatie heb bekend dat je 24/48 uur je eitje vruchtbaar is en vooral die dagen seks moet hebben. Want ik ben er zo niet bekend mee.
 
 
[quote quote=10515259]Inderdaad. De test meet een hormoon dat piekt, en zorgt dat je eitje daarna gaat springen. Gemiddeld 24 uur daarna, maar soms wel 48 uur na de positieve test. Zaadjes hebben wel even nodig om met zijn allen bij het eitje te komen. Dus daarom raden ze aan seks te hebben op de dag van de positieve ovulatietest. De fase na je eisprong tot aan je menstruatie heet luteale fase. Deze is niet bij iedereen even lang, en ook niet altijd elke cyclus even lang. Gemiddeld genomen 14 dagen. Maar 9 dagen of 18 dagen kan ook. Als jij op dag 11 je eisprong had, dan is je luteale fase deze cyclus 16 dagen lang. Ervan uitgaande dat het weer 27 dagen wordt. Dat is een normale lengte. Maar het kan dus zijn dat het wat schommelt van cyclus tot cyclus.[/quote]
Ik had op dag 10, nou weet ik niet of dat te kort is. En of dit gevolg heeft als je zwanger wilt raken 
 
Je had op dag 10 een positieve test. Dat betekent dag 11 of 12 je eisprong. Dus 16 of 15 dagen tot je vermoedelijke menstruatie. 
 
Terug
Bovenaan