cystes, pco, luie eierstokken...

Hallo allemaal! Ik ben Cindy, 27 jaar, en sinds vier maanden proberen mijn vriend en ik zwanger te worden. Omdat ik een behoorlijk onregelmatig cycles heb, heeft de huisarts mij al doorverwezen naar de gyna, omdat hij vermoedde dat ik PCO zou hebben. Dit houdt in dat je cystes hebt in de eierstokken, waardoor je mogelijk verminderd vruchtbaar bent. Nu ben ik  bij de gyna geweest en op de inwendige echo zag hij idd cystes zitten. Hij vertelde dat ik "luie eierstokken" (zo noemde hij het)  had en dat het misschien daarom wat langer zou kunnen duren...
Wie herkent zich in mijn verhaal, of wil er wat over kwijt? Ik menstrueer zo om de 5 tot 8 weken. ik heb nog nooit iets gevoeld van een eisprong. Vraag me af of ik die wel heb (schijnt vaker voor te komen als je een onregelmatig cycles hebt...).

Groetjes Cindy

Hallo Cindy

Ik heb hier gelukkig geen ervaring in, maar goed te horen dat jullie al zo vlot zijn doorgestuurd.

Er kan waarschijnlijk gemakkelijk wat aan gedaan worden, ik denk dat je een laparoscopie gaat krijgen (daarbij kunnen de cystus verwijderd worden en je eierstokken doorgespoten worden)

Hopelijk is er verder niets mis met jullie, maar omdat jullie al vrij vlot bij de Gynaecoloog zijn beland zullen de eerste onderzoeken wel snel volgen en zal het hopelijk allemaal niet zo snel duren.

Veel succes en sterkte gewenst

Liefs,

Cynthia

Haai Cindy

Ook ik heb pco-syndroom. Bij mij betekende dit dat ik niet of nauwelijks menstrueerde. [zo'n 1 a 2 keer per jaar] Wij zijn ruim 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden waarvan het laatste half jaar bij de gyn. Inmiddels kan ik vol blijdschap zeggen dat ik 18 weken zwanger ben van ons eerste kindje. Ik ben zwanger geraakt dankzij Clomid.
PCO komt heel veel voor, maak je er nog niet al te druk in. Je kunt misschien ook eens kijken op onze weblog, waar heel ons verhaal op staat http://www.tomentamara.web-log.nl

Veel sterkte en succes met zwanger worden!!

Liefs Tamara

Hoi meiden!

Wat fijn dat jullie gereageerd hebben op mijn verhaal! De gynaecoloog vertelde dat we het moesten proberen tot het eind van het jaar en dan moest ik terug komen. Ben al wel an het temperaturen, maar daar snap ik helemaal niks van. de ene dag 34,7 en de andere gerust 35, 4... En dit al een maand lang.
Moet nu ongeveer weer ongesteld worden. Heb wel last van rug en buikpijn, dus... Wat goed om te horen dat je zwanger bent geworden met clomid. Ik denk dat ik dat ook krijg in december...Heeft gyn het al wel over gehad (over hormonen dan). Het enige wat ik naar vind is dat mijn moeder een hormoongevoelige soort borstkanker heeft gehad en ik daar dus ook "gevoeliger" voor ben dan. Heb je nog bijwerkingen gehad van clomid?

Cynthia, heb jij ook kinderen?
Enne, Tamara Gefeliciteerd!!!!!

