Cyste op de eierstok

[quote quote=10145029]Dat heb ik ook gehad. Bij de eerste echo kwam de cyste in beeld. Er werd mij toen ook verteld dat dit vaak voorkomt en ik mij geen zorgen hoefde te maken. Ik heb na de eerste echo nog een aantal extra echo’s gehad. De cyste bleef steeds even groot en bleek bij de tweede extra echo verdwenen. Waarschijnlijk is het een vochtblaasje geweest, ontstaan door de eisprong. Onschuldig dus! Hoop dat dit bij jou ook het geval is! Proficiat met je zwangerschap en probeer te genieten. Ik heb toen stiekem heel erg genoten van de extra echo’s, zo bijzonder om steeds weer dat kleine frummeltje in beeld te zien! Inmiddels 39+6 en ongeduldig wachtend op onze mini [/quote]Nou ik hoop dat het ook zo zal aflopen bij mij! Gefeliciteerd! Het is bijna zo ver?

Het hangt van de grootte af van de cyste. en Of deze stabiel blijft.Als deze te groot is (10cm en meer) of toeneemt in grootte beslissen ze vaak om deze weg te halen omdat het risico op scheuren van de eierstok toeneemt. Maar in het meerendeel van de gevallen is deze stabiel en onschuldig en doen ze nietsIk heb zelf ook een cyste van 2 op 3 cm van in het begin van mijn zwangerschap, maar deze is stabiel dus het is gewoon wachten tot die weer weggaat.

Ik heb al vanaf mn 16de last van cystes. Mijn moeder heeft het ook en mijn oma ook. (Beide op jonge leeftijd geen eierstokken/baarmoeder meer) De cystes groeien bij gek genoeg gewoon door. Ben er al 3 keer aan geopereerd. Mn rechter eierstok is daarom niet zoals het wezen moet. Toen tijdens mn zwangerschap was die zo groot als een tennisbal dat het gewicht te zwaar was voor mn eierstok. Dus ik had risico dat mn eierstok om zn as ging draaien. Of ging Scheuren of zelfs iets met mn baarmoeder zou gaan doen. Tot nu toe , 6 jaar later en 2 kinderen verder  zijn ze aan het onderzoeken hoe het kan dat ik elke keer cystes heb. Ik kan ook niet tegen hormonen qua anticonceptie. Daar word het alleen maar erger door. 

Terug
Bovenaan