Cyste op de eierstok

<p>Dag dames,</p><p>ik ben nu 8 weken zwanger. Ik heb met 6 weken een eerst eerste echo gehad en gelukkig zag ik het hartje kloppen! Vandaag heb ik mijn 2e echo gehad om te checken of alles nog goed is. En gelukkig zag het er goed uit! Baby groeit goed. Alleen is er een cyste ontdekt op mijn rechter eierstok.. er is mij verteld dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat het vaker voorkomt en niet schadelijk voor de baby. Maar ik maak me toch een beetje zorgen.. iemand hier ervaring mee? Tijdens de termijnecho wordt er ook weer naar gekeken, dus ik hoop dat het niet nog meer gaat groeien?</p>

Hee,ik heb al vanaf m’n 16 een cyste. Dan weer wat groter en dan weer wat kleiner. Ik heb er ook tijdens menstruatie ook wel last van gehad. Echter er is mij ook altijd verteld dat het niet schadelijk is, maar ik snap je gevoel. Het hoort er niet en is gewoon irritant en moet weg ? ik ben inmiddels ruim 18w zwanger en hij begon bij de zwangerschap op 4 bij 5 en is nu 3 bij 4 (ik ben zwanger geworden met IVF, dus alles werd goed in de gaten gehouden, vandaar dat ik de afmetingen weet). Nu is hij dus aan t slinken en de echoscopist denkt dat hij mogelijk door zwangerschap helemaal zal verdwijnen, dus mogelijk gebeurt dat bij jou ook nog. Probeer je er niet al te druk om te maken!Liefs 

Jup had ik ook!Is uiteindelijk verdwenen.. ze hadden ook al gezegt dat het vanzelf weg kan gaan. En hij was ook best groot. dus no worries en vertrouw op je vk.

Bedankt voor de reacties dames! Toch een geruststelling.. want google maakt me gek. Ik ga toch liever af op ervaringen van anderen. Ik hoop inderdaad dat het ipv groeien gewoon helemaal weggaat.. ik heb ook gelezen dat iemand tijdens de zwangerschap een operatie moest ondergaan ??‍♀️

Hey,bij mij is het anders gegaan. Met 9 weken toen ik mijn 1ste echo kreeg zagen ze gelijk de cyste op mn eierstok. Toen met 12 weken weer echo bij de gyn zagen ze het ook. Ik moest met 13 weken terug komen en toen werd er vertelt dat ik geopereerd moest worden omdat het wel een risico was voor mij en de baby. De eierstok zou gaan scheuren & het was te gevaarlijk aan het worden voor mijn baby.  Ik kreeg de operatie met 13 weken en 1 dag. Dus echt dag later toen ik die nieuws hoorde. Ook werd mij vertelt dat er kans was dat ik mijn baby zou verliezen. Dit komt echter heeeeeel weinig voor. Dat een cyste blijft groeien tot het gevaarlijk word. Uiteindelijk is alles goed gekomen. Ook met mn zoon. Ik wil je niet bang praten, want mijn situatie komt echt heel weinig voor. Ik heb aanleg voor cystes en weer ook hoe het komt. Maak je geen zorgen! En bepraat alles met je gyn! Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ! Liefs 

[quote quote=10144995]Hey, bij mij is het anders gegaan. Met 9 weken toen ik mijn 1ste echo kreeg zagen ze gelijk de cyste op mn eierstok. Toen met 12 weken weer echo bij de gyn zagen ze het ook. Ik moest met 13 weken terug komen en toen werd er vertelt dat ik geopereerd moest worden omdat het wel een risico was voor mij en de baby. De eierstok zou gaan scheuren & het was te gevaarlijk aan het worden voor mijn baby. Ik kreeg de operatie met 13 weken en 1 dag. Dus echt dag later toen ik die nieuws hoorde. Ook werd mij vertelt dat er kans was dat ik mijn baby zou verliezen. Dit komt echter heeeeeel weinig voor. Dat een cyste blijft groeien tot het gevaarlijk word. Uiteindelijk is alles goed gekomen. Ook met mn zoon. Ik wil je niet bang praten, want mijn situatie komt echt heel weinig voor. Ik heb aanleg voor cystes en weer ook hoe het komt. Maak je geen zorgen! En bepraat alles met je gyn! Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ! Liefs[/quote]Ohh wat eng? gelukkig is het wel allemaal goed gegaan! Waaraan kan het liggen?

Dat heb ik ook gehad. Bij de eerste echo kwam de cyste in beeld. Er werd mij toen ook verteld dat dit vaak voorkomt en ik mij geen zorgen hoefde te maken. Ik heb na de eerste echo nog een aantal extra echo’s gehad. De cyste bleef steeds even groot en bleek bij de tweede extra echo verdwenen. Waarschijnlijk is het een vochtblaasje geweest, ontstaan door de eisprong. Onschuldig dus! Hoop dat dit bij jou ook het geval is!Proficiat met je zwangerschap en probeer te genieten. Ik heb toen stiekem heel erg genoten van de extra echo’s, zo bijzonder om steeds weer dat kleine frummeltje in beeld te zien! Inmiddels 39+6 en ongeduldig wachtend op onze mini :)

Terug
Bovenaan