Groetjes Cindy

Haai Cindy

Aangezien jij nog om de 5 a 8 weken ongesteld bent, denk ik haast wel dat je wel een eisprong hebt. Bij mij sprak de gyn over een afstoting van slijm en halfontwikkelde blaasjes ipv eisprong. Maar bij mij was het dan ook maar eens of twee keer in het jaar. Temperaturen hielp bij mij ook voor geen meter. Daar kon ik werkelijk geen touw aan vastknopen. De enige keer dat ik verhoogde temperatuur had, was toen ik eenmaal zwanger was. Ovulatietesten moet je ook niet kopen als je pco hebt, omdat je hormonen uit balans zijn en dit weer invloed heeft op deze testen. Zo had ik regelmatig een positieve test, maaar nooit een eisprong. Toen ik eenmaal clomid slikte , voelde ik mn eisprong en had ik veel last van pijnlijke borsten rondom de eisprong. Maar ja, dat is ook weer bij iedereen anders. Van de clomid zelf had ik niet enorm veel last. Wel de eerste dagen misselijk, maar dat zit blijkbaar in me, want nu na 18 weken zwangerschap ben ik dat nog steeds. En soms wat last van humeurwisselingen. Maar al bij al, valt het nogal mee hoor. Als ik jou was zou ik me nu nog niet al te veel bezig houden met het zwanger worden. Klinkt moeilijk i know. Maar probeer deze maanden nog ontspannen door te komen. Klus regelmatig, houd je temp wat in de gaten. En wordt het niks, dan begin je in december met goede moed aan de clomid. Houd er rekening mee, dat de eerste kuur misschien niet gelijk aanslaat. Das niet raar. Ik heb er 5 gehad, waarvan 2 aansloegen. 1 miskraam en 1 zwangerschap, de andere 3 hadden geen effect.
Al bij al, clomid heeft bij de meeste vrouwen met pco een zwangerschap tot gevolg, daar ben ook ik het levend bewijs van. Dus denk nog niet meteen het ergste. Het komt wel goed, ze kunnen tegenwoordig zoveel! En zo niet? Er zei eens iemand tegen me: Het maakt niet uit hoe je moeder wordt, als je maar moeder wordt. En dat is ook zo, toch?!

Succes!
Tamara

hoi

Ook bij mij werd na een jaar proberen de pco vast gesteld.
Ik was ook maar drie keer per jaar ongi.

De eerste kuur clomid deed niets en nu na een dubbele dosis ben ik dus zwanger. Nu 6 weken.
Van de clomid heb ik geen echte bijwerkingen gehad alleen af en toe wat warmte aanvallen. Maar midden in de zomer vond niemand dat raar dus dat  was wel zo prettig.

Als jij toch wel af en toe ongi word dan zou het heel goed kunnen dat je toch spontaan zwanger word. Ik hoop het voor je. En zo niet ga dan wat sneller terug naar de gyn want bij ons heeft het ook meer dan een ander half jaar geduurt voordat het lukte. Waarvan we het laatste half jaar al bij de gyn lopen. Wat ik wil zeggen is dat er met al die onderzoeken en het uitproberen van medicatie zoveel tijd verloren gaat.

Ik hoop dat je snel zwanger bent.

Hoi Tamara en Mariska,

wat fijn zeg, dat je je verhaal kwijt kunt bij andere vrouwen die met hetzelfde "bezig" zijn!
Ik zie het best positief in  weet dat ik nog maar kort bezig ben, maar het is inderdaad lastig om er NIET mee bezig te zijn! Iedereen om mij heen van mij leeftijd schijnt ineens zwanger te zijn en een hele goede vriendin van mij is net bevallen. Dat vind ik echt allemaal geweldig, maar dan denk ik: WIL IK OOK!!!
Ik ben meer even teleurgesteld dan echt verdrietig als ik ongesteld word en dat hoop ik ook zo te houden, want ik zou het inderdaad erg vinden als het een obsessie zou worden. Mijn tijd komt vast nog wel.
Van Clomid krijg ik toch wel een goede indruk. Ik ga er gewoon vanuit dat ik in december terug ga naar de gyn en als ik per ongeluk toch spontaan zwanger word is het helemaal fantastisch!!!

Fijn dat jullie reageerden,

liefs, cindy

Hoi Cindy

Ik ben Caroline, 26 jaar en sinds 7 maandjes moeder van een heerlijk zoontje. Van hem ben ik ook zwanger geworden met behulp van clomid. Mijn cyclus is net als die van jou heel erg onregelmatig, meestal tussen de 5 weken en 3 maanden. Ik heb ook geen idee of ik wel een eisprong heb zonder clomid. Sinds 2 maandjes willen we gaan voor een tweede kindje, maar mijn cyclus is nog net zo onregelmatig als voor de eerste zwangerschap. In november ga ik terug naar de gyn. Eens kijken of die wat voor me kan doen.

Ik herken mezelf dus wel in jou verhaal. Ben ook aan het temperauren nu, maar daar is echt niets van te maken bij mij. Ik hoop dat het bij ons allebei spontaan op gang zal komen, maar eerlijk gezegd heb ik daar geen vertrouwen in.

Groetjes
Caroline

Terug
Bovenaan