cystes, pco, luie eierstokken...

Hallo allemaal! Ik ben Cindy, 27 jaar, en sinds vier maanden proberen mijn vriend en ik zwanger te worden. Omdat ik een behoorlijk onregelmatig cycles heb, heeft de huisarts mij al doorverwezen naar de gyna, omdat hij vermoedde dat ik PCO zou hebben. Dit houdt in dat je cystes hebt in de eierstokken, waardoor je mogelijk verminderd vruchtbaar bent. Nu ben ik  bij de gyna geweest en op de inwendige echo zag hij idd cystes zitten. Hij vertelde dat ik "luie eierstokken" (zo noemde hij het)  had en dat het misschien daarom wat langer zou kunnen duren...
Wie herkent zich in mijn verhaal, of wil er wat over kwijt? Ik menstrueer zo om de 5 tot 8 weken. ik heb nog nooit iets gevoeld van een eisprong. Vraag me af of ik die wel heb (schijnt vaker voor te komen als je een onregelmatig cycles hebt...).

Groetjes Cindy

Hallo Cindy

Ik heb hier gelukkig geen ervaring in, maar goed te horen dat jullie al zo vlot zijn doorgestuurd.

Er kan waarschijnlijk gemakkelijk wat aan gedaan worden, ik denk dat je een laparoscopie gaat krijgen (daarbij kunnen de cystus verwijderd worden en je eierstokken doorgespoten worden)

Hopelijk is er verder niets mis met jullie, maar omdat jullie al vrij vlot bij de Gynaecoloog zijn beland zullen de eerste onderzoeken wel snel volgen en zal het hopelijk allemaal niet zo snel duren.

Veel succes en sterkte gewenst

Liefs,

Cynthia

Haai Cindy

Ook ik heb pco-syndroom. Bij mij betekende dit dat ik niet of nauwelijks menstrueerde. [zo'n 1 a 2 keer per jaar] Wij zijn ruim 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden waarvan het laatste half jaar bij de gyn. Inmiddels kan ik vol blijdschap zeggen dat ik 18 weken zwanger ben van ons eerste kindje. Ik ben zwanger geraakt dankzij Clomid.
PCO komt heel veel voor, maak je er nog niet al te druk in. Je kunt misschien ook eens kijken op onze weblog, waar heel ons verhaal op staat http://www.tomentamara.web-log.nl

Veel sterkte en succes met zwanger worden!!

Liefs Tamara