Cyclus van slag na stoppen met de pil

Eefjeliene

New member
Ik 28 en al sinds mijn 14e aan de pil. Ik ben nu bijna 3 maanden geleden gestopt met de hoop om zwanger te worden, maar mijn cyclus sinds het stoppen met de pil verontrust me nogal...

Als eerste bleef mijn menstruatie 8 weken uit. Toen een voor mij gewone menstruatie gehad. Een paar dagen daarna bleek ik een vaginale schimmel te hebben en heb ik daar de gebruikelijke kuur voor gehad. Maar een paar dagen daarna begon ik een bruine /zwarte afscheiding te krijgen. Kreeg daarbij om heel veel last van mijn onderrug. Dit gaat nu al 8 dagen lang door...

Ik ben ook erg moe maar dat kan ook komen omdat we momenteel ons huis aan het verbouwen zijn.

Ik wil niet zo iemand zijn die voor iets doms naar de huisarts gaat dus heb al wel wat op internet lopen speur maar wordt er nog niet veel wijzer van... Heeft iemand ervaring hiermee?

<span style="line-height: 1.5;">Normaal bespreek ik dit soort dingen wel met vriendinnen maar we willen het graag geheim houden dat ik met de pil ben gestopt... </span>

Alvast super bedankt voor het meedenken!
 
Na 14 jaar heeft je lichaam wel wat tijd nodig. Ik verwacht niet dat de huisarts daar al iets mee zal doen.
 
Na ruim anderhalve week (12 dagen) is het eindelijk gestopt. Vanmorgen apart vroeg opgestaan om een afspraak bij de huisarts te maken omdat ik er helemaal klaar mee was! Ha ha ha is het over! Ondertussen zou mijn gewone menstruatie moeten komen maar ik ga er vanuit dat die nog even uit blijft... Hoe lang kan zoets duren, dat je cyclus in de war is? Wanneer wordt het zorgelijk? En kan je er iets aan doen? Bedankt voor het meedenken!
 
Ik ben van plan binnenkort met de pil te stoppen en ben van te voren naar de huisarts gegaan (samen met mijn vriend, glunderend^^ ) om informatie in te winnen voor "als we het straks echt gaan proberen".

Ik heb een heel onregelmatige cyclus gehad voor ik met de pil begon, op mijn 13e. Ik ben nu 23, dus heb al 10 jaar de pil geslikt.

Mijn huisarts zei me tijdens dat gesprek dat als ik binnen een half jaar niet zwanger zou geraken, terwijl we wel regelmatig zouden vrijen, ik terug mocht komen. Normaal gaat de huisarts pas iets voor je doen na één jaar proberen..

Dus als ik jou was zou ik ook tegen jouw huisarts zeggen dat je graag eerder dan dat jaar terug zou willen komen als het niet lukt. Hoe lang het 'ontpillen' mag duren weet ik niet. Daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar.. Mijn huisarts zei dat dat echt per lijf verschillend is.
 
Hey loezewieze.

Ik heb ook zo'n bezoekje gehad bij de huisarts. En op advies van de huisarts direct met folium begonnen.

Ben nu begonnen met ovulatie testje om te kijken hoe het nu allemaal in mijn lijf gaat.

Fijn dat je huisarts zo mee denkt en je niet al te lang laat aan prutsen.

Ik zou denk ik ook na een half jaar wel heen gaan, zeker als de boel zo onregelmatig blijft. Maar daarbij ook in mijn achterhoofd dat mijn zus niet zwanger kan worden om verschillende redenen en ik mogelijk endomitriose heb.

Jullie heel veel succes en ik hoop dat jullie snel goed nieuws hebben!
 
Voordat ik de pil slikte was ik altijd regelmatig ongesteld, toen ik stopte met de pil om zwanger te worden was mijn cyclus ook een rommeltje. Hij werd steeds langer, uiteindelijk zelfs 50 dagen of ik was opeens 2 weken ongesteld. Op internet zag ik dat de oorzaak mogelijk door een vitamine B12 of magnesium tekort zou kunnen komen, ik heb dit laten prikken en dit was allemaal goed. Ik ben daarna wel zelf begonnen met het slikken van magnesium en toen was mijn cyclus opeens weer zoals ik het gewend was en daarna was ik ook gelijk zwanger.

Ik weet niet of het nu uiteindelijk is gekomen doordat mijn lichaam langer de tijd heeft nodig heeft gehad om de hormonen uit mijn lichaam te krijgen of dat het echt door de magnesium is gekomen, maar het is in ieder geval het proberen waard.
 
Ondertussen ruim 2 maand verder (nu 5 maanden gestopt met de pil) en nog steeds mijn cyclus ernstig van slag. Heb afgelopen maand geprobeerd mijn ovulatie te vinden dmv testen maar na ruim 2 weken testen er maar weer mee gestopt.

Naar 36 dagen eindelijk weer iets van ongesteldheid maar het lijkt meer op spotting. Vroeger werd ik heel zwaar ongesteld en ook tijdens de pil ontzettend veel pijn en bloed elke stop week. Nu is het een heel klein beetje een dag, de volgende dag niets, dan weer een dag een heel klein beetje en zo gaat het een week tot 2 weken door.

Ondertussen contact gehad met de huisarts maar deze wil niets doen binnen een jaar na stoppen met de pil.

Iemand hier enige ervaring mee?

Maak ik me te druk? Mijn zus is na jaren behandeling nog steeds niet in verwachting wat voor mij natuurlijk zorgt voor wat extra zorgen...
 
Terug
Bovenaan