Cyste op de eierstok

Hallo allemaal,

Hier nog even een vraagje: op de echo is gebleken dat er een cyste van 4,5 cm op mijn eierstok zit. Normaal verschrompelt het blaasje waar het eitje in heeft gezeten, maar nu heeft deze zich gevuld met vocht. De cyste kan 12 cm groot worden zei de echoscopiste.

Heeft iemand hier ervaring mee?

ps: vandaar steeds buikpijn dus.
 

Groetjes van de mamavanindy 10+3 weken zwanger
 
Hallo allemaal,

Het schijnt wel vaker voor te komen door de hormonen en dat het met 12 weken weer verdwijnt.
Denk toch dat ze het niet weghalen ofzo maar dat de cyste spontaan moet knappen, blehhhhh!!!!!!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!


Groetjes van de mamavanindy
 
Hallo mama vanindy,

De echoscopiste constateerde ook bij mij een cycte op de rechter eierstok, 2 bij 2 cm.
Ze vertelde me ook dat dit in feite onschuldig was en dat het vaker voorkwam bij zwangerschappen.
Meestal verdwijnt dit rond de 16e week vd zwangerschap.
Ze heeft er een echo-foto van gemaakt voor de verloskundige die dit nog zal beoordelen.
Als het na 16 wkn niet verschrompeld heb je geloof ik zelf de keuze om een gyneacoloog te raadplegen.
Ik ben benieuwd hoor, maar wacht nog even af.
Heb jij al iets ondernomen dan?

Groetjes Patricia
 
Hoi Patricia,

Ik was gisteren bij de verloskundige en heb het hartje gehoord!!!! duurde wel even maar de beeb zat heel diep.
Ik vertelde dat ik best veel buikpijn heb en als dit erger wordt dan mag ik naar de gyneacoloog, maar dat wil ik liever niet hahahaha.

Ik wacht denk ik gewoon tot de 20 weken echo om te kijken of de cyste er nog zit en dan zien we wel weer verder, toch?

Groetjes van Linda
 
Had ik ook idd en bij de volgende echo was er niets meer van te zien!
Schijnt idd best veel voor te komen hoor! en die cystes kunnen idd best groot zijn die van mij was bij 10 weken ook 4 cm, dus groter dan de baby haha

liefs daantje
 
Hallo mamavanIndy,

ik heb dit 4 jaar geleden ook gehad tijdens de zs van mijn oudste. Veel buikpijn ( cyste was 5 cm)  maar het kan geen kwaad. Ik ben tot 14 weken bij de gyn geweest en daarna mocht ik naar de vk. Rond de 16 weken nam de pijn af en met de 20 weken echo was er niets meer te zien.
Het heeft geen gevolgen voor de zs of je kindje.
Ik hoop dat de pijn snel minder wordt en je zorgeloos kunt gaan genieten.

Groetjes, Anita
 
Terug
Bovenaan