Cyclus van 27 dagen

Als je eerder een positieve ovulatietest hebt, heeft je lichaam gewoon iets sneller een eitje klaar gemaakt. Maar hij springt echt niet voordat hij er klaar voor is hoor. ;) Sommige dames hebben gewoon sneller rijpende eitjes en kortere cycli.

Het enige is dat je nu dus waarschijnlijk op dag 10-11-12 de grootste kans hebt op zwangerschap als je dan seks hebt gehad omdat je eisprong waarschijnlijk op dag 11 of 12 was. Wat je vanaf dag 13 gedaan hebt/gaat doen tussen de lakens maakt nu niet meer zoveel uit. Als je de cyclus hiervoor op dag 13 een positieve test had en een cyclus van 27 dagen, had je toen waarschijnlijk op dag 14 of 15 een eisprong. Met een cyclus van 27 dagen is je luteale fase (van eisprong tot menstruatie) dan waarschijnlijk ongeveer 12-13 dagen geweest. Waarschijnlijk komt je menstruatie deze keer dan ook iets eerder, en zal je cyclus deze keer ongeveer 24 dagen duren.

Met een kortere cyclus (indien tenminste 21 dagen en geen extreem korte luteale fase) is echt niets mis, het betekent alleen dat je meer kansen per jaar hebt om zwanger te worden. ;)
 
[quote quote=10515343]Je had op dag 10 een positieve test. Dat betekent dag 11 of 12 je eisprong. Dus 16 of 15 dagen tot je vermoedelijke menstruatie.[/quot
 
ik had de volgende dag dus de 11e flinke krampen en ik deed toen weer testen en ook dag 12 had ik toch wel streepjes maar iets minder. 
 
[quote quote=10515368]Als je eerder een positieve ovulatietest hebt, heeft je lichaam gewoon iets sneller een eitje klaar gemaakt. Maar hij springt echt niet voordat hij er klaar voor is hoor. ? Sommige dames hebben gewoon sneller rijpende eitjes en kortere cycli. Het enige is dat je nu dus waarschijnlijk op dag 10-11-12 de grootste kans hebt op zwangerschap als je dan seks hebt gehad omdat je eisprong waarschijnlijk op dag 11 of 12 was. Wat je vanaf dag 13 gedaan hebt/gaat doen tussen de lakens maakt nu niet meer zoveel uit. Als je de cyclus hiervoor op dag 13 een positieve test had en een cyclus van 27 dagen, had je toen waarschijnlijk op dag 14 of 15 een eisprong. Met een cyclus van 27 dagen is je luteale fase (van eisprong tot menstruatie) dan waarschijnlijk ongeveer 12-13 dagen geweest. Waarschijnlijk komt je menstruatie deze keer dan ook iets eerder, en zal je cyclus deze keer ongeveer 24 dagen duren. Met een kortere cyclus (indien tenminste 21 dagen en geen extreem korte luteale fase) is echt niets mis, het betekent alleen dat je meer kansen per jaar hebt om zwanger te worden. ?[/quote]
Ik las op internet dat als eerder positieve ovulatie hebt dus vroege ei-sprong dat het niet rijp genoeg zal zijn. Dus ook niet vruchtbaar is. Ik heb altijd goed cyclus gehad 27/28 dagen, en ik voelde altijd me eisprong maar dit keer op de 10e dag al positief en 11e dag flink buikkramp. 
 
Terug
Bovenaan